Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6583-6608)

2011-09-12 / nr. 6592

NBANAȚEANAIDirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6592 - luni, 12 septembrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Sună clopoțelul! Vacanța de vară s-a sfârșit, începe un nou an școlar, iar astăzi cei mai emoționați sunt elevii claselor I. Micuții, însoțiți de părinți, vor trece pentru prima dată pragul școlii. Se vor așeza pentru prima dată în bănci și o vor cunoște pe patru ani îi va îndruma pe calea cunoașterii, îi va iniția în tainele abecedarului și ale socotitului. Pentru ei se va deschide o nouă lume, de care noi adulții încă ne amintim cu drag. Cei mai mari se vor bucura de reîntâlnirea cu dascălii și colegii și, cum pentru toate generațiile care au trecut prin școală, fiecare an reprezintă un pas înainte, ei vor trebui să se pregătească mult mai serios. Așadar, anul școlar 2011 -2012 începe astăzi, are 36 de săptămâni și însumează 177 de zile lucrătoare. Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 37 de săptămâni, din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, patru săptămâni fiind alocate desfășurării examenului de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie în 1 iunie 2012. Continuare în pagina 4 "Hotel” pentru boschetari în centrul Timișoarei încăpățânarea edililor și ambițiile personale au făcut ca un spațiu din zona ultracentrală să devină adăpostul aurolacilor, într-o mizerie de cinci stele... verzi Pe strada Eugeniu de Savoya, colț cu Emanuel Ungureanu, se află de mai mult timp un spațiu lăsat de izbeliște. Ani buni, timișorenii s-au tot întrebat ce se întâmplă cu acel perimetru, care era îngrădit ca și când ar urma să fie supus unei transformări arhitecturale. în realitate, nu s-a îmtâmplat nimic, iar locul a devenit o ruină care numai cinste nu poate să facă Timișoarei europene. Șobolanii bântuie în voie, buruienile cresc ca la periferie, iar mizeria domnește pe tot spațiul. Continuare în pagina 3 Creșterile salariale vor fi substanțiale în vestul țării Singura excepție o va constitui tocmai județul Timiș Salariul mediu net al românilor va crește cu aproximativ 13 procente până în 2014, potrivit celor mai recente estimări ale Comisiei Naționale de Prognoză (CNP). Astfel, salariul mediu net lunar va ajunge la 1. 697 de lei,de la 1.478 lei. De asemenea, șomajul este prognozat să scadă cu un punct procentual, stagnând în jurul valorii de 4,5 la sută, față de 5,5 cât este în prezent. Vestul țării pare a se situa pe cai mari, topul județelor cu cea mai spectaculoasă creștere a salariilor fiind dominat de Caraș-Severin (17,9 la sută) și Arad (15,9 la sută). Notă discordantă face tocmai Timișul, care, cu cele 1 I, 2 procente, nu se regăsește în prima jumătate a clasamentului. Ierarhia se încheie cu județul Mureș, unde câștigul lunar se va mări cu 108 lei, adică 7,9 la sută față de nivelul de anul acesta. Continuare în pagina 4 Mistreții se-nfruptă în voie din porumbul bănățean Foarte "simpatici" amatorilor de carne de vânat și de mezeluri asortate, compătimiți de alții în urma difuzării postdecembriste a imaginilor cu hecatombele cinegetice ale primului vânător al țării, mistreții au ajuns, însă, de nesuferit pentru mulți bănățeni. în mai multe zone din județ, porcii sălbatici fac prăpăd prin lanurile de porumb, producând pagube care îi fac pe proprietarii terenurilor să se ia cu mâinile de cap. "De patru ani avem probleme cu mistreții. Am ajuns să nu mai avem ce vinde. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Tot mai multe cadre medicale aleg străinătatea Rentierii agricolilor "întinerii cu șapte ani Poli, spre o Glorie pierdută www .renașterea.ro Stimulente pentru investițiile în energii neconvenționale imagina 4