Renaşterea Bănăţeană, iunie 2012 (Anul 24, nr. 6809-6833)

2012-06-10 / nr. 6816

10 Renașterea bănățeană Șarapova, noua regină de la Roland-Garros Jucătoarea rusă Maria Șarapova, cap de serie numărul 2, a câștigat pentru prima dată turneul de la Roland Garros, învingând-o în finală, sâmbătă, cu scorul de 6-3,6-2, pe italianca Sara Errani, a 21-a favorită, și a reușit Marele Șlem al carierei sale. Șarapova, care va redeveni astăzi numărul 1 mondial, este a zecea jucătoare din istorie care a câștigat cele patru turnee de Grand Slam, după Maureen Connolly, Margaret Court, Chris Evert, Shirley Fry, Steffi Graf, Doris Hart, Billie Jean King, Martina Navratilova și Serena Williams. Sportiva rusă s-a impus în 2004 la Wimbledon, în 2006 la US Open, în 2008 la Australian Open și astăzi la Roland Garros. La 25 de ani, Șarapova și-a văzut astfel eforturile recompensate la cel mai înalt nivel, după ce, în urma unei operații la umăr suferită în octombrie 2008, a lipsit din competiții nouă luni. Maria Șarapova a mai ocupat primul loc în clasamentul mondial în 2008, timp de 17 săptămâni. Miami Heat s-a calificat în finala NBA Echipa Miami Heat s-a calificat pentru a doua oară consecutiv în finala ligii profesioniste nord-americane de baschet (NBA), după ce a învins, sâmbătă, pe teren propriu, cu scorul de 101-88, formația Boston Celtics, în meciul decisiv al finalei Conferinței de Est. Cei mai buni marcatori de la învingători au fost LeBron James - 31 de puncte și Dwyane Wade - 23 de puncte, în timp ce de la oaspeți s-a remarcat Rajon Rondo, cu 22 de puncte. Miami Heat s-a impus cu scorul general de 4-3. în finala NBA, Miami Heat va întâlni echipa Oklahoma City Thunder, care a trecut, cu scorul general de 4-2, de formația San Antonio Spurs. Miami Heat a pierdut, anul trecut, finala NBA în fața echipei Dallas Mavericks. Grozav a semnat cu Petrolul Atacantul Gheorghe Grozav a semnat contractul cu Petrolul Ploiești, alăturându-se astfel celorlalți 11 jucători transferați de la Universitatea Cluj la gruparea ploieșteană. FC Petrolul i-a mai transferat pe Vlad Morar (18 ani, atacant) și Ionuț Neag (18 ani, fundaș). Ceilalți 11 jucători transferați de la Universitatea Cluj sunt: Mircea Robescu (portar, 32 ani), Sebastian Achim (fuundaș, 25 ani), George Galamaz (fundaș, 31 ani), Lukasz Szukala (fundaș, 27 ani), Constantin Grecu (fundaș, 23 ani), Dorinel Popa (mijlocaș, 23 ani), Ovidiu Hoban (mijlocaș, 29 ani), Laurențiu Marinescu (mijlocaș, 27 ani), Adrian Cristea (mijlocaș, 28 ani), Marian Cristescu (mijlocaș, 27 ani) și Nwakaeme Tony (atacant, 23 ani). Finanțatorul Universității Cluj, Florian Walter, a anunțat, la finalul sezonului 2011/2012, că părăsește gruparea ardeleană, urmând ca majoritatea jucătorilor de valoare din lot să se transfere la Petrolul Ploiești, club la care dorește să se implice financiar. Florian Walter s-a declarat dezamăgit de autoritățile locale din Cluj-Napoca care nu s-au implicat în susținerea echipei. Petrolul Ploiești se va reuni la 11 iunie, de la ora 11, la stadionul Ilie Oană, două zile mai târziu fiind prevăzută vizita medicală. în perioada 14-26 iunie va avea loc un prim stagiu de pregătire la Centrul Național de Fotbal de la Mogoșoaia. Al doilea cantonament va avea loc în Austria, în perioada 30 iunie - 13 iulie. Iuni/ 11 iunie 2012 Turul României, câștigat de un croat Croatul Maria Krajina (Tușnad Cycling Team) a câștigat ediția 2012 a Turului ciclist al României, sâmbătă, după ultima etapă a competiției, desfășurată între localitățile Salonta și Marghita, pe distanța de 113 kilometri. Etapa a IX-a, ultima, a fost câștigată de grecul Ioannis Tamouridis (SP Tablewares). în clasamentul general a competiției. Krasina este urmat de spaniolul Victor De La Porte Gonzales (SP Tablewares) și de germanul Johannes Heider (Team UR-Krostitzer - Univega). Cel mai bine clasat român în ierarhia finală - locul 5 - este Andrei Nechita, care va reprezenta România la Jocurile Olimpice de la Londra. Clasamentul pe echipe este condus de Tușnad Cycling Team, urmată de echipa ucraineană Lampre și de naționala Ucrainei. Pacquiao, învins la puncte de Bradley Pugilistul filipinez Manny Pacquiao a fost învins la puncte, sâmbătă, la Las Vegas, de americanul Timothy Bradley și a pierdut titlul WBO la categoria semimijlocie. Doi judecători l-au văzut învingător pe american, cu scorul de 115-113, în timp ce al treilea l-a dat câștigător pe filipinez cu același scor. Pacquiao, în vârstă de 33 de ani, considerat cel mai bun pugilist de la toate categoriile, a suferit prima înfrângere din 2005. Bradley, în vârstă de 28 de ani, este neînvins în cele 29 de meciuri disputate la profesioniști, 12 victorii venind înainte de limită. "Am boxat bine în toate reprizele și adversarul meu trebuie să revadă meciul pentru a-și da seama că eu sunt câștigătorul. Acesta este boxul. El a atacat mai mult, dar am stat în gardă și am luptat până la sfârșit", a declarat Bradley, în schimb, Pacquiao nu a fost de acord cu verdictul și îi cere revanșa lui Bradley: "Acesta este sportul, se mai întâmplă. Vreau revanșa. Vă promit că va fi război în ring la revanșă. Voi aborda meciul în așa fel încât adversarul să nu reziste 12 reprize. Respect decizia judecătorilor, dar sunt sigur că am câștigat această partidă". Verdictul acestui meci a suscitat multe comentarii în presa americană și pe Twitter, un consulatant strigând "nedreptate" și "corupție" în direct la postul de televiziune ESPN. Sampdoria a promovat în Serie A Echipa Sampdoria Genova a promovat în Serie A, după ce a învins, sâmbătă seară, în deplasare, cu scorul de 1-0 (0-0), formația Varese, în manșa retur a barajului pentru accederea în prima ligă din Italia. Unicul gol al întâlnirii a fost marcat de Pozzi, în minutul 90. La Sampdoria a evoluat pe toată durata întâlnirii și mijlocașul brazilian Renan Garcia, împrumutat de la CFR Cluj. în tur, Sampdoria s-a impus pe teren propriu, cu scorul de 3-2. Sampdoria Genova se alătură astfel echipelor Pescara și AC Torino, promovate direct în Serie A. Del Potro sare peste turneul de la Queen's Tenismanul argentinian Juan Martin Del Potro, numărul 9 mondial, a anunțat că nu va participa la turneul de la Queen's, care va începe astăzi la Londra și va deschide sezonul pe iarbă. Del Potro, eliminat în sferturile de finală de la Roland Garros, de elvețianul Roger Federer, șia justificat decizia de a lipsi de la competiția de săptămâna viitoare prin faptul că are dureri la un genunchi: "îmi pare foarte rău că nu pot juca la acest turneu, dar din nefericire nu sunt într-o formă suficient de bună pentru a participa, în acest an", a explicat sportivul argentinian; în 2011, Del Potro a ajuns la Queen's până în optimile de finală. Contador revine la Saxo Bank Rutierul spaniol Alberto Contador va face parte din nou parte din echipa Saxo Bank, începând din 5 august, dată la care îi va expira suspendarea pentru dopaj, și până la finalul anului 2015, a anunțat, ieri, team-ul danez, întrun comunicat. Contador, în vârstă de 29 de ani, și Saxo Bank "au ajuns la un acord pentru un contract ce se va întinde pe partea rămasă din sezonul 2012 și încă trei ani", se arată în comunicatul societății Riis Cycling, ce aparține proprietarului echipei, Blarne Riis. Contador, pe atunci lider al echipei Saxo Bank, a fost suspendat de TAS după ce a fost depistat pozitiv cu clenbuterol, un stimulent anabolizant, la un control efectuat în timpul Turului Franței din 2010. în urma acestei decizii, spaniolului i s-a retras trofeul cucerit la Turul Franței și i s-au anulat rezultatele din ediția trecută a Marii Bucle, când a ocupat locul 5. El nu va putea participa la Jocurile Olimpice de la Londra, care încep înaintea ridicării suspendării sale. "Decizia de a reveni la Saxo Bank a fost foarte ușor de luat. Susținerea pe care mi-a acordato această echipă într-o situație foarte dificilă a fost extraordinară. Sunt nerăbdător să revin pe bicicletă și obiectivul meu este de a mulțumi pentru această susținere, prin rezultate bune sper eu", a declarat Contador, potrivit comunicatului. Ciclistul a a anunțat în urmă cu două luni că revenirea sa în competiții va avea loc în 6 august, când începe Turul Beneluxului, apoi va participa în Turul Spaniei, din 18 august.