Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-11 / nr. 6970

marți, 7 7 decembrie 2012 "România își joacă astăzi șansa pentru cucerirea unei medalii" Interviu cu loan Râpa, președintele Asociației Județene de Handbal Timiș - Domnule Ioan Râpa, au fost prezent la trei dintre cele patru meciuri susținute de naționala noastră feminină la acest Campionat European de handbal care se desfășoară în Serbia. Care ar fi, până acum, concluziile privind evoluția tricolorelor? In primul rând, trebuie să constatăm că în general lucrurile decurg destul de bine, dar există și unele carențe. în meciul de debut, cel cu Rusia, ne-au ajutat foarte mult portarii, am condus tot timpul ostilitățile din teren, dar în final a trebuit să ne "consolăm" doar cu o remiză, în primul rând datorită evoluțiilor sub așteptări ale interilor. Este drept că am plătit tribut și inconstanței cu care au jucat cele două extreme. Deci, am scăpat printre degete o victorie pe care am fi meritat-o. Păcat de acea cădere din repriza secundă, pentru că, dacă am fi reușit să păstrăm ritmul, am fi câștigat fără emoții. Cu Islanda, chiar dacă am învins, am avut un joc extrem de reu. Pe de o parte era ultima șansă de calificare a adversarelor, iar pe de alta, atacul României a evoluat din nou cu mult sub potențial. Lucrurile au semănat destul de mult cu cele din prima partidă. - înfrângerea cu naționala Muntenegrului a fost, poate, rezultatul cel mai greu de digerat pentru fanii reprezentativei noastre... Este adevărat, dar la această întâlnire au intervenit și alți factori. Am fost "ciupiți" în mod constant și de cei doi arbitri, care nu au judecat fazele cu aceeași unitate de măsură. Practic, au aplicat două regulamente. Asta nu scuză însă evoluția slabă a atacului, în special a celor doi pivoți din echipa noastră. Apropo de arbitraj, am înțeles că președintele Federației Române de Handbal, Cristian Gațu, a făcut și un memoriu către forul european, după prestația părtinitoare a celor doi arbitri slovaci din jocul cu Muntenegru... Așa este, iar după acest demers lucrurile s-au schimbat în bine, pentru că duminică, în primul meci din faza grupelor principale, cu Spania, fetele noastre au fost arbitrate în mod corect. Nu este mai puțin adevărat că la meciul cu reprezentativa iberică și jocul fetelor noastre s-a schimbat mult în bine, iar atacul a revenit la potențialul pe care îl cunoaștem cu toții. Am beneficiat și o evoluție foarte bună a Cristinei Neagu, care a punctat de șapte ori pe semicercul advers, dar și de o prestație excelentă a celor doi portari, Paula Ungureanu și Talida Tolnai, în aceste condiții, victoria a venit în mod cât se poate de logic. Ați fost un reputat arbitru internațional, deci aveți "toate datele" pentru a caracteriza arbitrajul de la această ediție a Campionatului European. Le am, desigur, dar mă rezum doar la afirmația că am văzut atât prestații bune, cât și arbitraje cu destule carențe, în general, și nu îmi face plăcere să spun, arbitrajul nu s-a ridicat până acum la nivelul unei astfel de competiții... Astăzi, România întâlnește Ungaria, acesta fiind poate cel mai dificil examen al fetelor antrenate de Gheorghe Tadici. Ce șanse dați naționalei noastre? Lucrurile au devenit de-acum foarte clare. Astăzi România are un meci decisiv și își joacă practic șansa calificării în faza semifinalelor, deci implicit și pentru cucerirea unei medalii. Este greu și riscant să dăm pronosticuri, dar dacă fetele vor evolua ca și în partida cu Spania avem toate motivele să privim acest joc cu multă încredere... OCTAVIAN ROSA Mikel, suspendat și amendat Fotbalistul echipei Chelsea Londra, John Obi Mikel, a fost suspendat trei meciuri și amendat cu 60.000 de lire sterline, pentru limbajul folosit la adresa arbitrului Mark Clattenburg, la finalul unui meci cu Manchester United, disputat în luna octombrie. Mikel a intrat în vestiarul arbitrilor după meci și i-a cerut socoteală lui Clattenburg pentru o presupusă insultă rasistă. Fotbalistul a fost amendat după ce a admis că a avut "un limbaj amenințător și/sau abuziv și/sau jignitor", conform federației engleze. Arbitrul Mark Clattenburg, acuzat de Chelsea că i-a adresat insulte rasiste fotbalistului nigerian John Obi Mikel, a fost declarat nevinovat, la 22 noiembrie, de federația engleză (FA). Clubul londonez a depus un memoriu la FA, după meciul dintre Chelsea și Manchester United, din 28 octombrie, în care s-a plâns de comportamentul arbitrului față de Obi Mikel, bazânduse pe mărturia fotbalistului brazilian Ramires. Brazilianul a afirmat că l-a auzit pe Clattenburg spunându-i lui John Obi Mikel: "Taci din gură, maimuță!". Nigerianul nu a auzit ceea ce i-ar fi spus arbitrul, conform afirmațiilor coechipierului său. După vizionarea imaginilor de la meci și audierea mai multor martori, FA a precizat ca mărturia lui Ramires nu poate fi dovedită, fiind chiar contrazisă de alte declarații ale persoanelor care au asistat la incident. "FA nu consideră că este cazul ca domnul Clattenburg să răspundă acuzațiilor", a menționat forul englez. Federația a menționat că Ramires, al cărui limbă maternă nu este engleza, a fost "de bună credință", dar s-a înșelat în privința afirmațiilor lui Clattenburg. Renașterea bănățeană Larisa Iordache, premiată la Roma Gimnasta Larisa Iordache a ocupat locul al doilea în finala pentru obținerea Premiului "Piotr Nurowski", acordat de Asociația Comitetelor Olimpice Europene (EOC) celui mai valoros tânăr sportiv european, fiind devansată de înotătoarea Charlotte Bonnet (Franța). "Trofeul pentru locul al doilea obținut de gimnasta noastră este onorant atât pentru sportivă și antrenorii săi cât și pentru imaginea României; în opinia noastră, Larisa Iordache putea obține chiar și marele premiu, dar oricum rezultatul este excelent și gimnasta merită felicitări", a declarat Octavian Morariu, președintele Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR). Distincția a fost acordată de către reprezentanții EOC în cadrul celei de a 41-a Adunări Generale a EOC care a avut loc la Roma. Alături de Larisa Iordache și Charlotte Bonnet, printre cei cinci finaliști desemnați s-au mai aflat înotătoarea Ruta Meilutyte (Lituania), schiorul Marco Schwarz (Austria) și gimnastul Oleg Stepko (Ucraina). Premiul "Piotr Nurowski" a fost creat în 2011 în memoria fostului președinte al Comitetului Olimpic Polonez, care a decedat într-un accident aviatic, în aprilie 2010. Larisa Iordache, în vârstă de 16 ani, a obținut medalia de bronz cu echipa României la Jocurile Olimpice de la Londra. Tot în acest an, ea a cucerit două medalii de aur (la sol și în concursul pe echipe) și una de argint (la bârnă) la Campionatele Europene de la Bruxelles. Henry revine la Arsenal Atacantul francez Thierry Henry va reveni în această iarnă la gruparea Arsenal Londra, sub formă de împrumut de la New York Red Bulls, a anunțat, ieri, presa engleză. Conform cotidianului Daily Mail, Henry ar putea juca pentru Arsenal începând de la meciul cu Swansea, programat în 6 ianuarie, în Cupa Angliei, discuțiile dintre cele două cluburi fiind foarte avansate. Tehnicianul Arsene Wenger speră ca Henry să rămână la Arsenal până la finalul sezonului, însă New York Red Bulls vrea ca atacantul să revină în Statele Unite în cursul lunii martie. Thierry Henry a mai evoluat la Arsenal Londra în perioada 1999-2007 și la începutul anului 2012, ultima dată tot sub formă de împrumut. Radamel Falcao, eroul etapei Fotbalistul echipei Atletico Madrid, Radamel Falcao, a înscris cinci goluri în meciul cu Deportivo La Coruna, scor 6-0, performanță ce nu sa mai înregistrat în campionatul Spaniei din 2002, când Fernando Morientes a marcat de cinci ori pentru Real Madrid într-o partidă cu Las Palmas. Falcao, care nu mai marcase de la 25 noiembrie, a înscris pentru prima dată în carieră cinci goluri. De asemenea, atacantul în vârstă de 26 de ani este primul fotbalist din istoria clubului Atletico Madrid care reușește o astfel de performanță în campionatul Spaniei. Atletico Madrid a învins, pe teren propriu, cu scorul de 6-0 (3-0), formația Deportivo La Coruna, într-un meci din etapa a XVI-a a campionatului spaniol în care atacantul columbian Radamel Falcao a înscris în minutele 28,42, 64 din penalty, 68 și 71. Pentru Atletico a mai înscris de Diego Costa, în minutul 23. Selecționerul Sloveniei, trimis la... plimbare Antrenorul naționalei Sloveniei, Slavija Stojanovici, a fost demis de conducerea Federației Slovene de Fotbal (NZS), ca urmare a parcursului slab al echipei în preliminariile Cupei Mondiale din 2014. Stojanovici, al cărui contract era valabil până la finalul anului 2013, a anunțat încetarea colaborării pe site-ul NZS, exprimânduși regretul și asumându-și responsabilitatea pentru rezultatele slabe. Bilanțul său la conducerea naționalei slovene cuprinde două victorii, două remize și cinci înfrângeri, în preliminariile CM din 2014, Slovenia ocupă locul cinci în Grupa E a zonei Europa, după Elveția, Norvegia, Albania și Islanda, înregistrând trei înfrângeri și doar o victorie. Slavija Stojanovici, în vârstă de 43 de ani, era selecționer din octombrie 2011.