Renaşterea Bănăţeană, mai 2012 (Anul 24, nr. 6783-6808)

2012-05-23 / nr. 6801

2 Renașterea bănățeană Actualitate Caravana "Bookland" s-a oprit și la Timișoara Complexul comercial "Iulius Mall" din Timișoara a găzduit, ieri, ceremonia deschiderii celei de-a doua ediții a Caravanei "Bookland", manifestare care-și propune să devină "cel mai avangardist, dinamic, cult, copl și prietenos târg de carte din România". Cu acest prilej, au fost vernisate expozițiile de artă plastică pregătite de pictorița Maria Bana Jichița și sculptorița Laura Teculescu, ambele expoziții putând fi vizionate pe toată durata caravanei. Peste 70 de grupuri editoriale din întreaga țară își expun, aici, cele mai recente titluri de carte, dar și de film, muzică, birotică și jocuri, vizitatorii fiind așteptați să le consulte și achiziționeze zilnic, între orele 10 și 22, până duminică inclusiv. Totodată, oaspeților le este pusă la dispoziție și o librărie online, www.bookland ro, precum și un bogat program de manifestări culturale. Astfel, astăzi și mâine, de la ora 18,15, vor fi organizate două sesiuni de lecturi publice, avându-i ca invitați pe scriitorii Tudor Crețu, Borco Ilin, Adela Dragomir și Dana Catena, respectiv, Aleksander Stoicovici, Marius Ștefan Aldea, Daniela Rațiu și Robert Șerban. Vineri și sâmbătă, protagoniștii programului de manifestări "Bookland" vor fi copiii, care sunt așteptați să participe, alături de părinții lor, la atelierele de muzică, dans și desen din după-amiezele celor două zile. După escala de la Timișoara, Caravana "Bookland" își va continua periplul spre Arad și Oradea, pentru a se încheia, în decembrie, la București. (L.N.) Parcul Rozelor a fost redeschis Urmare din pagina 1 Băncile și pergolele au fost înlocuite cu altele noi. în plus, s-au mai executat lucrări la amfiteatrul de vară, cu bani de la bugetul local, fiind înlocuite băncile cu scaune noi. Din suprafața parcului, au fost incluși în acest proiect numai 23.352 mp, restul suprafeței fiind inclusă în proiectul de amenajare a malurilor Canalului Bega. Parcul Rozelor a fost amenajat după primul război mondial, în anul 1928, din necesitatea de a prezenta cei aproximativ un milion de trandafiri pe care îi produceau anual floricultorii bănățeni. La Timișoara a existat o veche tradiție în producerea de trandafiri, în anul 1888, Wilhelm Muhle a creat soiul "Madame Josephine Muhle", un trandafir cu petale aurii cu pete albe, primul soi de trandafir creat pe teritoriul actual al țării. Wilhelm Muhle avea o grădină întinsă, cu sere, care cuprindea o colecție de trandafiri absolut impresionantă. în jurul anilor 1920, în grădinile particulare ale floricultorilor bănățeni existau circa 2.000 de varietăți de trandafiri. în 1928 a fost înființat Parcul Rozelor, un parc în care să fie prezentate cele mai frumoase soiuri de trandafiri. Parcul a fost amenajat după planurile celui mai bun specialist în roze al țării la acea vreme, Arpad Muhle. Acesta a fost și președintele Federației Române a Amatorilor de Trandafiri, înființată la Timișoara, în același an. Arpad Muhde a fost singurul specialist care a primit ordinul Medjidie clasa a IV-a și titlul de bey din partea ultimului sultan otoman, pentru amenajarea unui parc în insula Prinkipio (azi Grecia). Parcul a fost amenajat după planurile celui mai bun specialist în roze al țării la acea vreme, Arpad Muhle. Sărbătoarea Rozelor După inaugurarea de ieri, în aceste zile, parcul ar trebui să găzduiască "Sărbătoarea Rozelor", care va dura până în data de 26 mai și care va include o serie de activități, precum ateliere de creație, diferite programe artistice, concerte și, nu în ultimul rând, un tur al Parcului Rozelor, în fiecare seară, ar fi trebuit să aibă loc seri de dans, dar, cum vremea nu se anunță a fi potrivită pentru astfel de activități, acestea vor fi reprogramate. Parcul poate fi vizitat zilnic, până la seara la ora 22, mai puțin lunea, când va fi închis pentru lucrări de întreținere. Poliția locală va patrula în zonă, astfel încât amatorii de suveniruri florale să fie împiedicați să rupă trandafirii aduși, în parte, din import. DANIELA DAMIAN Foto: ADRIAN PÎCLIȘAN miercuri, 23 mai 2012 Campanie pentru Spitalul de Copii "Louis Țurcanu" din Timișoara Vineri, 1 iunie, de la ora 13,în Piața Revoluției, Asociația pentru Spitalul de Copii "Louis Țurcanu" din Timișoara va organiza un flashmob care își propună să atragă atenția asupra problemelor cu care se confruntă cea mai mare unitate spitalicească pentru copii din vestul țării. Evenimentul face parte dintr-o amplă campanie de strângere de fonduri pentru construirea unei noi clădiri. La evenimentul ce se va desfășura de Ziua Copilului sunt invitați să participe cât mai mulți timișoreni. Până în prezent și-au anunțat participarea mămicile de la "Școala Mamei Junior", tinerele de la "Zumba Suada" , studenții de la Universitatea de Medicină și Farmacie "Victor Babeș" din Timișoara și voluntari. După demonstrația de zumba, participanții vor compune un mesaj pentru Spitalul de Copii "Louis Țurcanu", iar apoi se vor îndrepta spre unitatea spitalicească, unde vor lăsa un mesaj. "Evenimentul își propune strângerea de noi fonduri pentru construirea unei noi clădiri. Nu vrem să ajungem în situația în care să fim evacuați", a declarat Ovidiu Adam, managerul Spitalului de Copii "Louis Țurcanu". Pentru ridicarea noii clădiri, care va avea cinci etaje și o capacitate de 170 de paturi, este nevoie de 15 milioane de euro. Cel mai mare spital de copii din vestei țării, care tratează zilnic peste 200 de pacienți, ar putea rămâne fără secțiile de chirurgie și ortopedie pediatrică, inclusiv compartimentele de anestezie și terapie intensivă, fără secțiile ORL, oftalmologie, pneumologie și ftiziologie din cauza faptului că imobilele în care acestea funcționează au fost retrocedate proprietarilor. SIMONA VASI TIMIȘUL PE PRIMUL LOC . "Te abonezi și câștigi!" Săptămâna și televizorul A treia extragere din luna mai 2012, pentru concursul "Săptămâna și televizorul", a avut loc ieri, la sediul redacției, și a desemnat drept câștigător al campaniei promoționale "Te abonezi și câștigi" pe abonata Maria Homorodean, cu domiciliul în localitatea Calacea nr. 49, județul Timiș. Pentru a intra în posesia televizorului, câștigătoarea este invitată să se prezinte la redacție mâine sau vineri, la ora 10. Ridicarea premiului se face personal, pe baza cărții de identitate. Rugăm participanții la concurs să-și scrie complet și citeț numele și adresa, în exteriorul plicului, și să menționeze lunile pentru care este valabil abonamentul. Următoarea extragere va avea loc marți, 29 mai, la ora 13. (L.N.)