Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2010 (Anul 22, nr. 6279-6303)

2010-09-11 / nr. 6287

2 Renașterea bănățeană Actualitate Mutare-surpriză în lupta pentru "Țepeș" Inspectoarea care l-a supervizat pe fostul director preia conducerea școlii Nici o zi din această săptămână fără "Țepeș". Cam aceasta a fost atmosfera care le-a reconversionat preocupările celor de la Inspectoratul Școlar Județean Timiș în prag de nou an școlar, motivul fiind neprelungirea delegației, pe postul de director de la liceul cu nume de voievod, a domnului Tiberiu Ciobanu. Nemulțumiți că demersurile lor nu au reușit să îi schimbe decizia inspectorului școlar general Marin Popescu, o parte din părinții și cadrele didactice de la acest liceu au străjuit inclusiv joi seara, până după ora 23, clădirea IȘI de pe Bd. C.D. Loga din Timișoara, în timp ce înăuntru avea loc ședința consiliului de administrație (CA), în care a fost confirmată noua conducere a școlii cu pricina. Doamna Lia Istin este managerul creditat de Popescu și confirmat de membrii CA, dascălul fiind unul dintre cei mai energici directori de școală și, de asemenea, printre puținii inspectori școlari despre care în sistem nu s-au vehiculat vorbe că se ocupă cu aranjamente sau alte chestiuni oneroase. Profesor de limba și literatura română cu o experiență de peste trei decenii, doamna Istin a condus, timp de mai mulți ani, Școala cu Clasele I-VIII din Moșnița Nouă, până când, în urmă cu doi ani, a fost chemată pe postul de inspector cu managementul. Dincolo de competențele doamnei Istin, dar și de stilul ferm și cald totodată cu care acționează, numirea aceasta a mai valorificat un an pe masa partidei încă în desfășurare. Noul manager al Liceului "Vlad Țepeș" din Timișoara a fost chiar inspectorul care a supervizat, până la finele lunii august, activitatea lui Tiberiu Ciobanu. "Șah", de la Marin Popescu! Insă "matul" nu poate fi încă anunțat, deoarece sindicatele au declarat că, luni, chiar în prima zi a noului an școlar, se vor afla în grevă. Cât despre dialogul social din Timiș, este relevant că vicepreședintele de la "Spiru Haret" sunt chiar două apropiate ale dlui Ciobanu: doamna cu care acesta conviețuiește de mai bine de zece ani și sora ei, al cărei fiu a fost botezat de însuși Tiberiu Ciobanu, întrebat despre modul în care intenționează să colaboreze cu fosta și noua sa șefă, dascălul nemandatat să mai conducă destinele de la "Vlad Țepeș" a declarat: "Nu m-a informat nimeni cine este această persoană. Și nu am de făcut nici un fel de declarații în această privință. Schimbarea mea s-a încercat și anul trecut, tot la solictarea Măriei Barna (deputat din partea UNPR - n.r.). Dumneaei are ce are cu mine. Pentru ce altceva să mă schimbe, când m-am situat la calificative printre primii directori din județ? Managementul meu nu a fost, deci, defectuos... Elevii, părinții și dascălii mă doresc în continuare. Dacă nu ar fi așa, m-ar fi dat la o parte", a declarat, ieri, Tiberiu Ciobanu, care continuă să considere că este o victimă într-un război politic. La acest reproș, inspectorul general - școlar, Marin Popescu, a declarat: "Singurul telefon pe care l-am primit a fost de la domnul prefect, care, după întâlnirea cu reprezentanții profesorilor și părinților de la «Țepeș», mi-a solicitat o informare. Dar atât". LĂCRĂMIOARA URSA Vacanță la țară La prețuri reduse Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC) va derula până pe 31 octombrie programul "Vacanțe la țară", prin care turiștii pot cumpăra sejururi de cinci nopți în satele românești la prețuri cuprinse între 150 și 195 de lei. Potrivit asociației, prețurile pachetelor au rămas neschimbate în ultimii doi ani. Astfel, prin programul "Vacanțe la țară", aflat la a 16-a ediție, turiștii pot cumpăra pachete de 6 zile/5 nopți, la tarife de 150 de lei de persoană pentru cazarea la pensiuni de două margarete, respectiv 195 de lei, pentru unitățile de trei și patru margarete. La program s-au înscris pensiuni din județele Alba, Argeș, Bihor, Brașov, Buzău, Constanța, Covasna, Gorj, Maramureș, Neamț, Suceava și Vrancea. (M.F.) Campania „Renașterea sănătății” Cel mai citit cotidian din vestul țării, „Renașterea bănățeană”, demarează un nou program în cadrul campaniei „Renașterea Sănătății”. Prezentând la standul Depozitului de Sănătate un singur talon din ziar în perioada desfășurării expoziției “Armonia întregului”, (9-12 septembrie, la Iulius Mall Timișoara) - cititorul poate beneficia de mai multe reduceri atât la unele produse farmaceutice, cât și la serviciile medicale oferite de Centrul Medical “Eurocare” din Timișoara. NUMELE ȘI PRENUMELE________________________________________________ ADRESA_______________________________________________________________ TELEFON/E-mail (opțiOnal)_____________________________________________ sâmbătă, 7 7 septembrie 2010 Centenarul integrării Medalei Urmare din pagina 1 Spectacolul propriu-zis a debutat cu urcarea pe scenă a celei mai noi generații de artiști populari timișoreni, componenți ai Ansamblului folcloric "Timișul", a căror evoluție a convins publicul, care se aduna încetul cu încetul sub protecția fumului de camumflaj al grătarelor de mititei, că are ce să aștepte de la ei. "Arsenalul greu", din care au făcut parte deja consacrații soliști vocali Carmen Popovici-Dumbravă, Luminița Jucu, George Adam, Dumitru Stoicănescu, Adrian Stanca, Ancuța Florariu, Doriana Talpeș, Ramona Roescu, Maria Borțun-Popescu, Tiberiu Vasile Conea, Dumitru Teleagă și Adi Bihoi, a intrat în acțiune o dată, cu lăsarea întunericului, în vreme ce instrumentiștii Sorin Dumbravă, Ioniță lenea, Cristi Marian, Flore Baniciu, Cristi Bălteanu, Andrei Muntean și Remus Novac au susținut un veritabil maraton concertistic, până spre miezul nopții, în pofida relativ recentei sale menționări documentare. Mehala - al cărui nume derivă de la cuvântul "mahala", ce desemna la origine cartierul civil din apropierea unei fortificații - își începe existența o dată cu cetatea însăși, de care, tot printr-o străveche tradiție, trebuia să fie despărțită doar prin terenul de instrucție militară. în această formă, așezarea și-a continuat existența și sub ocupația turcească a Banatului, și sub cea habsburgică, de-a lungul celei din urmă (care a impus românilor să părăsească cetatea Timișoarei) jucând rolul de singură comunitate autohtonă legată de capitala provincială - aspect care explică faptul că, aici mai mult decât în oricare altă parte a urbei, solidaritatea tradițională a locuitorilor a supraviețuit până aproape de zilele noastre. Comuna Mehala a fost integrată în oraș abia la începutul anului 1910, când a și fost botezată cu numele civil de Franzstadt și cu cel administrativ de "circumscripția a V-a". La acea dată, în așezarea de la poarta de vest a orașului în expansiune existau deja peste 300 de case. Astăzi, Mehala a rămas mahala numai cu numele, transformat, ca în baladă, din poreclă în renume și ea nu mai desemnează marginea Timișoarei, ci o zonă aproape centrală, care a dat metropolei în devenire o mare zestre de cadre în toate domeniile de activitate. LAURENȚIU NISTORESCU Organigramă nemodificată La Primăria Cărpiniș, aprobarea noii organigrame de personal, în conformitate cu Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 63/2010, nu a ridicat nici o problemă. "La cei 5.050 de locuitori pe care îi are comuna noastră, noile reglementări arată că putem avea, la primărie, 30 de angajați. Și chiar atâția eram. M-am ferit mereu să fac angajări, iar acum îmi dau seama că am procedat corect", declară primarul Ioan Sima. Organigrama a fost aprobată deja, așa cum cere legea, de consilierii locali. "Salariile sunt mici, în jur de șase milioane de lei pe lună, dar toată lumea are nevoie de un loc de muncă. Mă bucur că nu am fost nevoit să dau oameni afară", mai afirmă edilul-șef din Cărpiniș. (M.M.)