Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6886-6910)

2012-09-18 / nr. 6900

Traficul, dat peste cap Circulația rutieră a devenit aproape imposibilă, ieri, șoferii fiind nevoiți să meargă bară la bară. S-au format șiruri interminabile de mașini, iar locurile de parcare nu se mai găseau nici măcar "la ofertă". Așa cum se întâmplă de multe ori în astfel de cazuri, nu au lipsit agresiunile verbale dintre șoferi și nici chiar accidentele rutiere. Explicația pentru traficul infernal de ieri o constituie debutul anului școlar, când cei mari și cei mici au purces la școală într-un oraș ticsit de mașini, aflate cu toate în căutarea unui loc de parcare, care părea imposibil de găsit. Desigur, fenomenul nu este nou, dimpotrivă, astfel de ambuteiaje se creau în fiecare an, fosta administrație municipală nereușind să rezolve problema, iar cetățenii au taxat acest lucru la alegerile din iunie. Oamenii au spus că vor un trafic civilizat și locuri de parcare, chiar dacă trebuie să plătească, așa cum, din păcate, nu se întâmplă în prezent, când abonamentele Tespark nu mai conferă nici un beneficiu. Continuare în pagina 4 Speranță și moloz, la început de nou an școlar Noul an școlar care a început ieri a venit cu mai multe schimbări, dintre care cea mai importantă este clasa zero. De asemenea, va putea aduce ca opțiune pentru elevii din clasa a XI-a bacalaureatul profesional, dar în continuare școala pare că se află într-un experiment din care lipsesc rezultatele. Elevii din Timiș, respectiv 81.466 de copii și tineri, au revenit ieri la cursuri, după ce au stat cu o săptămână mai mult în vacanța de vară (dar au pierdut o săptămână din vacanța de Paști de anul viitor). Decizia de amânare a începutului de an școlar a fost luată pentru rezolvarea problemelor pe care le aveau școlile, inclusiv cele legate de clasa pregătitoare, introdusă în premieră în ciclul primar. Cu dascăli lipsă la posturi, cu școli fără autorizație sanitară, școală începe la fel ca în fiecare an. Continuare în paginile 2-3 Copiii exploatați prin muncă își pot trimite angajatorii după gratii Muncesc prin baruri, fabrici de confecții ori în agricultură, câte șase ore pe zi, cu toate că încă nu s-au obișnuit bine cu cartea de identitate. Le-o permite Codul muncii, care prevede că la împlinirea vârstei de 16 ani tinerii au capacitatea fizică și intelectuală necesară pentru a-și lua o slujbă. Ba mai mult decât atât, legislația din domeniu permite angajarea în muncă chiar și a celor de numai 15 ani, care pot, astfel, să rotunjească nițel bugetul familiei, dacă există acordul scris al părinților sau al reprezentanților legali. în mod firesc, cei care muncesc înainte de a fi ajuns la vârsta majoratului beneficiază de niște înlesniri: sunt pontați cât pentru o zi normală de lucru, de opt ore, au dreptul la un concediu mai lung cu cel puțin trei zile decât al unui lucrător obișnuit, iar angajatorii nu au dreptul să le ceară ore suplimentare. Continuare în pagina 5 Birocrație maximă pentru obținerea ajutorului de minimis Unii fermieri trebuie să parcurgă zeci de kilometri pentru a depune o simplă cerere Ajutorul de minimis, în valoare de 100 de lei pe hectar, acordat acelor fermieri cărora seceta le-a diminuat producția, este bine-venit, fără îndoială, dar ar fi fost de dorit ca procedura de obținere a sprijinului de la bugetul de stat să fie mai puțin birocratică. Solicitantul ajutorului e obligat să ia mai întâi drumul primăriei, de unde obține o adeverință privind suprafața cu culturi vegetale pe care o deține, apoi va trece pragul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), care certifică faptul că suprafața pentru care s-a emis adeverința corespunde cu cea din evidențele sale, iar într-un glorios final omul își depune cererea la Direcția pentru Agricultură Județeană. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Chiriașii ANL speră în aprobarea legală a cumpărării locuințelor TGST intră de trei ori în Festivalul Național de Teatru Edilul din Criciova lasă primăria pentru preoție