Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6583-6608)

2011-09-16 / nr. 6596

HRANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6596 - vineri, 16 septembrie 2011 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 1,5 lei Timișoara se pregătește de rugă A fost ziua Sf. Iosif cel Nou de la Partoș, hramul Catedralei Mitropolitane, suntem gata pentru o nouă ediție a Rugii Timișoarei. în acest weekend, Parcul Rozelor va fi locul unde concitadinii se pot bucura de marea sărbătoare a orașului, alături de artiștii Ansamblului Folcloric "Timișul" al Casei de Cultură a Municipiului, dar și de alte nume însemnate ale cântecului popular de pe plaiurile Banatului: Nicoleta și Andreea Voica, Ramona Vița, Stana Izbașa, Carmen Popovici Dumbravă, Carmen Biruescu, Tiberiu Ceia, Luminița Jucu, Stana Stepănescu, Adrian Stanca, Puiu Codreanu și Nicu Novac sunt interpreții îndrăgiți care vor urca sâmbătă, în 17 septembrie, și duminică, în 18, pe scena din parc. Ambele spectacole vor începe la ora 16,30 și vor dura mult după lăsarea serii, iar duminică, după o depunere de coroane la Monumentul Crucificării (la oră 12), publicul va putea urmări tradiționalul alai de Rugă. Acesta pornește la ora 16 de la restaurantul Lloyd și va traversa centrul orașului cu cântec, joc și voie bună înainte de a poposi la teatrul de vară, unde artiștii vor oferi publicului o seară de folclor autentic cu intrare liberă. CODRINA DIANA TOMOV FOTO: ADRIAN PÎCLIȘAN Credincioșii au stat la coadă să se închine la moaștele Sfântului Iosif Sute de timișoreni s-au așezat ieri la coadă în fața Catedralei Mitropolitane, în dorința de a se închina la moaștele Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș, a cărui zi, prăznuită ieri, a însemnat și hramul lăcașului de cult ordodox din inima orașului. Mulți concitadini, dar și credincioși sosiți din întreg județul, ba chiar și din cele învecinate, au ajuns la biserică încă de joi seara spre a participa la ritualul în cursul căruia racla cu moaștele ocrotitorului Banatului a fost purtată în procesiune. Alții, cei mai evlavioși, au petrecut noaptea întreagă la Catedrală, au asistat la liturghia de la miezul nopții și au înălțat rugi fierbinți către ierarhul făcător de minuni. Cei bolnavi s-au grăbit de dimineață la sfântul maslu și la liturghia arhierească, iar la sărutatul icoanelor și al relicvelor sfinte s-a așteptat îndelung. Ca în fiecare an, oamenii au cumpărat fire de busuioc și le-au depus lângă caseta unde se păstrează osemintele Sfântului Iosif cel Nou, s-au recules și și-au încredințat Mântuitorului, prin mijlocirea marelui sfânt bănățean, rugăciunile și durerile. "Aci mă găsiți în 15 septembrie, în fiecare an", ne-a spus Serafima Popoviciu, o arădeancă între două vârste, care vine la hramul Catedralei Mitropolitane de prin 2008. Continuare în pagina 7 Te £ ab € BiTM casi Nu mai puțin de 20 de abonați ai ziarului "Renașterea bănățeană" vor putea fi premianții din luna octombrie. Pentru aceasta, trebuie trimisă pe adresa redacției chitanța de abonament în original, pentru luna octombrie, care va participa la toate cele patru concursuri: televizor, aspirator, telefon mobil, bani. Câștigurile constă în 4 televizoare, 3 aspiratoare, 3 telefoane mobile și 10 premii a câte 100 lei. Tragerea la sorți va avea loc săptămânal pentru televizor și o dată pe lună pentru celelalte trei concursuri. Numele câștigătorilor vor fi publicate în paginile ziarului. Prețul abonamentului pentru luna octombrie 2011 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/lună. Abonamentele pe luna octombrie 2011 se pot face până miercuri, 28 septembrie 2011, la oficii și la factorii poștali, și până vineri, 30 septembrie 2011, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonații față de vânzarea cu bucata economistii, lunar, 21 lei (14 numere de ziar) 1 aspirator telefon mobil Titlurile zilei I www .renaștereajo escris primul magazin "H&M" din Timișoara