Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-24 / nr. 7004

76 I Renașterea bănățeană_________________ Cameron vrea referendum Pe tema apartenenței Marii Britanii la Uniunea Europeană Premierul britanic David Cameron a promis că, în cazul în care va fi reales, va organiza un referendum privind apartenența Marii Britanii la Uniunea Europeană până în 2017, • a declarat acesta, ieri, într-un discurs foarte așteptat privind viitorul relațiilor dintre Londra și UE, îndemnând la o recentrare a acestor relații "pe piața unică". "După ce vom negocia un nou acord" privind relațiile Marii Britanii cu UE, "vom oferi britanicilor un referendum cu o alegere simplă: rămânem în cadrul UE pe această nouă bază sau ieșim complet. Va fi un referendum pe tema apartenenței sau nu la UE", a declarat Cameron în acest discurscheie despre Europa. Această consultare va avea loc în prima jumătate a viitoarei legislaturi, care începe în 2015, a precizat el. Noua relație a Marii Britanii cu UE "va fi o relație centrată pe piața unică", a adăugat el. în privința renegocierii relațiilor, premierul britanic a apreciat că "nimic nu trebuie să fie exclus", fără să precizeze care sunt competențele pe care le vrea înapoi. "Dacă nu vom răspunde provocărilor, există pericolul ca Europa să eșueze și ca britanicii să devieze către ieșire", a avertizat el. "Nu doresc ca acest lucru să se întâmple, vreau ca Europa să fie un succes", a continuat Cameron, subliniind asupra "dezamăgirii actuale a opiniei publice" față de Bruxelles, care se află "la un apogeu" din mai multe motive. "Eu nu sunt un izolaționist", a asigurat liderul conservator. "Nu vreau doar un acord mai bun pentru Marea Britanie. Vreau un acord mai bun și pentru Europa", a afirmat el. Ministrul german al educației și-ar putea pierde titlul de doctor Universitatea din Düsseldorf a anunțat că a inițiat o procedură care s-ar putea solda cu retragerea titlului de "doctor" ministrului german al educației, Annette Schavan, apropiat al cancelarului Angela Merkel, acuzată de plagiat în teza sa de doctorat din 1980. Consiliul facultății a decis cu 14 voturi pentru și o abținere, inițierea procedurii de verificare a acuzațiilor de "înșelăciune", aduse ministrului conservator, care a susținut în 1980 o teză cu tema "Persoană și conștiință". Schavan a respins în repetate rânduri acuzațiile. Președintele Consiliului Facultății a subliniat totodată că "rezultatul procedurii este deschis și ar putea foarte bine, în cele din urmă, să se considere că nu există suficiente dovezi". Ministrul solicitase o primă comisie care viza posibilitatea deschiderii unei asemenea proceduri. Această comisie a pronunțat, în mai, un răspuns favorabil. Titlul de "Doktor" are o mare importanță socială în Germania, și orice abuz este pasibil de amendă. Mapamond UE se implică în criza din Mali Uniunea Europeană (UE) "este foarte favorabilă acțiunilor Franței din Mali" și "va juca un rol activ" pentru a soluționa criza, a dat asigurări înaltul reprezentant UE pentru afaceri externe, Catherine Ashton, în timpul unei conferințe de presă la Lima, unde s-a aflat în vizită, înainte de a se duce la summitul UE-CESAC (Comunitatea statelor latino-americane și caraibiene) de la Santiago, Ashton a anunțat că UE "recunoaște importanța a ceea ce Franța este în curs de a face" în Mali. Franța a declanșat o intervenție împotriva islamiștilor înarmați care ocupă nordul Mali, mobilizând deja aproximativ 2.000 de militari în această țară. "Suntem foarte favorabili acțiunilor Franței", a adăugat șefa diplomației europene, anunțând că UE trebuie "să transpună toată aceasta într-o serie de acțiuni mai largi pentru a găsi o soluție pe termen lung". "Vom juca un rol-cheie și activ în săptămânile și lunile viitoare", a anunțat ea. Miting la Bruxelles Aproximativ 3.500 de muncitori europeni în domeniul construcțiilor, transporturilor și agroalimentar au denunțat ieri la Bruxelles exploatarea prin muncă și "dumpingul" social al forței de muncă detașate provizoriu, pe care, în opinia lor, un proiect CE nu le va elimina. Comisia Europeană (CE) a prezentat, în martie 2012, un proiect de directivă promis în 2009 de către președintele Jose Manuel Barroso cu scopul de a îmbunătăți condițiile de muncă ale lucrătorilor detașați provizoriu într-o altă țară europeană decât cea de origine. Acest proiect, care este discutat în continuare în cadrul Consiliului de Miniștri și care urmează să fie votat în ședința plenară a Parlamentului European (PE) în mai sau în iunie, vizează să clarifice o directivă datând din 1996, a cărei interpretări juridice favorizează, în opinia sindicatelor, "dumpingul social". Dar noul text este considerat insuficient și nu permite garantarea drepturilor lucrătorilor detașați, care sunt adeseori exploatați, slab remunerați și nu beneficiază de aceleași drepturi privind sănătatea, concediile sau securitatea, potrivit manifestanților. Operațiuni de neutralizare a mercaptanului în Franța Operațiuni de neutralizare a mercaptanului, un gaz care miroase urât și care se scurge începând de luni de la o uzină chimică, în Franța, au început deja și se vor prelungi timp de mai multe nopți, a anunțat ieri dimineață o sursă din cadrul conducerii întreprinderii. Emanațiile, care nu reprezintă un pericol pentru sănătate potrivit autorităților franceze, au început luni, în urma unei scurgeri de mercaptan la uzina Labrizol, la Rouen, în nord-vestul Franței. Mirosul s-a răspândit până la Paris și a fost simțit inclusiv în sudul Angliei, provocând îngrijorare în rândul populației. Potrivit ministrului francez pentru ecologie Delphine Batho, aproximativ 900 de kilograme de mercaptan au fost neutralizate în noaptea de marți spre miercuri, dintr-un total de 36 de tone. "Acest lucru înseamnă că este necesară o anumită perioadă de timp" în vederea finalizării operațiunilor, a declarat ea pentru postul Europei. "Pot exista efecte de natură sanitară ușoare, (ca) disconfort, dureri de cap sau simptome trecătoare, dar nu există un pericol", a reafirmat ministrul, precizând că acest gaz poate fi "foarte toxic la niveluri de concentrare de 20.000 de ori mai mari" celor de la această uzină. joi, 24 ianuarie 2013 Pe scurt ▼ WASHINGTON (Reuter) I * - Un cetățean român a fost pus j sub acuzare în Statele Unite pentru răspândire de viruși inflrmatici, inclusiv în rețeaua NASA și facilitarea fraudelor electronice, anunță Departamentul american al Justiției într-un comunicat oficial. Mihai Ionuț Păunescu, din București, este acuzat că a accesat calculatoare din România, Statele Unite și alte țări pentru a transmite virușii informatici capabili să depiste adresele IP și să faciliteze astfell o serie de fraude electronice <rimise cu ajutorul unor complici Conform procurorilor americani, Păunescu a răspândit virușii software precum "banking Trojan", "Gozi", "Zeus Trojan" și "SpyEye Trojan", care permit accesarea conturilor bancare electronice și sustragerea informațiilor clienților băncilor. ▼ SOFIA (Reut.1) - Următorul raport al Comisiei Europene , în cadrul Mecanismului de cooperare și Verificare va fi decisiv : pentru poziția statelor membre , față de aderarea la Schengen a României și Bulgariei, a declarat marți ministrul irlandez al justiției, egalității și apărării, Alan Shatter, relatează Focus News. ▼ MOSCOVA (Reuter) - Peste 200 de cetățeni ruși și-a pierdut viața din cauza frigului, a declarat un medic citat de pacina online a agenției Intern , ▼ ROMA (Reuter) - Doi pasageri au fost răniți ușor, ieri, după ce un avion al companiei Ryanair a efectuat o aterizare di urgență în orașul italian Genova, din cauza unor probleme depresurizare. T TOKYO (Reuter) - Japonia a confirmat ieri moartea altor doi cetățeni luați ostatici în urmă cu o săptămână de către un comando islamist la un complex de exploatarea gazelor în sudul Algeriei, numărul japonezilor uciși ajungând, astfel, la nouă. ▼ RANGOON (Reuter) -Un autocar care asigura o legătură între Rangoon și vestul țării , s-a prăbușit ieri de pe o falea j 14 persoane murind și alte 33 fiind rănite, a anunțat poliția locală. VVIENA (Reuter) - Aviația militară austriacă este mobili ir cu 25 de avioane și elicopkul pentru a asigura securitatea spațiului aerian în zona Dat> , în Elveția, pe durata celui de al 1 43-lea Forum Economic, la care participă, în aceste zile, aproximativ 50 de șefi de stat și de guvern. Pagină realizată pe baza informațiilor furnizate de agenția de presă Mediafax «BĂNĂȚEANĂ DIRECTORII S.C. "TIMPRESS" S.A. TIMIȘOARA: VARTIADE ȘTEFAN, CONSTANTIN ALEXANDRESCU Redactor-șef - OCTAVIAN ROȘU; redactor-șef adjunct și secretar general de redacție - IOAN CRIȘAN; secretari de redacție - GHEORGHE TELBISZ, CIPRIAN BRINDESCU Șefi secții: MARCEL SĂMÂNȚĂ (social-economic), SILVIU FLORESCU (actualități-investigații). TIMIȘOARA, Bd Revoluției 1989 nr. 8. Tel. secretariat: 0256/497176, fax 0256/490370, centrală 0256/490145,0256/490146, publicitate telefax 0256/495317, www.renasterea.ro, e-mail: publicitate@renasterea.ro, difuzare 0256/498524. E-mail: renasterea@renasterea.ro. REȘIȚA, Piața 1 Decembrie 1918 nr.l, tel ./fax 0255/210116. Tipar: S.C. FED Print SA. Timișoara, Opiniile exprimate în articolele publicate aparțin în exclusivitate autorilor BRAT Biroul Român de Audit al Tirajelor a eliberat Certificatul de Audit pentru ziarul "Renașterea bănățeană" în conformitate cu Standardele Internaționale de Audit.