Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6304-6329)

2010-10-19 / nr. 6319

GIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6319 - marți, 19 octombrie 2010 - 16 pagini - 1,5 lei Profesorii își fac din nou bagajele Liderii locali ai sindicatelor din învățământ au declarat că, dacă protestele spontane de la Ministerul Educației vor continua, se pregătesc să se deplaseze în Capitală pentru a se alătura manifestanților. Aceștia sunt convinși că protestatarii vor rămâne pe baricade și chiar că rândurile acestora se vor îngroșa. "Mâine (astăzi - n.r.) vor fi și mai mulți. Dacă executivul își va asuma răspunderea pentru Legea educației, atunci cred că gluma se va îngroșa și mai rău. Am stat și eu în fața ministerului o noapte, la sfârșitul săptămânii trecute, iar dacă acțiunile spontane vor continua, probabil că mă voi întoarce acolo", ne-a declarat Marian Uță, președintele Sindicatului din învățământul Preuniversitar Timiș - Federația Educației Naționale. Pentru că probul este unul spontan, evoluția acestuia rămâne incertă. Continuare în pagina 4 Mii de pacienți timișeni riscă să ajungă pe drumuri Mii de bolnavi care urmează, anual, la Timișoara, tratamentul împotriva uneia dintre cele mai cumplite maladii se află la o distanță de câteva luni de a face naveta în alte orașe din țară, dacă autoritățile locale și cele sanitare nu rezolvă problema găsirii unui spațiu sau a înființării unui institut regional. "La 1 ianuarie 2012, pierdem clădirea Clinicii de chimioterapie de pe bulevardul Mihai Viteazu. Secția are 60 de paturi și o adresabilitate foarte crescută. Lunar sunt internați, în medie, 500 de pacienți, la care se adaugă 500 de consultații în ambulatoriu. Jumătate dintre pacienții noștri sunt din Timiș, ceilalți provenind din județele învecinate. Rezolvarea problemei spațiului este cea mai stringentă problemă", ne-a declarat Daniel Malița, managerul Spitalului Municipal Timișoara. Continuare în pagina 3 Președinta Parlamentului din Bavaria susține Timișoara Președinta Parlamentului (Landtag-ului) bavarez, Barbara Stamm, împreună cu o delegație germană, a avut ieri o întâlnire, la sediul municipalității timișorene, cu primarul Gheorghe Ciuhandu. Au mai participat consilierul local Elena Wolf, director al Liceului Teoretic "Nikolaus Lenau", și Lucian Vărșăndan, directorul Teatrului German. Primarul Timișoarei a punctat investițiile germane din oraș și oportunitățile oferite investitorilor, apreciind faptul că, în ciuda crizei economice, oamenii de afaceri germani au continuat investițiile realizate la Timișoara. Continuare în pagina 4 Ploi torențiale în Banat Administrația Națională de Meteorologie a emis, ieri, o avertizare privind posibilitatea apariției, în cursul zilei de astăzi, a unor ploi însemnate cantitativ. Astfel, până mâine dimineață, la ora 3, va ploua în toată țara, iar în regiunile sudice și estice, ploile vor fi frecvente și mai însemnate cantitativ. In special în zonele deluroase din Banat, Oltenia, Muntenia și Moldova, dar și la munte se vor depăși local 25-30 de litri pe metru pătrat. Deocamdată, Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor nu a anunțat creșteri însemnate ale nivelului râurilor din bazinul hidrografic Banat. (D.l.) Titlurile zilei Alianța politică locală face legea în spitale il VALUTAR 4,2807 lei