Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-03 / nr. 6963

Ziua Națională, aniversată în stradă de mii de timișoreni Festivitățile organizate în cinstea zilei de 1 Decembrie i-au scos pe timișoreni din caser mic, cu mare, încă de dimineață, în premieră pentru orașul de pe Bega, tradiționala pradă militară a avut loc pe Bulevardul Revoluției și a fost urmărită cu mare interes de mii de oameni înșirați de o parte și de cealaltă a arterei. Au defilat circa 500 de cadre militare, de la Brigada 18 Infanterie Banat, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Timiș, poliția națională și locală, Jandarmerie și Serviciul Român de Informații. De o atenție sporită s-au bucurat, în special din partea copiilor, cele aproape 100 de mijloace tehnice ale instituțiilor militarizate, care au trecut prin fața mulțimii: transportoare amfibii blindate, autocamioane, autospeciale, tunuri antiaeriene și, nu în ultimul rând, o formație de trei elicoptere de la unitatea din Giarmata. Continuare în paginai Târgul de Crăciun a deschis poarta Sărbătorilor de Iarnă Spre finalul primei zile de decembrie, după un scurt discurs de sărbătoare susținut de primarul Nicolae Robu pe scena din Piața Operei, iluminatul festiv al Timișoarei a fost pornit, iar Târgul de Crăciun și-a deschis porțile în mod oficial. Cele aproape 100 de căsuțe sunt amplasate în Piața Victoriei, în parcarea de la Modex, dar și pe strada Mărășești, o noutate pentru târgul de profil din acest an, ajuns la cea de-a șasea ediție. Abia deschis, târgul nu duce lipsă de vizitatori, care pot cumpăra diferite produse specifice sezonului, în parcarea de la Modex au fost comasați comercianții care a vând produse alimentare, astfel că fumul grătarelor, al mieilor și al frigăruilor se simte de departe și este destul de greu să-i reziști, cărnurile putând fi asezonate cu fasole la ceaun sau cartofi prăjiți. De asemenea, preparatele din carne de porc - tobă, șuncă afumată, cârnați le fac cu ochiul cumpărătorilor aflați prin preajmă. Poate doar prețurile, aproape duble față de cele din magazine, ar putea să-i descurajeze pe pofticioși. Nu lipsesc colacii secuiești, vinul (fiert sau nefiert) și țuica. Continuare în pagina 7 Nr. 6963 - luni, 3 decembrie 2012 - 16 pagini - 2 lei www .renașterea .ro