Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2010 (Anul 22, nr. 6279-6303)

2010-09-21 / nr. 6295

Cresc prețurile la apă rece și canal Pe lângă alte scumpiri de care avem parte în această toamnă, începând cu 1 octombrie, Aquatim va ajusta cu rata inflației prețurile pentru furnizarea serviciilor de apă rece și canalizare în Timișoara. Din fericire, creșterile nu vor fi foarte mari, Aquatim obținând deja avizele necesare de la organismele de stat competente. Solicitarea este în conformitate cu angajamentele din acordul de împrumut încheiat cu BERD în 2003, pentru cofinanțarea proiectului realizat prin ISPA. Ultima ajustare la inflație a prețului la apă potabilă și a celui pentru canalizare a avut loc la 1 septembrie 2009. Astfel, noile tarife vor fi de 54 lei/mc pentru apa rece (față de 2,38 lei/mc) și de 1,60 lei/mc pentru canalizare (față de 1,50 lei). Creșterile de preț trebuie aprobate la ședința în plen a Consiliului Local Timișoara. (D.D.) www.calduraieftma.com TWJW /VA /W * J * J * Invatamant in unități neautorizate sanitar Una din cinci unități școlare din județul Timiș nu a primit autorizație sanitară la recentele controale desfășurate de Direcția de Sănătate Publică (DSP) Timiș. "în Timișoara și pe raza județului Timiș au fost efectuate 273 de controale în unități de învățământ de stat (grădinițe, școli primare și cu clasele I-VIII, licee), în urma cărora 227 au primit aviz sanitar de funcționare și 46 nu au fost avizate sanitar pentru că nu au apă curentă, mobilierul este impropriu, având mese și nu bănci, spațiile nu sunt corespunzătoare desfășurării activității de învățământ, iar grupurile sanitare sunt gen latrină și nu au fost vidanjate recent", nea declarat dr. Viorica Dumitru, directorul adjunct al DSP Timiș, în județul Timiș sunt 646 de grădinițe, școli și licee, dintre care circa 580 sunt autorizate sanitar. "Am început controalele în luna august, ele conținându-se și pe parcursul acestei săptămâni", a completat dr. Viorica Dumitru. (D.l.) ----------------------— — -------------------S '------------a - A O ' Proteste cu repetiție, rezultate într-o continuă așteptare — întorși din concediile de vară, sindicaliștii timișeni au demarat primele proteste de anvergură, ieri,în orașul de pe Bega. Manifestările au fost replica lentă a celor cu care ne-am obișnuit până în vara acestui an, adică luări de cuvânt în fața sediului prefecturii, apoi întâlnirea cu reprezentantul guvernului în teritoriu, care, la fel ca și la precedentele acțiuni, a primit listele cu revendicări pe care să le "transmită executivului", fără să ofere prea multe explicații despre situația actuală, ascunzânduse, ca de obicei, sub pălăria cu boruri largi pe care scrie "sunt doar un simplu executant". O altă similitudine cu anterioarele acțiuni a constat în cifra mult umflată a participanților, dovedindu-se din nou că pe toate lucrurile stau foarte bine, dar la fața locului rândurile sunt atât de subțiri, încât se vede prin ele. Continuare în pagina 3 Timișorenii, harnici la plata dărilor Locuitorii orașului de pe Bega se dovedesc harnici la plata impozitelor și taxelor pe care le datorează bugetului local pentru imobile și autovehicule. "Pentru impozite și taxe locale, doar circa 10 la sută ajung în faza de somație", spune Adrian Bodo, directorul Direcției Fiscale a municipiului Timișoara, iar din cele 14-15 milioane de lei care ar fi trebuit să se strângă în acest an s-au plătit deja 13 milioane. Impozitul pe clădiri nu este mare și nu trece de 100 de lei, întrucât majoritatea proprietăților au suprafețe între 30 și 70 de metri pătrați". Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Pericol de explozie în Iosefin Muncă voluntară pentru copiii de la Chevereșu Mare Lugojul sfidează interminabila criză prin proiecte și investiții îndrăznețe www .renaștereajo i