Renaşterea Bănăţeană, august 2012 (Anul 24, nr. 6860-6885)

2012-08-02 / nr. 6861

BANATEANA [Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6861 - joi, 2 august 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Decizia CCR privind referendumul, amânată pentru astăzi începută ieri, la ora 14, ședința Curții Constituționale a României pe tema rezultatului referendumului pentru demiterea președintelui Traian Băsescu a fost amânată pentru astăzi, astfel încât Curtea să poată cere informații de la instituții abilitate, care trebuie să-i fie puse la dispoziție până la ora 9, au declarat surse oficiale. Documentele cu rezultatele finale ale referendumului din 29 iulie privind demiterea președintelui au ajuns ieri de la Biroul Electoral Central la Curtea Constituțională. Participarea la referendum a fost de 46,24 la sută, iar dintre alegători, 87,52 la sută au votat pentru demiterea lui Traian Băsescu, iar 11,15 procente s-au pronunțat împotrivă. Din numărulersoanelor înscrise în listele electorale permanente 18.292.464, au participat la referendum 8.459.053. Din acestea, 7.403.836 au votat "Da", 943.375 au votat "Nu", iar 111.842 au fost voturi nule. Continuare în pagina 3 Alarmă în zootehnie Seceta topește hrana animalelor Proprietarii de bovine vor să gajeze cu plățile pe cap de vacă împrumuturi bancare, pentru a-și putea achiziționa nutrețul necesar supraviețuirii patrupedelor Seceta și canicula i-au făcut mai întâi pe fermierii din sectorul vegetal să se ia cu mâinile de cap, pentru că porumbul și floarea-soarelui sunt în mare parte compromise, cartoful și sfecla de pe suprafețele neirigate se resimt puternic și nici alte culturi legumicole nu arată prea bine. Beculețul de alarmă s-a aprins, însă, și la crescătorii de animale, pentru că prețul furajelor deja urcă văzând cu ochii. Fabricile de nutrețuri combinate au scumpit cu circa 30 la sută furajele pentru fermele de porci, într-un interval de doar trei săptămâni! Cam de zece la sută săptămânal a fost ritmul creșterii prețurilor. Continuare în pagina 7 Astăzi are loc examenul de titularizare în învățământ Peste 2.000 de locuri sunt scoase la concurs Astăzi, cadrele didactice din Timiș susțin examenul de titularizare,în acest an, în județul Timiș, sunt scoase la concurs 2.016 posturi și fracțiuni de posturi. Dintre acestea, 212 sunt titularizabile (144 în mediul urban și 78 în mediul rural). Față de anul trecut, numărul posturilor titularizabile este mult mai mare. Cprumuaremp^gmZ Camerele agricole prind contur Potrivit Legii 122, din 6 iulie 2012, privind camerele pentru agricultură, silvicultură și dezvoltare rurală, primele alegeri pentru stabilirea conducerilor acestor organizații, cu reprezentare atât la nivel național, cât și județean și local, trebuie organizate în cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, iar în termen de 30 zile trebuie să se înființeze comitetul național de inițiativă. Legea a fost promulgată în data de 11 iulie. Chiar în cursul acestor zile, conducerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale poartă discuții cu cele mai reprezentative organizații profesionale din agricultură, pentru stabilirea componenței comitetului național de inițiativă, care va fi format din 25 de membri, dintre care 21 vor fi din rândul asociațiilor cele mai reprezentative la nivelul țării. De asemenea, din comitet vor face parte și doi reprezentanți propuși de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, un reprezentant propus de Ministerul Administrației și Internelor și unul desemnat de Ministerul Mediului și Pădurilor. Viorel Matei Titlurile zilei Medicii își caută dreptatea la CEDO Primăria Timișoara își face ordine printre maidane Noul centru civic, un proiect la fel de actual Poli, eșecuri pe linie www .renaștereajo CURSUL VALUT: 3,7285 lei 4,5885 lei 193,440 lei/gram