Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2012 (Anul 24, nr. 6886-6910)

2012-09-11 / nr. 6894

Lipsesc încă o sută de învățători După ce în urmă cu o săptămână, s-a anunțat că în județul Timiș există un deficit de 100 de învățători pentru clasele I-IV, nici acum, când mai sunt câteva zile până la începerea anului școlar, oblema nu a fost rezolvată. . .ancisc Halasz, inspector generaladjunct al Inspectoratului Școlar Județean Timiș, ne-a declarat: "în prezent, așteptăm de la Ministerul Educației să primim o metodologie nouă, prin care unitățile de învățământ să poată să-și organizeze concursuri pentru angajarea de cadre didactice", în ceea ce privește clasa pregătitoare, în județul Timiș lipsesc doar șase dascăli din cei 260. "La ora actuală au terminat cursurile de formare 223 dintre aceștia, iar 31 vor începe o nouă serie de astăzi", a precizat Francisc Halasz. "Referitor la numărul claselor pregătitoare în județ, acesta e de 260, dintre care 202 sunt clase de sine stătătoare, iar 58 sunt clase simultane. Cele simultane vor funcți a în mediul rural. La acestea, un învățător va lucra atât cu copiii de la clasa pregătitoare, cât și cu cei de la clasele I și a II-a", a adăugat inspectorul general-adjunct. SIMONA VASI Primarul Nicolae Robu avertizează Timișoara ar putea rămâne fără căldură! ■ "Situația este foarte îngrijorătoare, pentru că, fără suport guvernamental, societatea se poate închide", a declarat, ieri, edilul-șef !în momentul de față. Colternu mai are 75.000 de abonați, dar numărul lor scade constant! Conform primarului, furnizorul de agent termic al timișorenilor are arierate de sute de miliarde de lei vechi Madona Neagră de la Czestochowa va ajunge în capitala Banatului Timișorenii greco-catolici, dar și romano-catolicii și ortodocșii se vor putea închina, joi, în fața icoanei Madonei Negre de la Czestochowa, făcătoare de minuni, care va ajunge la Biserica "Sfânta Maria Regina Păcii și a Unității" din zona Bălcescu, punct de popas în cadrul unui turneu mondial început în Orient, sub titlul generic "De la ocean la ocean." Legenda spune că icoana Madonei Negre a fost pictată de evanghelistul Luca, pe o bucată de lemn de chiparos luată din casa în care a copilărit Isus. Se crede că, vreme de trei sute de ani, ea ar fi stat la Ierusalim, înainte de a fi strămutată la Constantinopol. La Czestochowa, mănăstirea fortificată de pe dealul Jasna Gora din Polonia, pare să fi ajuns în secolul al XIV-lea, deja venerată de credincioși și faimoasă pentru minunile săvârșite pentru cei ce se rugau în fața ei. Papa Ioan Paul al II-lea nutrea o deosebită evlavie vizavi de Madona Neagră, căreia ia dăruit, împreună cu un trandafir de aur, eșarfa pe care o purta în 1981, la vremea atentatului comis asupra sa. (C.D.T.) Prețurile apartamentelor continuă să fie atipice Prețul mediu pe piața rezidențială națională din luna august, de 967 de euro pe metru pătrat, a fost cu 0,8 procente sub cel consemnat în luna iulie. Astfel, pentru a doua lună consecutiv, se înregistrează un nou nivel minim al prețurilor apartamentelor din România, de la începutul crizei imobiliare și până în prezent, potrivit analizei portalului imobiliare.ro, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, apartamentele la nivel național sunt mai ieftine cu 6,2 la sută, tendința fiind una de creștere a diferenței. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei www renașterea jo |