Renaşterea Bănăţeană, iulie 2011 (Anul 23, nr. 6532-6557)

2011-07-09 / nr. 6539

vineri, 8 iulie 2011 Drumul spre Londra are escală la Tokyo Sportivii din delegația României participanți la Campionatul Mondial de gimnastică artistică de la Tokyo vor debuta în competiție în subdiviziunea a doua, potrivit tragerii la sorți. La masculin, gimnaștii români vor începe concursul la paralele, în aceeași subdiviziune fiind repartizați și gimnaști din Ucraina, Elveția și din trei grupe mixte de concurs (grupa 15 - Indonezia, Georgia, grupa 16 - Qatar, Hong-Kong și grupa 23 - Egipt, Trinidad Tobago și Luxemburg). La feminin, România va intra în concurs prima dată la bârnă, tot în subdiviziunea a doua, în care vor mai evolua gimnaste din Venezuela și încă două grupe mixte (grupa 3 - Finlanda, Danemarca și grupa 13 - Croația, Portugalia). Tragerea la sorți a avut loc la Hotelul Prince Park Tower, din Tokyo, la ceremonie luând parte și președinții Comisiilor Tehnice din cadrul FIG, Nellie Kim (feminin), respectiv președintele FR Gimnastică, Adrian Stoica (masculin). De la CM de la Tokyo, sportivii pot obține calificarea directă la Jocurile Olimpice de la Londra, din 2012. Primele opt echipe clasate la CM, plus toți medaliații din finalele pe aparate, cu aur, argint și bronz, se vor califica direct la JO. O a doua sesiune de calificare va avea loc între 10-13 ianuarie 2012, la North Greenwhich Arena, din Londra, care va fi chiar gazda concursului de gimnastică din cadrul Jocuilor Olimpice. în total, la JO de la Londra vor obține calificarea 98 de gimnaste și 98 de gimnaști, în urma celor două competiții. La Campionatul Mondial din Tokyo (7-16 octombrie) vor participa 297 de gimnaști și 258 de gimnaste, provenind din 83 de țări. Grupă grea pentru campioni Campioana României la baschet masculin "U" Mobitelco BT Cluj va evolua grupa E a FIBA Eurochallenge, alături de belgienii de la Antwerp Giants, învingătoarea partidei Enisei Krsamarsk - Spartak Primorie, ambele din Rusia, și învinsa meciului Cedevita Zagreb (Croația) - Chalon (Franța). Antrenorul formației clujene, Marcel Țenter a declarat, după tragerea la sorți: "Avem o grupă grea, chiar dacă nu știm încă numele a doua adversare. Una va veni din Eurocup, competiție valorică superioară, iar a doua va fi din Rusia, deci nu va fi deloc ușor. Noi însă trebuie să avem încredere în forțele noastre, este o revenire a echipei la baschetul de calitate europeană. Ne vom da seama unde ne aflăm după primele confruntări din grupă". Componența grupelor este următoarea: Grupa A: Nitra, Fuenlabrada, echipă din turul preliminar Eurocup, EWE Baskets; Grupa B: Army, Leiden, echipă din turul preliminar Eurocup, Goettingen; Grupa C: Pardubice, Goverla, echipă din turul preliminar Eurocup, Roanne; Grupa D, câștigătoarea din turul preliminar dintre Arkadia - Atomerőma, Kimik, echipă din turul preliminar Eurocup, Nijni Zagreb - Chalon, Antwerp Giants; Grupa F: câștigătoarea din turul preliminar dintre Krasnie Kralia - Triumph, Olin Basket, echipă din turul preliminar Eurocup, Aalstar; Grupa G: câștigătoarea din turul preliminar dintre Minsk 2006 - Sokhumi, Turk Telekom, echipă din turul preliminar Eurocup. Telekom Born challenge se vor derula în sistem turretur, în 4 și 11 octombrie, iar cele din turul preliminar FIBA Eurocup, în același sistem, în datele 27 septembrie și 4 octombrie. Partidele din faza grupelor FIBA Eurochallenge, în care este angrenată și campioana României, "U" Mobitelco BT Cluj, vor începe în 8 noiembrie. Novgorod. Grupa E: câștigătoarea Grupa H: câștigătoarea din turul din turul preliminar dintre Enisei - preliminar dintre Szolnoki - Pyrinto, Spartak Primorie,"U" Mobitelco BT Keravnos, echipă din turul preliminar Cluj, câștigătoarea din turul preli- Eurocup, Pau-Orthez. Meciurile din minar Eurocup, dintre Cedeviza turul preliminar al FIBA Euro- Pyeongchang, un oraș fericit Orașul Pyeongchang (Coreea de Sud) a fost ales gazda Jocurilor Olimpice de iarnă din 2018, în urma unor alegeri calme, care au avut loc la Durban (Africa de Sud), a anunțat președintele CIO, Jacques Rogge. Pyeongchang, care a candidat pentru a treia oară, după eșecurile înregistrate la alegerile pentru JO din 2010 și 2014, și care a fost considerat drept favorit, a fost ales încă din primul tur al alegerilor din cadrul CIO, după ce 63 din cei 95 de membri ai CIO votanți au optat pentru candidatura sud-coreeană. Celelalte două candidate, München și Annecy, au primit 25, respectiv 7 voturi. Coreea de Sud a mai găzduit o ediție a Jocurilor Olimpice, cele de vară,în 1988, la Seul. Pyeongchang devine al treilea oraș asiatic ce găzduiește Jocurile Olimpice de iarnă, după Sapporo (Japonia, 1972) și Nagano (Japonia, 1998). Potrivit AFP, candidatura Pyeongchang-ului a beneficiat de un dosar tehnic de calitate. Apreciat de Comisia de evaluare a JO din 2010 (decernate orașului Vancouver), dosarul sud-coreenilor a fost cel mai bine notat pentru atribuirea JO-2014, însă a pierdut în favoarea orașului rus Soci. JO de iarnă se vor întoarce pentru prima dată în Asia, după 1998, putând fi aplicată o regulă nescrisă a alternării continentelor, după două ediții în Europa (Torino 2006, Soci 2014) și două în America de Nord (Salt Lake City 2002 și Vancouver 2010). Imediat după anunțul oficial, o explozie de bucurie s-a înregistrat pe străzile orașului Pyeongchang, fiind lansate focuri de artificii. Președintele Coreei de Sud, Lee Myung-bak, a mulțumit Comitetului Internațional Olimpic, apreciind că este o victorie a sud-coreenilor. "Voi organiza Jocuri Olimpice frumoase. Este o victorie a de onoare a sudcoreenilor. Vă mulțumesc în numele lor", a spus Lee Myung-bak. Renașterea bănățeană I 9 Mutu, prezentat oficial la Cesena Adrian Mutu, fostul atacant al Fiorentinei, a fost prezentat oficial, ieri, la noul său club din Serie A, Cesena. Jucătorul român s-a arătat încântat de noua oportunitate. "Sunt fericit că am ajuns la Cesena; îi mulțumesc președintelui Campedelli pentru încrederea acordată și pentru că mi-a propus să fac parte din acest proiect ambițios. M-am întîlnit acum cîteva luni cu președintele clubului. Ambițiile și ideile lui clare m-au făcut să semnez cu Cesena. Trebuie să fim realiști și să rămânem cu picioarele pe pământ. Nu vreau să vorbesc despre salvare, dar suntem obligați să facem mai mult decît anul trecut.", a spus Mutu. Fanii Cesenei îl consideră pe "Briliant" un salvator și sunt nerăbdători să îl vadă în acțiune la echipa lor. Adi Mutu a semnat un contract pe doi ani, cu formația care a încheiat sezonul trecut pe locul 15 în primul eșalon din Peninsulă. Atacantul român na uitat să trimită și o berea către fanii din Florența: "La Fiorentina au fost cinci ani superbi, am jucat în Liga Campionilor, am crescut mult și sunt convins că în viitor se vor întări. Suporterilor Fiorentinei le spun că au fost cinci ani de neuitat. M-au susținut în teren, chiar și atunci când am avut probleme, îi voi susține în continuare. Vor rămâne mereu în inima mea, îmi pare rău că am plecat, dar într-o zi mă voi întoarce". Cosmin Radu va juca la Mladost Zagreb Căpitanul naționalei de polo a României, Cosmin Radu, va juca din sezonul viitor la formația croată HAVK Mladost Zagreb, după șapte ani petrecuți la Rari Nantes Florentin. De serviciile jucătorului titular în naționala României au mai fost interesate ale două echipe puternice din Italia, campioana Pro Recco și Posillipo Napoli. La Mladost Zagreb, Cosmin Radu va fi coleg de echipă cu căpitanul naționalei Serbiei și, totodată, [Jucătorul anului 2010], Vanja Udovicii, în urmă cu trei ani, coechipierul lui Cosmin Radu la națională, Andrei Iosep, a devenit campion al Croației, cu Mladost Zagreb, o echipă "abonată" la trofee în fiecare an și care a cucerit Euroliga de șapte ori. în sezonul 2010-2011, Mladost Zagreb a încheiat Euroliga pe locul trei, aceeași poziție ocupând-o și în campionatul intern. Cosmin Radu se află la București, în pregătiri cu echipa națională, pentru Campionatul Mondial de la Shanghai. Tricolorii vor pleca spre China în 13 iulie. Reprezentativa antrenată de Kovács István și Balanor Ladislau va debuta în 18 iulie, în compania Australiei, după care va întâlni puternica echipă a Serbiei (20 iulie) și va încheia meciurile din grupa B, două zile mai târziu, în compania naționalei țării-gazdă, China.