Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2010 (Anul 22, nr. 6304-6329)

2010-10-30 / nr. 6329

10 Renașterea bănățeană Traore costă șase milioane de euro Atacantul ivorian al echipei CFR Cluj, Lacina Traore, a fost cotat de gruparea ardeleană la peste șase milioane de euro, el fiind considerat drept unul dintre cei mai interesanți tineri jucători care evoluează în Liga Campionilor, informează agenția Datasport. Sursa citată notează că Traore, care este comparat cu conaționalul său Didier Drogba, se află în antenția cluburilor italiene SSC Napoli, Genoa și AS Roma, dar și a mai multor grupări din Anglia, în frunte cu Arsenal Londra. Agenția Datasport mai scrie că CFR Cluj a avut oferte de 4,5 milioane de euro pentru atacantul ivorian, dar le-a refuzat. CFR Cluj l-a achiziționat Lacina Traore, în vârstă de 20 de ani, de la Stade Abidjan, în 2008. Cupa Davis Jim Courier, căpitan nejucător al SUA Fostul tenisman Jim Courier, ocupantul primului loc în clasamentul ATP în februarie 1992, a fost numit căpitan nejucător al echipei de Cupa Davis a SUA, a anunțat Federația Americană de Tenis (USTA). Courier, care a câștigat Salatiera de Argint de două ori (1992, 1995) ca jucător, îl înlocuiește la conducerea echipei de Cupa Davis a SUA pe Patrick McEnroe, care a demisionat după 10 ani în acest post. Jim Courier va debuta în calitate de căpitan, în martie 2011, la întâlnirea cu Chile, din primul tur al Grupei Mondiale. "Este ceva ce îmi doream. Mă gândeam că mi-ar plăcea să fiu căpitan, acum voi putea vedea acest lucru", a declarat Courier, în vârstă de 40 de ani, dublu câștigător al turneelor de la Roland-Garros (1991, 1992) și Australian Open (1992, 1993) .' Stadioane închise în Kenya Federația Kenyană de Fotbal (FKL) a decis să închidă două stadioane, între care și cel la care a avut loc busculada în urma căreia au decedat șapte suporteri, săptămâna trecută. "Un stadion nu poate fi folosit pentru a găzdui un meci de fotbal decât dacă respectă toate normele de securitate", a declarat președintele FKL, Mahammes Hatimy. Acesta a precizat că au fost închise stadionul național Nyaya, care are o capacitate de 35.000 de locuri, și altă arenă mai mică, ambele din Nairobi. Șapte suporteri kenyeni au decedat și 12 au fost răniți grav, sâmbăta trecută, într-o busculadă ce a avut loc în fața unui stadion din Nairobi, înainte de începerea unui meci. Busculada a avut loc înaintea meciului dintre două mari rivale din Kenya, Gor Mahia și AFC Leopards, în momentul în care suporterii celor două echipe se înghesuiau să intre pe stadionul național Nyayo din Nairobi. Victimele au decedat călcate în picioare. Guvernul kenyan a cerut o anchetă pentru descoperirea cauzelor tragediei, iar FIFA a solicitat explicații federației kenyene. în 2005, o persoană a murit călcată în picioare la același stadion, la un meci din preliminariile Cupei Mondiale din 2006, dintre Kenya și Maroc. sâmbătă 30 octombrie 2010 Atacantul român Ciprian Marica a fost considerat cel mai slab jucător al meciului Chemnitzer FC (liga a IV-a) - VfB Stuttgart, disputat în turul secund al Cupei Germaniei, în urma căruia oaspeții au obținut calificarea, scor 3-1 după prelungiri. Publicația Kicker le-a acordat lui Marica și coechipierului său din atac, Pavel Pogrebnyak, nota 6, cea mai mică posibilă. Internaționalul român a jucat tot meciul, a irosit o ocazie uriașă în minutul 66, a ratat un penalty (bară) în minutul 72 (la scorul de 0-0) și a primit un cartonaș galben în minutul 80. Gazdele din liga a IV-a au deschis scorul imediat după lovitura de pedeapsă irosită de Marica, prin Förster. în minutul 76, antrenorul lui Marica, Jens Keller, l-a introdus pe Hamnik în locul lui Kuzmanovic, iar atacantul a trimis meciul în prelungiri, egalând în minutul '79, și a adus calificarea șvabilor cu alte două goluri (T06 și T18). Hamik a primit de la Kicker cea mai mare notă, 1. VfB Stutgart va juca în optimile de finală ale Cupei Germaniei, la 21 sau la 22 decembrie. Marica, evoluție ștearsă Puls la fileu . Jucătoarea de tenis Monica Niculescu (foto) s-a calificat în turul doi al turneului ITF de la Poitiers (Franța), dotat cu premii în valoare totală de 100.000 de dolari. Niculescu a învins-o, în runda inaugurală, cu scorul de 6-3, 6-2, pe Kristina Barrois (Germania), cap de serie numărul 8, și va juca, în faza următoare a competiției, cu Magdalena Rybarikova (Slovacia), care a trecut, cu scorul de 6-2, 6-4, de Irina Ramiakson (Franța), jucătoare venită din calificări. ■ în proba de dublu de la Poitiers, perechea Monica Niculescu/Magdalena Rybarikova (România/Slovacia), cap de serie numărul 2, a învins, în sferturile de finală, cu scorul de 6-2,7-5, cuplul Liga Dekmeijere/Evghenia Rodina (Letonia/Rusia) și va juca, în semifinale, cu perechea Akgul Amanmuradova/Kristin Barrois (Uzbekistan/ Germania), care a trecut, cu scorul de 1-6, 6-4,10-8, de cuplul Darija Jurak/Vladimira Uhlizova (Croația/ Cehia), cap de serie numărul 3. ■ Jucătoarea Agnes Szatmári s-a calificat în sferturile de finală ale turneului ITF de la Lagos (Nigeria), dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Szatmári a învins-o, în turul doi, cu scorul de 4-6,6-4,6-1, pe Karolina Nowak (Germania) și va juca, în faza următoare, cu Melanie Klaffner (Austria), a patra favorită competiției, care a trecut, cu scorul de 6-4,6-4, de Gail Brodsky (SUA). ■ în proba de dublu de la Lagos, perechea Agnes Szatmari/Nina Bratsikova (România/Rusia), cap de serie numărul 2, a învins, în sferturile de finală, cu scorul de 6-3, 6-0, cuplul american Gail Brodsky/ Alexandra Riley și va juca, în semifinale, cu perechea nigeriană Fatimah Abin/Sanath Ibrahim, care a trecut, cu scorul de 6-1, 6-2, de cuplul Anna Brajnikova/Anastasia Muhametova (Suedia/Rusia), cap de serie numărul 3. Jucătoarea Alexandra Cadanțu s-a calificat în turul doi al turneului ITF de la Cairo (Egipt), dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Cadanțu a învins-o, în runda inaugurală, cu scorul de 6-1, 6-1, pe Yasmin Ebada (Egipt), beneficiară a unui wild-card, și va juca, în faza următoare, cu Kristi. Kucova (Slovacia), a șasea favorită a competiției, care a trecut, cu scorul de 6-0, 6-1, de Galina Fokina (Rusia). ■ Sportiva Diana Stomlega, cap de serie numărul 7, s-a calificat în sferturile de finală ale turneului ITF de la St.Cugat (Spania), dotat cu premii în valoare totală de 10.000 de dolari. Stomlega a învins-o, în turul doi, cu scorul de 6-1,6-1, pe Carolina Prats-Millan (Spania) și va juca, în faza următoare, cu Federica Quercia (Italia), principala favorită a competiției, care a trecut, cu scorul de 6-1,6-2, de Alejandra Sala Juste (Spania). ■ Jucătoarea Diana Enache, cap de serie numărul unu, s-a califica în turul doi al turneului ITF de Dubrovnik (Croația), dotat cu premii în valoare totală de 10.000 de dolari. Enache a învins-o, în runda inaugurală, cu scorul de 6-3, 6-0, pe Antonela Susak (Croația), beneficiară a unui wild-card, și va juca, în faza următoare a competiției, cu învingătoarea partidei dintre croatele Marijana Vlahinici și Nikolina Marija Turudici. Tot în primul tur la Dubrovnik, sportiva Ingrid- Alexandra Radu a fost învinsă, cu scorul de 6-4,7-6 (7/5), de Katarzyna Rawa (Polonia), a opta favorită a competiției. Frings vrea să mai joace doi ani Fostul internațional german Torsten Frings a declarat că vrea să mai joace încă doi ani, la Werder Bremen sau în Statele Unite ale Americii, informează presa germană. "Vreau să mai joc încă doi ani și Werder Bremen este prima mea opțiune. Dacă va fi să plec, nu o voi face la un alt club german. Să joc în SUA este excitant, sunt un fan al acestei țări, iar New York-ul este orașul meu favorit", a spus Frings pentru cotidianul Die Welt. Frings, care va împlini 34 de ani luna viitoare, mai are contract cu Werder Bremen până în vara anului viitor. El a jucat la Bremen între 1996-2002 și din 2005 până în prezent, în perioada 2002-2005 a evoluat la Borussia Dortmund și Bayern München. Torsten Frings a jucat 378 de meciuri în Bundesliga și a fost selecționat de 79 de ori în echipa națională a Germaniei.