Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-20 / nr. 6978

joi, 20 decembrie 2012 Sport "Vor veni și ceasuri mai bune pe semicerc" Interviu cu Ioan Râpa, președintele Asociației Județene de Handbal Timiș - Campionatul European feminin s-a încheiat, dar "rănile" provocate de naționala noastră sunt încă deschise. Care ar fi concluziile ce se pot trage după jocul sub orice critică al fetelor noastre? Eu nu aș folosi un termen atât de dur. Este totuși greu de înțeles de ce România a evoluat sub așteptări la această ediție a europenelor, fiind însă și mai dificil să tragem concluzii. Personal, am "digerat" extrem de greu acea înfrângere din partida cu Ungaria, meci care a constituit pentru toți iubitorii handbalului de la noi o mare dezamăgire. Extremele au jucat foarte slab, pivotul a fost ca și inexistent, iar interii nu s-au regăsit în nici o clipă. Este adevărat, s-a jucat sub o mare presiune și cu multe emoții, dar acest lucru este firesc într-o întâlnire decisivă, deci în nici un caz nu poate constitui o scuză. S-a pot vorbit în ultima vreme despre construirea echipei naționale. Cât de stringentă a devenit ea, după acest fiasco din Serbia? Este, fără îndoială, un moment prielnic pentru a fi pusă în aplicare. Asta nu înseamnă că s-a greșit atunci când s-a decis să se mizeze la acest campionat european și pe jucătoare cu experiență, cum ar fi Stanca și Ungureanu. Era păcat să nu li se acorde și lor o ultimă șansă pentru o eventuală medalie. De-acum lucrurile sunt însă foarte clare și nu ne-a mai rămas decât varianta reconstruirii unei echipe competitive. Avem însă o "fundație" solidă pe care să putem reclădi? - Cu siguranță! Există echipe cu loturi tinere și talentate, cum ar fi cele din Cluj, Galați, Brăila și Baia Mare, ale căror jucătoare pot să fie promovate în orice moment la echipa națională. - Vă simt destul de optimist... Așa și este, pentru că am mare încredere în generația care vine, dar și în antrenorul Gheorghe Tadici. Mă bucură și faptul că președintele Federației Române de Handbal, Cristian Gațu, a decis să se meargă în continuare pe mâna lui Tadici, care este un tehnician desăvârșit, iar priceperea și experiența lui pot constitui atuurile reconstruirii unei formații puternice, în handbal nu prea există momente de respira, așadar timpul este destul de scurt. Urmează, la primăvară, un play-off dificil, iar după aceea, dacă vom trece cu bine peste acea încercare, toată atenția ne va fi îndreptată spre Campionatul Mondial, care va avea loc la finele anului viitor, tot în Serbia. Personal, sunt convins că vor veni și ceasuri mai bune pe semicerc, iar reprezentativa țării noastre va urca din nou acolo unde îi este locul, adică în topul handbalului mondial. OCTAVIAN ROȘA Morozov s-a... retras pe ușa din dos Federația Rusă de Atletism l-a suspendat pe viață pe dublul campion al Rusiei la 20 de kilometri marș, Serghei Morozov, după ce acesta a fost depistat pozitiv. "Comisia antidoping"a federației ruse a luat această măsură din cauza unor anomalii în testele sangvine din pașaportul său biologic", a explicat sec federația de la Moscova. Rezultatele lui Morozov, fost deținător al recordului mondial la 20 km marș și deja suspendat doi ani în 2008, după ce a fost depistat pozitiv cu EPO, sunt anulate începând cu data de 25 februarie 2011, în conformitate cu regulamentele federației internaționale. Președintele federației ruse, Valentin Balakhnichev, a precizat că 11 eșantioane aparținând lui Morozov, prelevate în perioada februarie 2011-februarie 2012, nu au fost în "limite normale". Sportivul în vârstă de 24 de ani poate face apel la această deczie, dar "șansele de a obține ceva sunt foarte slabe", conform lui Balakhnichev. Șomer cu opt milioane de euro în cont Japonezul Kamui Kobayashi a declarat că nu va pilota în 2013, deși a reușit să strângă "cel puțin" opt milioane de euro pentru a-și "cumpăra" un loc de titluar la o echipă din Formula 1. La finalul lunii noiembrie, Kobayashi a lansat pe internet o campanie pentru a strânge banii necesari care să-i asigure un monopost în sezonul viitor. în Formula 1 este o practică obișnuită ca unii dintre piloți să-și cumpere locul într-o echipă. Mai multe companii japoneze au fost sensibilizate de mesajul pilotului și i-au oferit diverse sume de bani pentru a-l ajuta pe Kobayashi în demersul său, însă pilotul și-a anunțat fanii că nu a reușit să-și găsească un loc într-o echipă competitivă pentru 2013. Kobayashi a precizat că va folosi fondurile strânse pentru sezonul 2014, când speră să aibă mai mult noroc. Până atunci nu va concura în vreo altă competiție. Kamui Kobayashi, 26 de ani, a pilotat în 2012 pentru echipa Sauber, dar a fost înlocuit la finalul sezonului cu mexicanul Esteban Gutierrez. Cea mai bună performanță din cariera pilotului japonez a fost locul trei ocupat chiar în țara sa natală, la Suzuka, în acest an. El ar putea deveni în 2013 pilot de teste pentru Pirelli, în acest moment mai sunt vacante doar două locuri în Formula 1, unul la Force India și celălalt la Caterham. Rooney, trimis la muncă în Elveția Atacantul formației Manchester United, Wayne Rooney, a fost în Elveția, la Payerne, și a ajutat la antrenarea unor tineri fotbaliști,în cadrul sancțiunii primite de la UEFA pentru un fault asupra unui fotbalist din Muntenegru. Wayne Rooney a fost suspendat după ce a primit cartonașul roșu la ultimul meci din preliminariile Euro 2012, cu Muntenegru, scor 2- 2, pentru lovirea lui Miodrag Dzudovici. Inițial, el a fost suspendat trei etape, dar după apelul depus, sancțiunea a fost redusă la două meciuri și participarea la un proiect comunitar al UEFA. Atacantul a susținut două antrenamente, iar tinerii fotbaliști, cu vârste între 14 și 16 ani, au beneficiat și de o discuție de o oră cu jucătorul. Renașterea bănățeană 9 Cadouri pentru micii fotbaliști ieri, la Cantina 1 din Complexul Studențesc timișorean, a avut loc festivitatea de final de an a Centrului de copii și juniori de la ACS Poli Timișoara, ocazie cu care 181 de tinere vlăstare ale fotbalului au primit tradiționalele cadouri de Crăciun, acestea constând în dulciuri, sucuri dar și rechizite școlare. Din partea conducerii clubului Poli au participat Florențin Staicu (președintele Consiliu Director), Ion V. Ionescu (vicepreședinte), Emerich Dembrovschi și Tadeus Schein (membri în Consiliul Consultativ), Ionel Bungău (director administrativ), Calin Rosenblum (manager sportiv), Petre Mușat (director sportiv), Viorel Vișan (șeful Centrului de copii și juniori), Alexandru Dumitrașcu (organizator de competiții) și Mircea Mihuț (director economic). Dincolo de aceste daruri întotdeauna binevenite, micuții fotbaliști ai Timișoarei au petrecut împreună câteva ore în voie bună, promițând că în anul 2013 vor încerca să obțină rezultate cel puțin la fel de bune. OCTAVIAN ROȘA Revenire în forță pentru Cristi Chivu Echipa Internazionale Milano, cu fundașul Cristian Chivu integralist, s-a calificat în sferturile de finală ale Cupei Italiei, după ce a învins pe teren propriu, cu scorul de 2-0 (0-0), formația Hellas Verona, din liga a doua,în optimile competiției. Chivu a revenit astfel pe teren după o pauză de peste patru luni. Golurile învingătorilor au fost marcate de Cassano '50 și Guarin '54: "în prima jumătate de oră am avut câteva dificultăți , dar apoi am început să pasăm mai cu folos. Balonul a circulat bine, am avut viteză în acțiuni și am găsit spațiile necesare pentru a marca", a spus după meci Cristi Chivu. La rândul lui, antrenorul formației milaneze, Andrea Stramaccioni, a afirmat că nu se aștepta la o evoluție așa bună din partea fundașului român. "Chivu a revenit după mult timp și a jucat mai bine decât mă așteptam. A fost foarte bun și a dat siguranță apărării. Am recuperat un om de bază", a precizat Stramaccioni. Caleidoscop . Fostul ciclist american Lance Armstrong a fost deposedat de prestigiosul trofeul BBC, postul britanic de televiziune precizând că a luat această decizie "urmând hotărârea UCI de a i se retrage toate succesele din Turul Franței". Armstrong a fost răsplătit cu titlul de "personalitatea mondială a anului" acordat de BBC în 2003, după ce a reușit o victorie în Turul Franței. ▼ Cotidianul catalan "Sport" a dezvăluit ieri faptul că antrenorul formației FC Barcelona, Tito Vilanova, va fi supus astăzi unei intervenții chirurgicale, după ce i-a fost detectat un ganglion la doi centimetri de locul în care i-a fost extirpată o tumoare malignă, în anul 2011. ▼ Rezultatele înregistrate în partidele disputate, ieri, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA) sunt următoarele: L.A. Lakers - Charlotte 101-100,Golden State-New Orleans 103-96, Dallas - Philadelphia 107- 100, Miami - Minnesota 103-92, Brooklyn - Utah 90-92, Denver - San Antonio 112-106, Chicago - Boston 100-89, Milwaukee - Indiana 98- 93, Cleveland - Toronto 99-113, Washington - Atlanta 95-100 după prelungiri.