Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-10 / nr. 6919

2 Renașterea bănățeană Actualitate Luna aceasta va aduce Timișoarei cea dintâi ediție a unui festival internațional de literatură ce ambiționează să transforme capitala Banatului în epicentrul cultural al momentului. Intre 24 și 26 octombrie, la Palatul Baroc se va aduna lumea bună a cuvântului scris căci, sub motto-ul "La Vest de Est / La Est de Vest", evenimentul îi va aduce în fața cititorilor pe Attila Bartis, Philip O Ceallaigh, Jan Koneffke și Slavenka Drakulin, dacă ar fi să amintim doar câteva dintre personalitățile care vor onora această premieră festivalieră petrecută în afara Bucureștiului. "Timp de trei zile, orașul de pe Bega se va transforma într-o platformă de întâlniri și dezbateri la care au fost invitate să participe atât nume importante ale scenei literare europene, cât și scriitori autohtoni (timișoreni, la această primă ediție de referință", anunță organizatorii, subliniind că pe lângă autorii menționați anterior, manifestarea se va bucura de prezența lui Richard Swartz, a lui Vladimir Arseniievici și a lui Vasile Emu, dar și a "localnicilor" Adriana Babeți, Cornel Ungureanu, Viorel Marineasa, Daniela Rațiu și Tudor Crețu, care vor oferi auditoriului lecturi în avanpremieră. Cele trei seri ale Festivalului Internațional de Literatură de la Timișoara îi vor avea drept amfitrioni pe Mircea Mihăieș, Denisa Comănescu și Robert Șerban, acesta din urmă fiind, împreună cu Oana Boca și Ioana Gruenwald, inițiatorii întregii manifestări menite "să redefinească, pe harta literară a României, dar și pe cea europeană, identitatea orașului Timișoara". CODRINA DIANA TOMOV Festival Internațional de Literatură, la Palatul Baroc "Faust" vă dă întâlnire la Operă Complet, complex, grandios: așa se anunță a fi spectacolul "Faust" de Charles Gounod, a cărui premieră va deschide astăzi, la ora 18, noua stagiune a Operei Naționale Timișoara. "Este un proiect anume gândit spre a marca a 65-a aniversare a teatrului liric din capitala Banatului și a însemnat pentru noi mobilizarea unor forțe incredibile, artistice și nu numai. A fost nevoie de implicarea tuturor departamentelor instituției pentru a oferi publicului un eveniment de asemenea anvergură", a explicat Corneliu Murgu, directorul Operei, adăugând că melomanii îl vor putea urmări, în rolul lui Mefisto, pe basul Roberto Scandiuzzi, o celebritate mondială. Pus în scenă de cunoscutul regizor Mario de Carlo, sub conducerea muzicală a lui David Crescenzi și cu o coregrafie semnată de Răzvan Mazilu, spectacolul prilejuiește publicului o întâlnire cu Like Xing în rolul lui Faust și cu soprana Nicoleta Ardelean întruchipând-o pe Margareta într-o sărbătoare lirică menită să deschidă o stagiune nouă care făgăduiește o suită întreagă de evenimente memorabile. C.D. TOMOV Foto: A. PÎCLISAN Homeopat de Nobel, prezent la Timișoara Cel mai însemnat homeopat contemporan, prof. George Vithoulkas, laureat al Premiului Nobel Alternativ 1996, se va afla la sfârșitul acestei săptămâni la Timișoara. Vineri, la ora 12, în Aula Magna a Universității de Medicină și Farmacie "Victor Babeș" din Piața Eftimie Murgu nr. 3, va avea loc ceremonia în cadrul căreia ilustrului director al Academiei Internaționale de Homeopatie Clasică Alonissos - Grecia i se va decerna titlul de doctor honoris causa al UMF Timișoara, un alt moment important al zilei fiind acordarea titlului de profesor invitat lui Jorgos Kavouras, de la Unversitatea de Medicină Erlangen. Sâmbătă, între orele 10,30 și 1130, prof. George Vithoulkas se va întâlni cu membrii Asociației Medicale de Homeopatie, iar în aceeași zi, cu începere de la ora 12, dr. Jorgos Kavouras va susține conferința cu tema "întâlnirea dintre homeopatie și medicina convențională". C.D. TOMOV miercuri, 10 octombrie 2012 "Te abonezi și câștigi!" Săptămâna și televizorul Prima extragere din luna octombrie 2012,pentru concursul "Săptămâna și televizorul", a avut loc ieri, la sediul redacției, și a desemnat-o drept câștigătoare a campaniei promoționale "Te abonezi și câștigi" pe abonata Iepure Maria, cu domiciliul în localitatea Sânnicolau Mare, str. Decebal, nr. 1, bl. A, ap. 13. Pentru a intra în posesia televizorului, câștigătoarea este invitată să se prezinte la redacție vineri sau luni, la ora 14. Ridicarea premiului se face personal, pe baza cărții de identitate. Rugăm participanții la concurs să-și scrie complet și citeț numele și adresa, pe spatele dhitanței, și să menționeze lunile pentru care este valabil abonamentul. Următoarea extragere va avea loc marți, 16 octombrie, la ora 13. MIHAELA MAGHIAR Fiica lui Ioan Holender cântă la "Capitol" Melomanii timișoreni o vor putea urmări în această seară, de la ora 19, pe scena sălii Capitol,pe tânăra Alina Holender, fiica maestrului Ioan Holender, cel mai longeviv director al Operei de Stat din Viena, născut... pe malurile Begăi. Tânăra solistă din Austria va evolua în "Concertul tinerelor talente", care o aduce în fața publicului bănățean și pe Marie Kropfitsch, din aceeași țară. Violoncelista va interpreta, în compania orchestrei Filarmonicii "Banatul" și sub conducerea muzicală a dirijorului Radu Popa, Concertul nr. 1 pentru violoncel și orchestră în la minor, de C. Saint-Saëns, iar Marie Kropfitsch va delecta auditoriul cu Concertul pentru vioară și orchestră în Re major, de P.I. Ceaikovski. Tot astăzi ’ ’ la aceeași oră, în cadrul Festivalului Timorgelfest 2012 va avea loc l la biserica Betania din strada Independenței nr. 19, un recital de orgă susținut de muzicianul francez Pierre Zevort. (C.D.T.) Școli și grădinițe timișene încălzite... Urmare din pagina 1 Pe strada Herculane se găsesc două grădinițe care, în documentele inspectoratului figurează că se încălzesc cu sobe pe lemne. La prima unitate de învățământ preșcolar este deja montată o centrală termică, însă sobele de teracotă nu au fost dărâmate. în ceea ce privește imobilul în care funcționează grădinița, acesta e la fel de dărăpănat ca cel pe pe str. Renașterii. La câteva sute de metri distanță, se află o altă grădiniță. Sobele de teracotă emanau o căldură plăcută, iar copiii se jucau, veseli, îngrijitoarea ne-a spus că vine în fiecare zi la ora șase dimineața ca să facă focul în sobe: "De ieri am început să facem focul. Când e iarnă și e ger afară vin și mai devreme, să le fie cald copilașilor". în județul Timiș există circa 150 de unități de învățământ încălzite cu ajutorul sobelor pe lemne. Mai există o categorie de școli și grădinițe care folosesc sobele pe gaz, în ceea ce privește stocul de lemne pentru iarna care va veni, din datele pe care le-am obținut de la reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Timiș, necesarul de combustibil pentru primul semestru a fost asigurat. SIMONA VASI