Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6635-6660)

2011-11-22 / nr. 6653

BANAȚEANA I Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drăgan Nr. 6653 - marți, 22 noiembrie 2011 - 16 pagini -1,5 lei Mitropolitul Banatului, la aniversare Pentru ortodocșii timișoreni, prima zi a acestei săptămâni a avut semnificația unei duble sărbători. 88 de ani a împlinit ieri, chiar în ziua în care credincioșii prăznuiesc Intrarea în Biserică a Maicii Domnului, IPS Nicolae, mitropolitul Banatului. Născut în 21 noiembrie 1923,la Caransebeș, arhiereul a urmat școala elementară și liceul în orașul natal, absolvind mai apoi teologia la București și devenind doctor în domeniu, cu teza "Viața și petrecerea Sfântului Antonie cel Mare, începuturile monahismului creștin pe Valea Nilului", în 1960 este hirotonit preot de către patriarhul Teoctist (la acea vreme episcop:car patriarhal) și, la sfârșitul acellași an, devine episcop al Aradului, Ienopolei și Hălmagiului. Continuare în pagina 2 www .renasterea.ro înainte de Ignat, porcii timișenilor au început să zboare pe internet Crescătorii de animale au devenit tot mai inventivi atunci când vine vorba de vânzarea animalelor din ogradă. Mai nou, porcii au ajuns vedete pe internet. Spre afacerile online s-au orientat anul acesta și țăranii din localitățile timișene. Oamenii au postat anunțuri pe internet, iar acum negociază online prețurile cu clienții. "Dacă ești pe net, te știe toată lumea. Discuți cu clientul și poți negocia. Vine, îți ia porcul din curte și nu mai ai cheltuieli suplimentare", ne-a explicat un crescător de suine, devenit specialist în tastatură. Continuare în pagina 3 Conform guvernanților Moș Crăciun va putea veni pe autostrada Timișoara-Arad Vom putea circula cu viteză mare între Timișoara și Arad in a doua jumătate a lunii viitoare. O promite Eusebiu Pistru, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, care a declarat, ieri, că lucrările sunt finalizate în proporție de peste 90 la sută și că traficul pe autostradă va începe, sigur, înainte de Crăciun. "Peste 90 la sută din lucrări sunt finalizate, iar turnarea asfaltului de uzură a fost încheiată. Se va da drumul circulației în a doua jumătate a lunii decembrie. Termenul va fi amânat doar în cazul unor condiții meteo extreme, care nu vor permite efectuarea ultimelor lucrări", a declarat Pistru. Contruare în pagina 4 Boc așteaptă banii de canalizare "de la doamna Udrea" Tizul timișean al premierului are o altfel de relație cu blonda de la Dezvoltare decât cea dintre șeful guvernului și ministrul de resort Primăria comunei Știuca a finalizat anul acesta rețeaua de alimentare cu apă potabilă din Zgribești, ultimul sat aparținător în care problema era nerezolvată. După cum ne relatează viceprimarul Ioan Boc, exploatarea și întreținerea rețelei este strict afacerea primăriei, care nu a fost tentată, precum multe alte administrații locale timișene, să concesioneze această activitate companiei Aquatim. Conținem pagma 7 Titlurile zilei Suspendarea și "primăvara europeană" Gospodarul satului Restanțele salariate fac viața mai... palpitantă CURSUL VALUTAR 3,2425 lei 4,3608 lei 177,5592 lei/gram A început bătălia pentru funcția de rector în universitățile timișorene 'agina 8