Renaşterea Bănăţeană, august 2010 (Anul 22, nr. 6252-6277)

2010-08-02 / nr. 6252

Rl BAN ATE AN A I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6252 - luni, 2 august 2010 -16 pagini -1,5 lei Prețul pâinii stă la dospit Scumpirea pâinii nu este încă justificată, sunt de părere unii agricultori, chiar dacă au apărut numeroase voci care susțin că acesta este cel mai plauzibil scenariu pentru toamna acestui an. "La această oră, prețul cu care se cumpără un kilogram de grâu, respectiv, aproximativ 50 de bani, nu justifică în nici un caz scumpirea pâinii; în urmă cu câțiva ani, grâul s-a cumpărat și cu 60 de bani sau chiar mai mult. Pe de altă parte, prețul pâinii nu a scăzut nici când kilogramul de grâu a fost vândut cu 40 de bani", ne-a declarat Nicolae Oprea, din partea Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș. Potrivit acestuia, prețul pâinii poate rămâne neschimbat cel puțin câteva luni și o creștere s-ar justifica doar dacă kilogramul de grâu va fi achiziționat cu 70 de bani sau mai mult. Cu toate acestea, factorii care pot influența evoluția prețului nu sunt neapărat legați de producătorii agricoli, ci de reprezentanții sectorului morărit-pamfiție, care mai au de luat în calcul și alte variabile precum carburantul sau energia. (C.R.) Distracție pe cinste, ecologizare discretă Zilele Orașului Timișoara s-au desfășurat, în acest an, în preajma sărbătorii municipiului marcată în fiecare an, la 3 august sub sloganul ecologist: "Timișoara poate fi Capitala Verde a României!". Meritul nu a fost unul local, ci rodul unei campanii la nivel național, intitulată "Umbrela Verde", care se derulează încă din 2007, în toată țara. Timișorenii s-au bucurat de trei seri de concerte cu soliști și formații apreciate, au făcut cunoștință cu mesajele campaniei, dar până la momentul schimbării de mentalitate sau al aglomerației pentru participarea la acțiuni de ecologizare mai este încă distanță mare. Datele de mediu arată că Timișoara rămâne unul dintre cele mai poluate orașe din țară, oricât de mult și-ar dori locuitorii să o transforme întro capitală verde. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Buziașul se deschide estival cu un pachet imbatabil Factură scumpă la Gaz wwwjenastereate Pagina 4 Orțișoara, o comună în dezvoltare Pagina Pagina 1wmmmmmm \ Abonații ziarului pot intra în posesia a nu mai puțin de 14 sejururi în țară și în străinătate. Oferta de vară cuprinde pachete turistice în Croația, Ungaria și în stațiunea Buziaș. Te abonezi și te tratezi! Nu mai puțin de zece cupluri vor avea ocazia de a petrece trei zile în stațiunea Buziaș, un adevărat izvor de sănătate. Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un plic, taloanele din zilele de marți și vineri (perioada 2 iulie - 6 august) împreună cu copii ale chitanțelor de abonament pe lunile iulie și august Abonații ziarului pot câștiga două sejururi de vis în însorita stațiune Trogir, o destinație turistică ideală la Marea Adriatică. Sejururile sunt de 7 zile și încep din data de 27 august, iar câștigătorii vor beneficia de transport, cazare în vilă de 3 stele și demipensiune (mic dejun/cină). Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un plic, taloanele din zilele de miercuri și sâmbătă (perioada 3 iulie - 7 august) împreună cu copii ale chitanțelor de abonament pe lunile iulie și august Te abonezi și te relaxezi! "Renașterea bănățeană" oferă două sejururi de neuitat în stațiunea Gyula din Ungaria, renumită prin potențialul băilor din zonă. Câștigătorii celor două premii vor benefcia de cazare, timp de 7 zile, într-un apartament cu 2 camere, pentru 4 persoane, începând din 21 august. Pentru a participa la concurs, cititorii trebuie să trimită la redacție, într-un plic, taloanele din zilele de luni și joi (perioada 1 iulie - 5 august) împreună cu copii ale chitanțelor de abonament pe lunile iulie și august