Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2012 (Anul 24, nr. 6938-6961)

2012-11-22 / nr. 6956

8 Renașterea bănățeană i La Cluj, primăvara a venit cu patru luni mai repede Campioana României, CFR Cluj, s-a calificat pentru prima oară în istorie în primăvara europeană, în urma victoriei, scor 3-1 (3-1), din meciul cu echipa portugheză Sporting Braga, contând pentru etapa a cincea a Grupei H din Liga Campionilor. In funcție de jocul rezultatelor, CFR Cluj ar putea evolua în optimile Ligii Campionilor sau în 16-imile din Europa League. Golurile "feroviarilor" au fost marcate de Rui Pedro, în minutele 7,15 și 33, în timp ce pentru oaspeți a înscris Alan, în minutul 17. Președintele clubului ardelean, Iuliu Mureșan, a declarat că CFR-ul va merge la Manchester, în ultima etapă, să câștige. "Din păcate, Manchester a pierdut la Istanbul, dar important este că noi am câștigat. Am spart acel blestem din primele două participări în Liga Campionilor când am făcut de fiecare dată doar patru puncte. Mergem cu încredere la Manchester, mai ales că vor juca, probabil, tot cu echipa a doua. Braga își va apăra corect șansele în ultima etapă, deci și pentru Galatasaray va fi greu", a spus Mureșan, în celălalt meci al grupei, turcii de la Galatasaray Istanbul au învins pe teren propriu, cu scorul de 1-0 (0-0), formația engleză Manchester United, care era deja calificată de pe primul loc. Unicul gol al întâlnirii a fost marcat de Burak Yilmaz, în minutul 54. Clasamentul Grupei H: 1. Manchester United -12 puncte; 2. CFR Cluj - 7 puncte, 3. Galatasaray Istanbul - 7 puncte, 4. Sporting Braga - 3 puncte. Ultima etapă se va disputa la 5 decembrie și programează următoarele partide: Manchester United - CFR Cluj și Sporting Braga - Galatasaray Istanbul. Variantele de calificare Campioana României se poate califica în optimile Ligii Campionilor în următoarele cazuri: A. - dacă în ultima etapă a Grupei H, CFR Cluj învinge, în deplasare, pe Manchester United, iar Galatasaray nu câștigă pe terenul echipei Sporting Braga, B. - dacă în ultima etapă a Grupei H, CFR Cluj remizează cu Manchester United, iar Galatasaray pierde în deplasarea de la Braga: în cazul în care nu se îndeplinesc nici una dintre cele două condiții, CFR Cluj va evolua în 16-imile Ligii Europa. Mircea Lucescu a obținut biletele pentru optimi Ucrainenii de la Șahtior Donețk au reușit, prin victoria obținută în Danemarca, să obțină deja biletele pentru primăvara Ligii Campionilor, lucru care l-a mulțumit, desigur, și pe antrenorul Mircea Lucescu, care a declarat: "Sunt extrem de mulțumit de cele zece puncte adunate în cinci meciuri și cred că puteam să avem încă două în plus. Rezultatele din Liga Campionilor și din campionat demonstrează valoarea noastră adevărată. Calitatea fotbaliștilor noștri ne obligă însă să ne respectăm blazonul și să jucăm spectaculos atât acasă, cât și în deplasare." Iată însă rezultatele înregistrate în partidele disputate în etapa a V-a a grupelor Ligii Campionilor sunt următoarele: Grupa E: FC Nordsraelland (Danemarca) - Șahtior Donețk (Ucraina) 2-5, au marcat: Nordstrand '24, Lorentzen '30 / Luiz Adriano '26, '53, '81, Willian '44, '50; Juventus Torino (Italia) - Chelsea Londra (Anglia) 3-0, au marcat: Quagliarella '38, Vidai '61, Giovinco '90+1; Grupa F: BATE Borisov (Belarus) - OSC Lille (Franța) 0-2, au marcat: Sidibe '14, Bruno '31; FC Valencia (Spania) - Bayem München (Germania) 1- 1, au marcat: Feghouli '77 / Muller '82; Grupa G: Spartak Moscova (Rusia) - FC Barcelona (Spania) 0- 3, au marcat: Dani Alves T 6, M '21, '39; Benfica Lisabona (Portugalia) - Celtic Glasgow (Scoția) 2-1, au marcat: John '7, Garay '71 / Samaras '32. Poli, la ultima șarjă de pe teren propriu După o pauză forțată de trei săptămâni, fotbaliștii de la ACS Poli Timișoara vor reveni în sfârșit pe teren pentru o întâlnire oficială. Elevii lui Valentin Velcea au intrat în linie dreaptă privind pregătirea ultimului meci din acest an susținut în fața propriilor suporteri, cel cu FC Maramureș Baia Mare (sâmbătă, ora 15,30), întregul lot este valid, doar Szabolcs Székely alergând separat din cauza unei accidentări, însă medicii speră îl recupereze complet pentru acest meci; în ziua disputării partidei, accesul pe stadion va fi permis începând cu ora 14, urmând să fie deschise porțile D, E (tribuna 1), L, M (tribuna 2), I (peluza sud). Prețurile biletelor,care pot fi procurate din locurile deja cunoscute (stadion/zona vestiarelor - chioșcul de la Centrul comercial "Bega" - chioșcul de la scările rulante de lângă "Iulius Mail) sunt următoarele: tribuna a II-a:5 lei; tribuna I: 7 lei; tribuna 0: 10 lei; lojă: 20 de lei. La peluza sud, intrarea este liberă, dar spectatorii trebuie să poarte însemne cu echipa Poli OCTAVIAN ROȘA Codul mondial antidoping prevede sancțiuni foarte severe Agenția Mondială Antidoping (WADA) a prezentat un proiect de Cod mondial antidoping pentru 2015, care prevede sancțiuni mai severe pentru încălcările grave și îi va oferi posibilitatea de a ancheta atunci când instanțele sportive nu vor face acest lucru. Textul definitiv al codului va trebui să fie aprobat în cel mult un an, pentru a intra în vigoare la 1 ianuarie 2015. Principala schimbare este legată de durata suspendării, care crește de la doi ani la patru ani în cazurile privind steroizi anabolizanți, hormoni de creștere, agenți de mascare, trafic de substanțe sau dopaj sangvin. "Consider că există o dorință reală în lumea sportului ca sancțiunile să fie mai semnificative. Cred că propunerile din acest proiect sunt pe măsură. Cu siguranță îi mulțumesc pe cei care doreau extinderea sancțiunilor actuale la patru ani", a declarat președintele WADA, John Fahey. Conform actualului cod antidoping, un sportiv poate fi suspendat patru ani pentru dopaj doar dacă există "circumstanțe agravante". Federația Internațională de Atletism (IAAF) a hotărât recent suspendarea pe patru ani a unor sportivi, în urma datelor din pașaportul lor biologic, dar va trebui să își justifice decizia în fața Tribunalului de Arbitraj Sportiv (TAS), în contextul în care Agenția Americană Antidoping (USADA) a reușit să îl "doboare" pe celebrul rutier american Lance Armstrong la finalul unei achete ce a durat doi ani, președintele WADA este de părere că agenția mondială trebuie să își întărească propriile competențe. Versiunea provizorie a viitorului cod îi oferă agenției mondiale posibilitatea de a face ea însăși mai multe controale antidoping, precum și noi competențe în ceea ce privește anchetele. joi, 22 noiembrie 2012 Caleidoscop . UEFA a informat, ieri, clubul spaniol Athletic Bilbao că a suspendat meciul pe care echipa bască trebuia să-l dispute, astăzi, în deplasare, cu formația Hapoel Kiryat Shmona, în etapa a V-a a grupelor Ligii Europa, în urma atentatului de la Tel Aviv. Delegația spaniolă a aflat vestea atentatului chiar pe aeroportul din Bilbao în timp ce se îmbarca în avionul spre Tel Aviv. • Echipa națională Under 18 a României a câștigat, ieri, cu scorul de 3-1 (2-1), partida amicală disputată cu selecționata similară a Israelului în localitatea Kibutz Shpaim, la circa 20 de kilometri nord de Tel Aviv. Pentru tricolori au înscris Popescu (min. 2), Vână (min. 33) și Rotariu (min. 79). Meciul s-a disputat în condiții de securitate maximă (sub protecție militară) pentru că la Tel Aviv a avut loc, ieri dimineață, un atentat zere soldat cu foarte mulți răniți. • • Echipa de volei masculin Unirea Dej s-a calificat în turul trei al Challenge Cup, după ce a învins în deplasare formația albaneză Studenți Tirana, scor 3-1, în manșa retur din turul secund al competiției. Scorul pe seturi a fost 25-21,28-30,25-18 și 25-13, după 109 minute de joc; în tur, pe teren propriu, ardelenii au câștigat cu 3-0, obținând astfel calificarea în turul trei; în această fază a competiției, Unirea Dej va întâlni formația sârbă Vojvodina Novi Sad. • Partida-test de rugby România - SUA, programată, Sâmbătă, la ora 16, pe stadionul "Arcul de Triumf" din Capitală, va fi condusă de o brigadă galezo-scoțiană, cu Leighton Hodges la centru și Andrew McMenemy, respectiv Ian Davies, asistenți. Leighton Hodges și Ian Davies sunt galezi, în timp ce Andrew McMenemy este scoțian. • Echipa de baschet masculin BCM "U" Pitești a fost învinsă, pe teren propriu, de formația belgiană Mons Hainaut, scor 73-78 (28-36), în cea de-a treia partidă din Grupa E din FIBA Eurochallenge. Argeșenii se află la cea de-a treia înfrângere din grupă, după cea din debut cu Paris Levallois (75-91) și cu Okapi Aalstar (68-99), iar în continuare va avea următorul program: Paris Levallois - BCM U Pitești (27 noiembrie), BCM U Pitești - Okapi (4 decembrie) și Mons Hainaut - BCM U Pitești (11 decembrie).