Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2011 (Anul 23, nr. 6583-6608)

2011-09-21 / nr. 6600

□BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6600 - miercuri, 21 septembrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Ploaie de stele Cam o dată pe deceniu, teritoriul României este punct de belvedere pentru câte un eveniment astronomic de mare spectaculozitate, pe care atât cercetarea științifică propriu-zisă, cât și credințele populare sau mitologiile moderne îl încarcă cu semnificații dintre cele mai năstrușnice. Așa s-a întâmplat în august 1999, când din Carpații românești s-a putut vedea cel mai bine ultima eclipsă totală de Soare a mileniului trecut, interpretată atunci de cei mai mulți comentatori drept un semn ceresc al ieșirii țării noastre din zodia nesiguranței - iar evenimentele care au urmat, precum vizita Suveranului Pontif la București, intrarea în NATO și în UE, par să fi dat dreptate acelor cititori în semne. Următorul eveniment astronomic de mare spectaculozitate care poate fi văzut cel mai bine de pe o arie a planetei care include și țara noastră va avea loc în 8 octombrie, deci peste nici trei săptămâni: este vorba de o intensă "ploaie de stele", generată de faptul că Terra traversează un curent meteoric special - curentul Draconidelor, format din fragmente desprinse din cometa 21P/Giacobini- Zinner. Continuare în pagina 2 Reforma de la Curtea funciară a adus noi cozi Până în urmă cu câțiva ani, Serviciul de carte funciară era anexat Judecătoriei Timișoara și funcționa în clădirea Palatului Dicasterial. Fiind într-o zonă centrală, serviciul oferea timișorenilor avantajul că nu erau nevoiți să bată drumul lung și-n lat pentru a obține un extras de carte funciară; în schimb, se crease un mare disconfort din cauza timpului pierdut prin tribunal pentru o banală hârtie, cozile de la ghișee fiind foarte mari. S-a invocat, atunci, lipsa unui spațiu adecvat pentru a se organiza activitatea și pentru o mai bună fluidizare. Ca atare, imediat ce s-a găsit o soluție pe măsură, Cartea funciară a fost mutată într-o altă locație și s-a desprins de judecătorie, înființându-se, astfel, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Timiș. Noul spațiu nu este deloc într-un loc central, ci dimpotrivă, el e chiar la marginea orașului, la ieșirea din Calea Lipovei. Continuare în pagina 3 Nu mai puțin de 20 de abonați ai ziarului "Renașterea bănățeană" vor putea fi premianții din luna octombrie. Pentru aceasta, trebuie trimisă pe adresa redacției dhitanța de abonament în original, pentru luna octombrie, care va participa la toate cele patru concursuri: televizor, aspirator, telefon mobil, bani. Câștigurile constă în 4 televizoare, 3 aspiratoare, 3 telefoane mobile și 10 premii a câte 100 lei. Tragerea la sorți va avea loc săptămânal pentru televizor și o dată pe lună pentru celelalte trei concursuri. Numele câștigătorilor vor fi publicate în paginile ziarului. Prețul abonamentului pentru luna octombrie 2011 rămâne neschimbat: 18 lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 18 lei/lună. Abonamentele pe luna octombrie 2011 se pot face până miercuri, 28 septembrie 2011, la oficii și la factorii poștali, și până vineri, 30 septembrie 2011, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonații față de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 21 lei (14 numere de ziar) televizor 10 aspirator * telefon mobil 100 lei 10 destinații într-o vacanță Săptămână balneo în Ungaria 3 X Pycsaxui DJ - Weekend City Break 50.000 lei în vacante! !