Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2010 (Anul 22, nr. 6356-6380)

2010-12-03 / nr. 6357

HBANATEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 6357 - vineri, 3 decembrie 2010 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Demisie în bloc întreaga Comisie de evaluare a persoanelor cu handicap care funcționează la nivelul județului Timiș își va da demisia din cauza presiunilor la care sunt supuși, în ultima vreme, membrii acesteia. "Sunt diverse lupte interne. Se dorește reducerea cheltuielilor, iar pacienții vor fi victime. Sunt comisii care fac anchete, verifică bolnavii, îi convoacă să se prezinte la comisie și nu se cere scoaterea lor din încadrare. Directivele sunt de reducere a cheltuielilor. Sunt cifre clare de reducere a persoanelor cu handicap. Atât ea, cât și președintele, dar și ceilalți membri ai comisiei ne vom da demisia", nea declarat psihologul Florin Tarhon (foto), membru al Comisiei de evaz"e a persoanelor cu handicap. . strivit acestuia, tinerii infectați cu HTV/SIDA ar putea să-și piardă dreptul la asistent personal. Continuare în pagina 3 , www .calduraieftina .com Lansate cu fast de 1 Decembrie Noile autobuze Mercedes au și început să creeze probleme Mulți dintre timișoreni s-au bucurat văzând noile autobuze cu burduf, marca Mercedes, care, din 1 Decembrie, rulează pe câteva trasee din Timișoara. Spațioase, confortabile, dotate cu monitoare de atenționare pentru stațiile care urmează, climă și mai multe scaune, noile mijloace de transport în comun au fost încercate de mii de timișoreni, pentru prima dată, de Ziua Națională a României. Așa cum se întâmplă însă pe la noi, bucuria de a călători în condiții civilizate a fost estompată, pe alocuri, de unele neajunsuri. Continuare în pagina 2 După patru ani în UE Multe din satele timișene nu au rețea de apă și canalizare Peste 80 la sută din localitățile rurale timișene nu au canalizare, iar jumătate dintre ele nici apă potabilă. Se întâmplă în secolul XXI, la patru ani după aderarea României la Uniunea Europeană, în 2006, Guvernul României a emis celebra Ordonanță de Urgență nr. 7, privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spațiul rural, act normativ aflat încă în vigoare. Beneficiarii direcți ai programului sunt autoritățile administrației publice locale din spațiul rural, care, prin această ordonanță, primesc bani de la stat pentru realizarea unor obiective, precum lucrări de infrastructură, sisteme de alimentare cu apă potabilă, canalizare și epurare. Primarii au primit cu bucurie inițiativa și sau grăbit să trimită proiecte pentru finanțarea unor lucrări în localitățile pe care le administrează. Așa a început anomalia. Guvernul a aprobat proiectele viabile și a început să vireze banii în teritoriu. Dar nu pe toți. Cu târâția, pe alocuri. Continuare în pagina 3 Timișoreni pe podiumul Campionatului Mondial de Gastronomie Doi tineri timișoreni au urcat pe podiumul unuia dintre cele mai importante concursuri gastronomice din lume. Cei doi au ocupat locul III la secțiunea juniori (bucătari sub 23 de ani) la Campionatul Mondial de Gastronomie, care s-a desfășurat la finele lunii noiembrie, la Luxemburg. Bucătarul Alin Drăgoescu și Frida Toth, cofetar, au reprezentat România la competiția care este a doua din lume ca importanță, după Olimpiada de Gastronomie. La ediția din acest an au fost prezenți participanți din 57 de țări, din Australia până în Africa de Sud și SUA, din Elveția, Italia sau țări asiatice. Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Magistrații, luați la întrebări de CSM Pagin O gură de oxigen pentru spitale f pagina . A scăzut numărul concediilor medicale în 2011, fără șomaj tehnic I WWW IT www .renaștereajo CURSUL VALUTAR 4,2923 lei 3,2559 lei l45,2636 lei/gram