Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-05 / nr. 6965

miercuri, 5 decembrie 2012 Rapidul s-a oprit într-o haltă părăsită... Tribunalul București a înregistrat dosarul privind procedura de insolvență a SC Fotbal Club Rapid SA, instanța stabilind ca prim termen de judecată data de 7 decembrie. Acest lucru a luat prin surprindere suflarea fotbalistică din Giulești, pentru că acționarul majoritar al Rapidului, George Copos, declara recent că nu intenționează să demareze procedurile pentru intrarea în insolvență și nici să falimenteze clubul , precizând că soluția este cedarea grupării giuleștene unei alte persoane. între timp el s-a răzgândit, iar ieri a făcut următoarea declarație: "Lumea nu înțelege, dar noi am deschis procedura de insolvență special pentru a salva clubul Rapid. Și asta vom face. Altă soluție de salvare nu există decât demararea acestei proceduri, care ne va ajuta și să obținem licența pentru ediția 2013-2014 a Ligii I. Din păcate, întotdeauna în România oamenii căzuți în genunchi sunt loviți. Eu sunt acum căzut în genunchi, vreau să salvez clubul și o voi face, dar nu mai vreau să vorbesc despre fotbal." Până unaalta, Rapidul se confruntă cu mari probleme financiare, jucătorii și angajații clubului fiind neplătiți de mai multe luni. De asemenea, FC Rapid are datorii și față de alte societăți. UEFA a anunțat că situația echipei Rapid și a altor grupări europene va fi analizată de a doua cameră a Instanței de Control Financiar, din cauza imenselor datorii acumulate. Deși au amenințat că vor boicota antrenamentele, fotbaliștii de lângă Podul Grant au renunțat la această inițiativă; în schimb, nu mai puțin de zece jucători și-au depus memorii pentru a deveni liberi de contract: Nicolae Grigore, Teixeira, Pecanha, Ovidiu Herea, Rui Duarte, Glauber, Dorin Goga, Blazhe Ilijoski, Alexandru Ioniță și Cristian Oros. Perspective sumbre în Giulești Valentin Alexandru, secretarul general al Ligii Profesioniste de Fotbal, a comentat cererea de insolvență a Rapidului anunțând sancțiunile care ar putea afecta clubul din Giulești. "Licența poate fi retrasă numai la solicitarea directorului Comisiei de licențiere, adică a domnului Duru. Dacă ia licența, în luna martie, nu riscă nimic. Conform legii, prin insolvență se încearcă o redresare financiară a clubului. Dacă nu apare însă acel plan de redresare, Rapidul riscă să meargă direct în Divizia C, nici măcar în B. La insolvență, în mod normal, jucătorii pot să plece, așa cum s-a întâmplat la Universitatea Craiova", a spus Valentin Alexandru. Informația a fost confirmată și de Dumitru Dragomir, care a înaintat însă o variantă și mai sumbră: "Dacă intră în insolvență, cei de la Rapid nu vor mai primi licența pentru sezonul următor și vor dispărea de pe firmament. Va fi sfârșitul!". Steaua și CFR Cluj nu se simt nici ele prea bine Șeful LPF trage un nou semnal de alarmă și afirmă că situația de la Rapid nu este una singulară: "Există vreo șapte echipe pe marginea prăpastiei, din punct de vedere economic cred că și ele vor intra în colaps. Nici banii de la televiziuni nu îi pot salva, decât eventual până la vară, pentru că datoriile sunt prea mari. Suntem singura țară de pe fața pământului care plătește TVA la jucători. Banii sunt impozitați de două sau de trei ori. Sportul nu este interesant pentru guvern. Luați orice ramură vreți și veți vedea că ne aflăm pe marginea prăpastiei", a spus Dumitru Dragomir. El a adăugat că există o situație delicată și la două dintre cele mai puternice cluburi din Liga 1: "Sunt puțin îngrijorat. Atât la Steaua, cât și la CFR Cluj există mari probleme financiare. Sincer, nu știu cum se vor descurca..." Gazdele au nimerit direct în... intern Reprezentativa Angliei, gazda Cupei Mondiale de rugby din 2015, va face parte din Grupa A (una "de foc") a competiției, alături de echipele țării Galilor și Australiei, s-a stabilit în urma tragerii la sorți care a avut loc la Londra, în Grupa A vor mai evolua o reprezentantă a Oceaniei și învingătoarea din play-off. în Grupa B se vor întâlni Scoția, Africa de Sud, Samoa, Asia 1 și America 2, în Grupa C se vor afla Noua Zeelandă, Argentina, Tonga, Europa 1 și Africa 1, în timp ce Grupa D are în compo nență Franța, Irlanda, Italia, America 1 și Europa 2. Startul Cupei Mondiale va avea loc la 18 septembrie 2015, finala urmând să aibă loc șase săptămâni mai târziu, pe stadionul Twickenham. Pentru a se califica la Cupa Mondială din 2015, reprezentativa României trebuie să se claseze pe unul dintre primele două locuri în sezonul 2013/2014 al Cupei Europei pe Națiuni, iar în cazul în care va termina pe locul trei va intra în recalificări. Caleidoscop ▼ Campioana României la baschet masculin CSU Ploiești a anunțat că a renunțat la serviciile americanului Darius Hargrove, principalul marcator al echipei în Liga Națională, dar și în FIBA Eurochallenge. Conducerea clubului prahovean nu a explicat motivele pentru care s-a ajuns la rezilierea contractului, spunând doar că aceastea au fost întemeiate, dar și că va fi găsit un înlocuitor pe măsura americanului, care s-a aflat la al șaselea sezon la CSU Ploiești. ▼ Newcastle United a învins pe teren propriu, cu scorul de 3-0 (2-0), pe Wigan Athletic,în ultimul meci al etapei a XV-a a campionatului englez de fotbal. Golurile au fost marcate de Demba Ba '13 din penalty, '21 și Bigiimann '71. în clasament conduce Manchester United, cu 36 de puncte, fiind urmată de Manchester City 33 p și Chelsea Londra, cu 26 p. ▼ FC Sevilla a fost învinsă pe teren propriu, cu scorul de 2-1 (2-0), de formația Real Valladolid, în ultimul meci al etapei a XIV-a a campionatului spaniol de fotbal. Golurile învingătorilor au fost marcate de Ebert 2 și Oscar '12, în timp ce gazdele au punctat prin autogolul lui Manucho, în minutul 50. Lider rămâne FC Barcelona, cu 40 de puncte, fiind urmată de Atletico Madrid 34 p și Real Madrid 29 p. Renașterea bănățeană 9 Final de carieră Tenismanul argentinian Juan Ignacio Cheia, în vârstă de 33 de ani și locul 176 ATP, și-a anunțat, ieri, retragerea din activitate. Cheia a câștigat în cariera sa șase turnee de simplu pe cele de la Ciudad de Mexico (2000), Amersfoort (2002), Estoril (2004), Acapulco (2007), București și Houston (ambele 2010) și trei de dublu: Estoril și Vina del Mar (ambele 2004) și București (2010), toate pe zgură.