Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2011 (Anul 23, nr. 6609-6634)

2011-10-18 / nr. 6623

□BĂNĂȚEANĂI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 6623 - marți, 18 octombrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Gardă cu greva foamei la Maternitatea Odobescu în timpul orelor de gardă efectuate sâmbătă, dr. Olimpia Oprea, președintele Sindicatului Materna de la Spitalul Clinic de Obstetrică- Ginecologie "Dr. Dumitru Popescu", a făcut greva foamei în semn de solidaritate cu colegii ei, medicii rezidenți care nu mai au dreptul să primească hrană în timpul gărzii. "Am slăbit un kilogram, dar a trebuit să atrag atenția asupra umilințelor la care ne supune sistemul" , ne-a spus doctorița. Ea a arătat că, după comasarea cu Spitalul clinic Municipal, Maternitatea Odobescu a rămas cu bucătărie, dar fără depozit de alimente, iar singurii care mai au dreptul să ia masa în unitatea sanitară transformată în secție a Municipalului sunt șefii gărzii. Continuare în pagina 3 Peste 5.000 de hectare de pădure sunt lăsate de izbeliște Timișul e județul în care evidența proprietăților e simțitor mai bine pusă la punct decât în restul țării, dar ar mai fi destul de îndreptat, în privința pădurilor, de pildă, după ce majoritatea titlurilor de proprietate au fost emise, în urma retrocedărilor, lucrurile nu stau pe roze. Peste 5.000 de hectare de pădure din județ sunt încă negospodărite, în ciuda faptului că proprietarii riscă amenzi usturătoare dacă nu își găsesc administratori profesioniști, obligație care le-ar reveni potrivit prevederilor Codului silvic. Mai exact, proprietarul de pădure care nu încheie contract de administrare și pază cu un ocol silvic, fie de stat, fie privat, riscă o amendă de la 10.000 de lei în sus. Continuare în pagina 2 Ministrului agriculturii i se pune în cârcă ieftinirea cerealelor "Federația Națională a Producătorilor Agricoli din România (FNPAR) solicită ministrului Agriculturii, domnului Valeriu Tabără, să nu mai facă declarații publice cu privire la supraproducția de cereale, întrucât acestea au avut repercusiuni asupra prețurilor materiilor prime și au produs prejudicii fermierilor". în acești termeni taxează organizația fermierilor spusele mai-marelui agriculturii, referitoare la exporturile mari de cereale din acest an, în condițiile unei producții interne foarte bune. Viorel Matei, fost senator PSD de Timiș, președintele FNPAR, pune în cârca ministrului o scădere a prețului grâului cu 15 - 20 la sută și mai opinează că aceleași declarații ale lui Tabără privind producțiile record au coborât prețul porumbului de la 0,72 de lei pe kilogram la 0,59 - 0,60 lei/kg, iar la floarea-soarelui, din același motiv, scăderea a fost de la circa 1,65 de lei/kg la 1,20 lei/kg. FNPAR nu are, însă, doar reproșuri la adresa conducerii Ministerului Agriculturii, ci și câteva solicitări. Continuare în pagina 4 O sută de kilograme de droguri, confiscate în Timiș și Mehedinți Ieri dimineață, polițiștii de la Biroul crimă organizată din Timișoara au făcut opt percheziții în județele Mehedinți și Timiș, pentru probarea activității infracționale a unei grupări specializate în trafic cu droguri de risc. Polițiștii, sub coordonarea procurorilor DIICOT Timișoara, au efectuat investigații cu privire la un grup infracțional organizat, implicat în producerea, traficul și consumul ilicit de droguri, ce acționa în zona de vest și sud-vest a țării. în urma cercetărilor, au fost identificați cinci suspecți, considerați lideri ai grupării infracționale, ca fiind Narcis Muți, de 31 de ani, Bogdan Fulga, de 27 de ani, Bogdan Puțan, de 26 de ani, Dan Rus, de 27 de ani și Claudiu Chiș, de 24 de ani. La perchezițiile domiciliare, într-un imobil ce aparține unuia dintre suspecți, din județul Mehedinți, oamenii legii au descoperit frunze de canabis, pregătite pentru distribuție, în special către consumatori din Timișoara. Suspecții au fost duși la audieri; în urma acțiunii de ieri, oamenii legii au confiscat circa 100 de kilograme de canabis. Suspecții comercializau drogurile la 7.000 de euro kilogramul, stupefiantele fiind aduse în țară din Spania. (G.l.)