Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-21 / nr. 7001

76 Renașterea bănățeană Doi români au murit în infernul algerian Doi români și-a pierdut viața în timpul atacului terorist din Algeria, a anunțat ieri MAE. "în după amiaza zilei de 20 ianuarie, autoritățile algeriene au informat oficial Ambasada României de la Alger că unul dintre cetățenii români care se aflase în complexul de la In Amenas în timpul atacului terorist a încetat din viață. Din informațiile obținute de autoritățile române, rezultă că decesul a intervenit, în spital, ca urmare a rănilor grave suferite, înregistrate anterior, se arată într-un comunicat MAE. Al doilea român mort în Algeria este Mihail Marius Bucur. Bărbatul, inginer în domeniul energetic, avea doi copii - un băiat elev și o fetiță de vârstă preșcolară, au declarat surse apropiate familiei. Acestea au adăugat că inițial soția bărbatului a fost informată că starea lui Mihail Bucur este bună, că acesta este rănit la o mână și că este în afara oricărui pericol. Ieri dupăamiază, soția românului a fost anunțată oficial că bărbatul a murit în spital, au afirmat sursele citate. Un psiholog și echipaje SMURD au mers la locuința unde se afla femeia, în apropiere de Ploiești, pentru a-i acorda acesteia consiliere și suport psihologic. Femeia este auditor la Curtea de Conturi și a fost directoare a Casei de Asigurări de Sănătate Prahova, în atacul din Algoria șia mai pierdut viața un bărbat în vârstă de 36 de ani din Bărcănești (Prahova), în timp ce alți trei români au fost salvați. Ministrul Apărării, Mircea Dușa, a declarat, aseară, că a aprobat un zbor militar către Alger pentru a-i repatria pe cei doi români care și-au pierdut viața în atacul terorist din Algeria. Atacul împotriva complexului de exploatare a gazelor din Algeria a fost efectuat de 40 de jihadiști din țări musulmane și "chiar" europene, a declarat Mokhtar Belmokhtar, liderul grupării islamiste care a planificat operațiunea, într-un clip video postat ieri pe un site mauritan. Forțele algeriene au ucis 32 de răpitori, potrivit unui comunicat al Ministerul de Interne, citit pe postul național de televiziune, anunțând, totodată, în total 23 de morți străini și algerieni. Pe de altă parte, "685 de angajați algerieni și 107 străini" au putut să fie eliberați, potrivit ministerului. Un nou bilanț ar urma să fie anunțat astăzi, la ora 13:30 GMT (15:30, ora României), într-o conferință de presă susținută de premierul Abdelmalek Sellal, la Alger. Obama a depus jurământul pentru noul mandat Președintele Barack Obama a depus ieri jurământul pentru un al doilea mandat de patru ani la conducerea Statelor Unite, în cadrul unei ceremonii restrânse la Casa Albă. "Eu, Barack Obama, jur în mod solemn să îndeplinesc cu credință funcția de președinte al Statelor Unite și îmi voi consacra toate forțele păstrării, protejării și apărării Constituției Statelor Unite", a declarat, la ora locală 11,55(18,55, ora României) al 44-lea președinte american, cu mâna dreaptă ridicată, în fața președintelui Curții Supreme John Roberts. Soluționarea impasului bugetar, votarea restricțiilor asupra vânzărilor de arme de foc și reformarea legilor privind imigrația, acestea sunt prioritățile celui de al doilea mandat al președintelui Barack Obama, prezentate ieri de către unul dintre consilierii săi apropiați. Discursul de învestitură de astăzi, de aproximativ 20 de minute, va schița direcțiile mari ale programului lui Barack Obama în viitorii patru ani. Tensiuni în Serbia Demontarea, ieri, a unui monument dedicat memoriei unor insurgenți albanezi, la Presevo, un oraș cu populație majoritar albaneză situat în sudul Serbiei, a fost denunțată dur de autoritățile locale și riscă să sporească tensiunile din această parte a țării. Galip Beqiri, președintele Consiliului Național al Albanezilor din Valea Presevo, o organizație care reunește formațiuni politice albaneze locale, a denunțat un "act de vandalism". Albania și autoritățile din Kosovo - unde majoritatea albaneză a proclamat în 2008 independența țării față de Serbia, respinsă acerb de către Belgrad - au condamnat această măsură a autorităților sârbe. Mapamond Jurnalist belarus de opoziție, V • I PVV • JV găsit tara viața Un jurnalist și scriitor apropiat opoziției belaruse, Iuri Gumeniuk, a fost găsit mort după ce pare că a căzut de la etajul nouă al unui imobil, a anunțat ieri Asociația jurnaliștilor din Belarus. Faptele s-au petrecut la Grodno, în vestul acestei foste republici sovietice. Imobilul respectiv este situat în apropierea casei în care Iuri Gumeniuk locuia împreună cu mama sa, a anunțat asociația, care nu precizează care sunt motivele pentru care jurnalistul, în vârstă de 43 de ani, s-ar fi putut afla în acest imobil. Potrivit unor apropiați ai lui Iuri Gumeniuk, poliția ia în calcul atât ipoteza unei sinucideri, cât și pe cea a unei omucideri. Iuri Gumeniuk a colaborat, până la închiderea acestora, cu diverse publicații independente, iar ulterior la emisiuni ale unui post polonez de radio și unei instituții mass-media belaruse care emite pe teritoriul polonez. El este cunoscut, de asemenea, pentru versurile sale satirice la adresa președintelui Aleksandr Lukașenko. In 2011, Iuri Gumeniuk a fost condamnat la 12 zile de închisoare pentru participarea la o acțiune de protest, la Grodno. luni, 21 ianuarie 2013 Pe scurt ▼ PARIS (Reuter) - Aproximativ o sută de pasageri au fost evacuați ieri la prânz dintr-o garnitură a metroului parizian care a rămas blocată, din cauza intemperiilor, pe un viaduct peste Sena, în timp ce la Paris continua să atingă, au anunțat pompierii. Evacuarea a durat aproximativ o oră, fără că vreo persoană să fie rănită. Pasagerii au fost nevoiți să meargă 200-300 de metri pe șine până în Gara Austeritz. ▼ ROMA(Rate) - Un alpinist a murit ieri într-o avalanșă, în apropiere de Vigo di Cadore în Alpii italieni, iar alți doi erau căutați aseară, a declarat un oficial din cadrul serviciilor de salvare Avalanșa s-a produs într-o zonă situată la nord de Casera Rio în provincia Belluno, în Veneția (nord-est). Schiorii luați de avalanșă erau toți trei schiori experimentați, plecați ieri dimineața într-o excursie. I ▼ DUBAI (Reuter) - Mama președintelui sirian Bashar Al- Assad, Anissa Makhlouf, se află la Dubai, alături de fiica sa, Bushra, care s-a mutat de mai multe luni în Emiratele Arabe Unite ' (EAU), au declarat ieri reziden., sirieni și un opozant Ea s-a instalat aproape de fiica sa, unica soră a președintelui sirian, Bushra, care s-a mutat la Dubai de mai multe luni, împreună cu copiii săi. ▼ VIENA (Reuter) - Austriecii au votat masiv, în cursul referendumului, ieri,pentru menținerea serviciului militar obligatoriu, respingând astfel o armată profesionistă, o problemă care diviza mica republică alpini ar statut de țară neutră. Acest rezultat constituie un eșec pentru cancelarul social-democrat (SPO) Werner Faymann, ministrul Apărării Norbert Darabos (SPO), Verzi, dar și pentru publicațiile de mare tiraj care au purtat o campanie favorabilă unei armate profesioniste. ▼ ATENA (Reuter) - Doi paznici au fost răniți ușor în explozia unei bombe, ieri dimineața, într-un centru comercial de la periferia Atenei, în care se află, în afară de magazine, o agenție a Băncii Naționale a Greciei, au anunțat poliția. După ce cei care au amplasat bomba au alertat telelfonic ziarul Eleftherotypia și siteul zougla.gr., poliția tocmai evacua centrul comercial în momentul în care bomba, amplasată mti- i o pubelă, a explodat. Acest atentat are loc în urma unei intensificări a unor atacuri și atentate, în ultima perioadă, în special împotriva sediilor unor partide și unor jurnaliști. Pagină realizată pe baza informațiilor furnizate de agenția de presă Mediafax