Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-14 / nr. 6995

luni, 14 ianuarie 2013 Alexandru Silaghi pornește spre Aconcagua Alpinistul bănățean Alexandru Silaghi va încerca, din nou, să urce pe vârful Aconcagua din America de Sud. "Voi pleca, în data de 15 ianuarie, într-o expediție care va dura aproximativ o lună, în cel mai înalt lanț muntos din lume, într-o ascensiune pe vârful Aconcagua (6.962 de metri altitudine), care este, simultan, cel mai înalt munte din ambele Americi, din emisfera sudică, precum și cel mai înalt munte din afara Asiei și unul dintre cele șapte vârfuri importante ale lumii, «Seven Summits», fiecare dintre acestea fiind cel mai înalt de pe continentul sau sub-continentul din care face parte. Aconcagua se află pe locul al doilea în acest clasament al celor mai înalți munți din lume și este localizat la 112 kilometri nord-vest de orașul Mendoza, din Argentina, lângă granița cu Chile. Prin intermediul proiectului «Aconcagua 2013 - împreună deasupra Americii» vreau să promovez sporturile montane bănățene, să ofer o alternativă la așa-zisa normalitate din prezent. Avem posibilitatea de a folosi timpul liber în mod plăcut, mai sănătos atât pentru trup, cât și pentru suflet, nu în fața calculatorului sau prin baruri, ci în natură, unde putem cunoaște o lume frumoasă și unde se desăvârșesc oameni și caractere puternice. Le mulțumesc partenerilor mei: Hella Romania, Kathrein Romania, World MediaTrans, Dunca Expediții și, desigur, ziarul "Renașterea Bănățeană" , care mă sprijină în acest îndrăzneț proiect", ne-a declarat alpinistul bănățean înainte de plecare. Alexandru Silaghi este un reșițean de 31 de ani, stabilit de cinci ani în Timișoara, fiind membru al asociațiilor "Prietenii munților" și "Exploratorii" din Reșița. După ascensiunea pe Kilimanjaro (5.895 m) din anul 2011, dorește să marcheze o nouă premieră pentru orașul său natal, urcând pe cel mai înalt punct al continentului american, la aproape 7.000 de metri altitudine. Traseul pe care îl va urma Alexandru Silaghi în America de Sud este următorul: Mendoza - Puente de Inca - Confluencia, Plaza de Malas - Alaska - Nido de Condores - Berlin - Cerro Aconcagua, cotidianul nostru urmând să vă țină la curent cu evoluția acestui proiect. DANIELA DAMIAN Olimpia a depus armele... Directorul interimar al clubului Olimpia București, Gheorghe Iordache, a afirmat că motivul principal al atragerii acestei echipe de baschet din Liga Națională feminină îl reprezintă imposibilitatea clubului de a oferi sportivelor "ceea ce ele cereau". "Nu avem posibilitatea să oferim servicii, nu avem posibilitatea să oferim slujbe acestor sportive. Pentru asta ați plecat de la noi! Putem să le oferim doar ceea ce este legal: indemnizația! Banii necesari pentru competiții existau, dar eu nu pot să le ofer acele servicii, acele scoateri din producție care nu se mai practică din anul 2007. Este foarte greu pentru orice club departamental să mai țină echipe de seniori. Asta trebuie să se înțelegă. Trebuie găsit un statut al sportivului. Eu puteam să le țin dar nu am o lege în acest sens și rămâneam... descoperit", a declarat directorul clubului de baschet. Olimpia București este a doua echipă retrasă în acest sezon din LNBF, după ce ACS KSE Tg. Secuiesc a luat această decizie înainte de debutul sezonului. Toate rezultatele echipei din turul de campionat vor fi anulate. Olimpia a terminat prima parte a sezonului cu un bilanț "catastrofal", o victorie și 13 înfrângeri. Renașterea bănățeană 9 Va mărturisi că s-a dopat, dar nu va oferi detalii... Lance Armstrong va mărturisi că s-a dopat în interviul pe care îl va acorda realizatoarei TV, Oprah Winfrey, care va fi înregistrat, astăzi, la Austin (Texas), dar nu va intra în detaliile sistemului de dopaj, a anunțat publicația "USA Today". Potrivit acestui jurnal, care citează o sursă anonimă, fostul rutier va spune, pentru prima oară, că s-a dopat de-a lungul carierei, lucru pe care l-a negat până acum, însă nu va oferi detalii despre metodele folosite și nici nu va numi persoane care l-au ajutat. Aceasta va fi prima intervenție publică a multiplului câștigător al Turului Franței, după ce i-a fost radiat palmaresul. Fostul ciclist, acum în vârstă de 41 de ani, s-ar fi confesat apropiaților că are în vedere să recunoască public faptul că s-a dopat pentru a obține ridicarea suspendării pe viață din activitatea sportivă. "New York Times" a scris că Armstrong ar fi discutat deja pe acest subiect cu Travis Tygart, președintele Agenției Americane Antidoping (USADA) și intenționează să se întâlnească și cu David Howman, președintele Agenției Mondiale Antidoping (WADA). Anul trecut, după o anchetă a USADA, care a descoperit că fostul câștigător al Turului Franței s-a dopat sistematic, Federația Internațională de Ciclism (UCI) i-a anulat lui Armstrong întregul palmares începând cu 1 august 1998 și l-a suspendat pe viață din activitatea sportivă. Armstrong nu a contestat această decizie. Oltchim a început anul cu o victorie Campioana Oltchim Râmnicu Vâlcea a obținut prima victorie din 2013 într-un meci oficial, scor 35-24 (18-10), în deplasare, cu formația Danubius Galați, în etapa a IX-a a Ligii Naționale de handbal feminin. Vâlcencele nu au întâmpinat vreo problemă în a obține cea de-a opta victorie consecutivă în Liga Națională, dar și prima din 2013 și continuă să conducă în clasament, cu 16 puncte. Din lotul campioanei nu au făcut parte laureatele europene Katarina Bulatovici și Marija Jovanovici, care au fost menajate. Tot sâmbătă, pe teren propriu, vicecampioana "U" Jolidon Cluj a trecut de Dunărea Brăila, cu 33-27. Ardelencele au urcat pe podium, pe locul 3, cu 11 puncte, după HCM Baia Mare, care are 12 puncte, în devans s-au jucat partidele HCM Baia Mare-CSM Ploiești 32-26 și SCM Craiova-HC Zalău 16-20. Etapa a X-a este programată în 19 ianuarie, dar Oltchim va juca în devans, cu Dunărea Brăila, pe teren propriu, în 15 ianuarie. Stop la fileu l Victor Hănescu a coborât două poziții, până pe locul 63, în clasamentul ATP dat publicității ieri, fiind cel mai bine clasat român în această ierarhie. El are 753 de puncte în această ierarhie. Adrian Ungur a coborât și el un loc, până pe 99, cu 557 de puncte, în timp ce Marius Copil a urcat două poziții, până pe 159, cu 347 de puncte. Horia Tecău a urcat o poziție și se află pe locul opt în clasamentul ATP de dublu, fiind urmat dintre români de Florin Mergea, pe locul 86, cu 937 de puncte. Primele 10 poziții în clasamentul ATP de simplu sunt ocupate de următorii tenismeni: 1. Novak Djokovici (Serbia) 12.920 puncte, 2. Roger Federer (Elveția) 10.265, 3. Andy Murray (Marea Britanie) 8.000,4. Rafael Nadal (Spania) 6.600,5. David Ferrer (Spania) 6.505,6. Tomas Berdych (Cehia) 4.680,7. Juan Martin Del Potro (Argentina) 4.480,8. Jo-Wilfried Tsonga (Franța) 3.375, 9. Janko Tipsarevici (Serbia) 3.090, 10. Richard Gasquet (Franța) 2.720. Perechea Horia Tecău/Max Mimai (România/Belarus), cap de serie numărul 4, a fost învinsă în finala probei de dublu din cadrul turneului de la Sydney (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 436.630 de dolari. Tecău și Mimai au fost învinși în finală de frații Bob și Mike Bryan (SUA, cap de serie numărul 1), scor 6-4, 6-4, după 67 de minute de joc. ▼ Tenismanul spaniol David Ferrer, numărul 5 mondial, și-a păstrat titlul și a câștigat pentru a patra oară turneul ATP de la Auckland, după ce a trecut în finală de germanul Philipp Kohlschreiber, numărul 19 mondial, scor 7-6 (7/5), 6-1, după o oră și 18 minute de joc. Câștigător la Auckland în 2007, 2011, 2012 și 2013, David Ferrer, în vârstă de 30 de ani, a egalat recordul de victorii la acest turneu deținut până acum de australianul Roy Emerson. ▼ Jucătoarea rusă de tenis Elena Vesnina a câștigat primul titlul WTA din carieră, după ce s-a impus la turneul de la Hobart, în fața sportivei germane Mona Barthel, scor 6-3, 6-4. La 26 de ani, Vesnina, numărul 68 mondial, a disputat a șaptea finală din carieră. Barthel, 22 de ani, are în palmares un titlu, chiar la Hobart, obținut anul trecut. V Tenismanul australian Lleyton Hewitt a câștigat turneul demonstrativ Kooyong Classic, după ce a trecut în finală de argentinianul Juan Martin Del Potro, scor 6-1,6- 4, după 66 de minute de joc, în meciul pentru locul trei al competiției de la Melbourne, cehul Tomas Berdych a trecut de cipriotul Marcos Baghdatis, scor 6-3, 6-2. ▼ Australianul Bernard Tomic, numărul 64 mondial, a câștigat primul titlu din cariera sa, învingându-l în finala turneului ATP de la Sydney, pe sud-africanul Kevin Anderson, scor 6-3,6-7 (2/7), 6-3. Meciul dintre australian și sud-africanul clasat pe locul 36 în ierarhia ATP a durat o oră și 54 de minute.