Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2011 (Anul 23, nr. 6661-6683)

2011-12-03 / nr. 6662

D BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6662 - sâmbătă, 3 decembrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Vreme mohorâtă în weekend Iarna și a intrat în drepturi în Banat. Ninsoarea așternută, ieri, peste regiunea de vest a țării va mai zăbovi și în zilele următoare, meteorologii anunțând importante cantități de precipitații în acest weekend. Astăzi, cerul va fi parțial înnorat, în special în Banatul de șes, cu intensificări de vânt. Pe alocuri este posibil să apară și soarele. Maxima zilei va urca până la 12 grade Celsius, noaptea înregistrându-se valori de peste 0 grade. Mâine,în majoritatea zonei de vest vor cădea precipitații sub formă de ploaie, lapoviță sau ninsoare, iar pe alocuri vântul va căpăta aspect de vijelie. în termometre se vor menține aceleași alori qa în ziua precedentă. Precipitații sunt așteptate și săptămâna viitoare, o săpămână cu fluctuații mari de temperaturi, care, ziua, vor oscila între 12 grade și 2 grade Celsius. (G.l.) Banatul fruncea în cultivarea sălciei energetice La Ghilad există una dintre cele mai mari plantații de Salix viminalis din Europa, iar o asemenea afacere a fost demarată și la Lugoj "în 2008 am început afacerea, printr-o conjunctură. Am participat, la Stockholm, la un congres mondial pe tema energiei regenerabile și mi-am spus că vreau să fac afaceri cu plante energetice, am fost de-a dreptul fascinat de perspective. Am găsit că asta e soluția cea mai viabilă, instalațiile eoliene și fotovoltaice nu sunt pentru fiecare. După ce am aflat că investiția în plantații de salcie se amortizează în doi ani, nu am mai stat pe gânduri. Și am fost convins că România e țara unde se poate dezvolta așa ceva, are condițiile climaterice, de sol și de mediu potrivite. Investiția este de aproximativ 2.000 - 3.000 de euro pe hectar, e ceva absolut de viitor, o investiție pe termen lung pe care și-o poate permite orice agricultor. Continuare în pagina 5 Adevăratul Cod al lui Da Vinci va fi expus la Timișoara Un număr de 40 de dispozitive și reproduceri după celebrele pânze ale artistului inventator Leonardo da Vinci vor fi expuse la Mansarda Bastionului Theresia din Timișoara, începând de miercuri, de la ora 18,30,în cadrul unei expoziții intitulate "Geniul lui Leonardo" , pe care o organizează Consulatul General al Italiei la Timișoara, cu sprijinul Ministerului pentru Activități Culturale din Italia, Muzeului Banatului, autorităților municipale și județene din metropola bănățeană și al comunității italiene de afaceri din Timișoara. Insolitul acestei expoziții, ale cărei exponate au fost reproduse în mărime naturală după manuscrisele titanului Renașterii, îl constituie caracterul său interactiv. Continuare în pagina 4 Oportunitate pentru producătorii agricoli Producătorii timișeni de grâu și floarea-soarelui au la dispoziție, prin intermediul Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș, o ofertă care sună bine în ceea ce privește valorificarea recoltei de anul viitor. Organizația a încheiat un parteneriat cu o fabrică de ulei alimentar din Cărei, care este dispusă să le asigure cultivatorilor din județul Timiș, cu livrarea la domiciliu, semințe de floarea-soarelui și porumb, din soiurile și hibrizii pe care îi doresc fermierii, precum și erbicidele, pesticidele și îngrășămintele necesare, fără să perceapă nici măcar avans. In toamna anului viitor, la recoltare, valoarea inputurilor amintite - care au preț modic, ne asigură Nicolae Oprea, secretarul Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș - va fi acoperită prin livrarea de cantități de floarea-soarelui și porumb, la prețul pieței. Totodată, producătorul de ulei e dispus să achiziționeze toată recolta fermierilor timișeni cu care încheie astfel de înțelegeri, adică inclusiv cantitățile de porumb și floare care sunt în plus față de cele convenite în schimbul semințelor și substanțelor de care au beneficiat. TUDOR M. LENGHER Titlurile zilei Reclamațiile clienților fac legea în asigurările RCA La Dudeștii Noi, milioanele de euro îngropate sub pământ au început să dea roade CURSUL VALUTAR