Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-12 / nr. 6994

8 Renașterea bănățeană Seria infernală, aproape de final Antrenorul Srdjan Jovanovici pune eșecul de pe teren propriu cu BC Mureș, scor 67-77, pe seama oboselii acumulate după confruntările cu GSU Sibiu și Asesoft Ploiești. După o zi de pauză pentru refacere, "leii" se întorc astăzi la antrenamente, pentru a pregăti meciul din deplasare cu CSM București (luni, ora 17,30, DigiSport 2), ultimul dintr-o serie de joc cu patru partide în zece zile. "Cu siguranță, oboseala ne-a afectat, nu am avut timp de odihnă după meciul cu CSU Ploiești. Când nu ai energie scade concentrarea. Nu pot să spun că jucătorii mei nu au luptat. Am fost aproape să întoarcem rezultatul, dar nu am avut energie. Am avut mai multe probleme, atât în defensivă, cât și la jocul de tranziție. Trebuie să știm să și pierdem. Nu s-a întâmplat nimic, nu este capăt de drum. Trebuie să muncim, să pregătim următorul meci. Avem două zile să pregătim partida cu CSM, va fi ultimul joc al acestui parcurs nebun. Au fost meciuri multe și în noiembrie, dar suntem profesioniști și știm să gestionăm astfel de momente", a spus Srdjan Jovanovici. DARIUS PETRU La un pas de titlu Perechea Horia Tecău/Max Mirnâi (România/Belarus), cap de serie numărul patru, s-a calificat, ieri, în finala probei de dublu din cadrul turneului de la Sydney (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 436.630 de dolari. Tecău și Mirnâi au învins, în semifinale, cu scorul de 6-1,6-1, după 53 de minute și 24 de secunde, cuplul spaniol David Marrero/ Fernando Verdasco. în finală, perechea calificată va juca împotriva fraților Bob și Mike Bryan (SUA, cap de serie numărul 1). Horia Tecău și Max Mihai se află la prima competiție jucată împreună. Un nou stadion la Craiova? Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, a prezentat, ieri, proiectele municipalității pentru anul 2013, ea precizând și că dorește construirea unei arene de nivel european în locul stadionului "Ion Oblemenco", existând promisiunea ca în acest an să fie alocate fonduri pentru studiul de fezabilitate. "Stadionul Oblemeco vreau să fie dezvoltat cu fonduri europene, să fie reconstruit, pentru că investiția , este prea mare să fie suportată de bugetul local și pentru că la Compania Națională de Investiții încă se fac calcule dacă pot să suporte un asemenea proiect în perioada următoare, de cinci luni de zile. Deocamdată, avem o promisiune că anul acesta va fi plătit studiul de fezabilitate pentru stadionul Oblemenco, care presupune demolarea acestui stadion și reconstruirea după modelul Arenei Naționale, să fie acoperit cu totul. Eu sper din toată inima să accesăm fonduri europene, că este mai bine până la urmă și pentru bugetul statului și pentru localitatea noastră", a declarat Ltă Olguța Vasilescu. Sport sâmbătă, 12 ianuarie 2013 Amical cu Australia Echipa națională a Romăniei va întâlni, în data de 6 februarie, de la ora 21, pe "Estadio Municipal" din Marbella (Spania), reprezentativa Australiei, într-un meci amical. Aceasta va fi prima partidă a României contra naționalei Australiei (locul 36 în clasamentul FIFA, trei poziții sub naționala României). Confruntarea este ultima pentru tricolorii antrenați de Victor Pițurcă înaintea jocurilor cu Ungaria (22 martie, pe stadionul Puskas Ferenc din Budapesta) și Olanda (26 martie, pe Amsterdam Arena), respectiv pentru "canguri" înaintea meciului cu Oman (26 martie, la Sydney), toate în cadrul preliminariilor Cupei Mondiale din 2014. Cu patru zile mai devreme, în 2 februarie, de la ora 21:45, România va întâlni, la Malaga, Polonia, ambele echipe urmând să alinieze exclusiv jucători din campionatele țărilor respective. Delegația României se va deplasa în cantonamentul de la Gran Hotel Elba-Thalasso Spa din Estepona (Spania) în ziua de 27 ianuarie, urmând să revină în țară în 7 februarie. Au fost desemnați baschetbaliștii anului 2012 Biroul Federal al FR Baschet a decis, ieri, ca Gabriela Mărginean (CSM Târgoviște), Vlad Moldoveanu (Le Havre - Franța) și Angel Santana (baschet 3X3) să fie declarați baschetbaliștii anului 2012 în România. Criteriile după care au fost aleși Mărginean și Moldoveanu au fost evoluțiile de la loturile naționale, precum și de prestațiile de la echipele de club atât din cupele europene, cât și din competițiile interne, în timp ce Santana a fost desemnat în urma prestațiilor deosebite din competițiile organizate sub egida FIBA. Caleidoscop . Jucătoarea poloneză Agnieszka Radwanska, cap de serie numărul unu și locul 4 WTA, a câștigat, seri, turneul de la Sydney, al 12-lea titlu din cariera sa. Radwanska a învins-o în finală, cu scorul de 6-0, 6-0, pe sportiva slovacă Dominika Cibulkova, numărul 15 WTA. Agnieszka Radwanska a mai câștigat în acest an un turneu, la Auckland. Săptămâna viitoare, ea va juca în primul tur la Australian Open, împotriva australiencei Bojana Bobusic. ■ Jucătoarea de tenis Cristina- Andreea Mitu, locul 196 WTA, a pierdut, ieri, în turul doi al calificărilor de la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Mitu a fost învinsă, cu scorul de 1-6,7-5,6-2, de Michelle Larcher De Brito (Portugalia), cap de serie numărul 15 în calificări și locul 130 WTA. ■ Formațiile Atletico Madrid, Betis Sevilla și FC Barcelona s-au calificat în sferturile de finală ale Cupei Spaniei, în urma rezultatelor înregistrate, joi seară, în manșa secundă a optimilor competiției. Atletico Madrid a remizat cu Getafe, scor 0-0, după ce în tur câștigase cu 3-0. Betis s-a impus cu scorul de 1 -0 în fața echipei de ligă secundă Las Palmas (scor 1-1 în tur), iar FC Barcelona a câștigat clar returul cu Cordoba, tot o formație din eșalonul secund, scor 5-0 (2-0 în tur). Rezultate complete din optimile de finală ale Cupei Spaniei: Malaga Eibar (D3) 1-1 (tur) 4-1 (retur), Valencia - Osasuna 2-0 (2-1), FC Sevilla - Real Mallorca 5-0 (1-2), Levante - Real Zaragoza 0-1 (0-2), Real Madrid - Celta Vigo 1-2 (4- 0), Getafe - Atletico Madrid 0-3 (0- 0), Betis Sevilla - Las Palmas (02) 1-1 (1-0), FC Barcelona-Cordoba (02) 2-0 (5-0). Programul sferturilor de finală (turul la 16 ianuarie, returul la 23 ianuarie): Real Zaragoza - FC Sevilla, Real Madrid -Valencia, Atletico Madrid - Betis Sevilla, FC Barcelona - Malaga. ■ Arbitrul irlandez Leo Colgan va conduce la centru partida de rugby de astăzi, de pe stadionul Peroni, din cadrul AMLM Challenge Cup, dintre Calvisano și Lupii București. Leo Colgan va fi ajutat de arbitrii asistenți irlandezi Barrie O'Connell și David Connolly. Colgan a mai condus la centru disputa de anul trecut din Cupa Europeană a Națiunilor dintre România și Portugalia, încheiată cu victoria "stejarilor", cu scorul de 16-9 ■ Mijlocașul olandez Wesley Sneijder, care și-a anunțat intenția de a părăsi clubul Internazionale Milano în această iarnă, a ajuns la un acord cu echipa Glatasaray Istanbul, a anunțat presa turcă. Conform cotidianului Milliyet, internaționalul olandez a acceptat un contract pe doi ani oferit de campioana Turciei și ar urma să primească un salariu stagional de opt milioane de euro. Clubul Galatasaray Istanbul anunțase luni, pe site-ul oficial, că a început negocierile cu Internazionale Milano pentru achiziționarea lui Sneijder. Wesley Sneijder, în vârstă de 28 de ani, a mai jucat în cariera sa la formațiile Ajax Amsterdam (2002- 2007) și Real Madrid (2007-2009). ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, joi, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): Indiana - New York Knicks 81 -76, Portland - Miami 92- 90, Sacramento - Dallas 112-117. Record doborât Doi jucători din Principatul Monaco au intrat în cartea recordurilor după ce au reușit cel mai lung tie-break din istoria tenisului, 36/34, în calificările turneului ITF de la Plantation (Florida). Benjamin Balleret s-a impus în fața lui Guillaume Couillard, cu scorul de 7-6 (36/34), 6-1. Cei doi jucători fac parte din echipa de Cupa Davis a Principatului Monaco. "La 20/20, am început să râdem. Evident, nu ne gândeam că primul set va dura atât de mult", a declarat Balleret, numărul 636 mondial. Cel mai lung tie-break în circuitul ATP s-a înregistrat în 1985, la Wimbledon, când Michael Mortensen și Jan Gunnarsson au învins la dublu perechea John Frawley/Victor Pecci, cu scorul de 6-4,6-4,3-6,7-6 (26/24). La Wimbledon a avut loc și cel mai lung meci din istorie, în iunie 2010, când americanul John Isner l-a învins pe francezul Nicolas Mahut, scor 6-4,3-6,6-7 (7/9),7-6 (7/3), 70-68, după f1 ore și cinci minute de joc.