Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-08 / nr. 6990

8 Renașterea bănățeană Campioana, învinsă pe Bega BC Timișoara - CSU Asesoft Ploiești 103-91 Atmosferă de visaseară, în sala "Constantin Jude". Restanța "leilor" cu CSU Asesoft Ploiești, partidă contând pentru runda cu numărul 11 a Ligii Naționale de baschet masculin, a umplut tribuna de 2.000 de locuri, publicul jucând un rol important în victoria cu 103-91 (23-28, 21-18, 22-23, 21-18, 16-4) obținută, după o repriză de prelungiri, de elevii lui Srdjan Jovanovici. Cu Jelenici în afara lotului și Larovici răcit dar totuși prezent pe bancă, gazdele au vrut să bată campioana în exercițiu pentru a încheia prima parte a campionatului pe locul secund. A fost un succes obținut cu multă trudă. Burlacu și colegii săi au avut un început de partidă mai bun, alb-violeții echilibrând disputa abia în a doua sa parte. Bila neagră a fost în dreptul recuperărilor, rubrică la care Asesoft a stat mai bine decât adversara de pe Bega. Sub privirile edilului-șef Nicolae Robu și ale noului președinte al clubului, viceprimarul Dan Diaconu, jucătorii BCT-ului au compensat prin determinare, iar în prelungiri au speculat absența de pe parchet a căpitanului oaspeților, Cătălin Burlacu, care acumulase cinci greșeli personale chiar înaintea expirării timpului regulamentar de joc. Marcatorii grupării bănățene au fost următorii: Zlatko Jovanovici (26 de puncte), Dominique Archie (20), Robert Larovici (15), Marko Derasimovici (13), Garry Gallimore (12), Bogdan Popescu (9), Delvon Johnson (5), Daniel Tudosă (3). De la Asesoft s-au evidențiat Cătălin Burlacu (17), Alexandar Vlahovici (16) și Ivars Timermanis (15). "Cel mai important lucru este că am câștigat. A fost un meci extrem de dificil, adversara noastră a demonstrat încă o dată de ce este campioană, dar noi am fost în formă bună și am arătat la rândul nostru că atunci când nu facem greșeli stupide și suntem uniți putem învinge orice echipă din România", a declarat la final fundașul Zlatko Jovanovici. "Sunt foarte mulțumit pentru două lucruri. In primul rând, mă bucur că am avut ocazia să jucăm un astfel de derby. Partida s-a încheiat după o repriză de prelungiri, iar ambele formații au reușit să arate că în România se poate juca baschet de calitate. Acest sport crește de la an la an. Pe de altă parte, sunt mulțumit că am câștigat meciul, îi felicit pe jucătorii mei, au luptat pentru victorie și, chiar dacă au existat greșeli la recuperări, au avut determinare. Publicul ne-a dat energie, e important să joci baschet cu plăcere. Suntem abia la mijlocul sezonului, aș vrea să o luăm meci cu meci. Tot timpul le spun băieților că fiecare partidă este importantă", a spus și tehnicianul sârb al "leilor" din Banat, Srdjan Jovanovici. Pentru BC Timișoara urmează, joi, meciul de pe teren propriu cu BC Mureș Târgu Mureș (ora 20, DigiSport 2). DARIUS PETRU Foto ADRIAN PÎCLISAN Sorana avansează la Hobart Jucătoarea de tenis Sorana Cârstea, locul 27 în clasamentul mondial și a doua favorită, s-a calificat în turul secund al turneului WTA de la Hobart, dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Sorana Cârstea a trecut în runda inaugurală de sportiva rusă Nina Bratcikova, scor 3-6, 7-5, 6- 2, după aproape două ore de joc; în turul doi, Cârstea va juca în compania americancei Lauren Davis, venită din calificări, care a trecut de australianca Bojana Bobusii, beneficiară a unui wildcard, scor 1-6, 6-2, 7-6 (5). A fost desemnată cap de serie la Australian Open în altă ordine de idei. Sorana Cârstea a fost desemnată cap de serie numărul 27 la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului, programat între 14 și 28 ianuarie, la Melbourne. Sârbul Novak Djokovici, locul 1 ATP, este principalul favorit al tabloului masculin,în timp ce Victoria Azarenka din Belarus, locul 1 WTA, este cap de serie cu același număr în concursul feminin. Cei doi sunt deținătorii trofeelor la competiția australiană. în desemenarea favoriților, organizatorii au respectat ierarhiile ATP și WTA. Pe tabloul masculin, dintre primii 32 de jucători din lume vor absenta finalistul din 2012, spaniolul Rafael Nadal, accidentat de mai mult timp, și americanul Mardy Fish,care acuză probleme cardiace. La feminin, nu s-au înregistrat retrageri, până în prezent, printre jucătoarele din Top 32. marți, 8 ianuarie 201. Probleme de lot Bogdan Murărescu, antrenorul prim-divizionarei de baschet masculin Timba Timișoara, se confruntă cu probleme cu lot înaintea partidei de la Craiova, programată astăzi, de la ora 19,30 (DigiSport 2). Pivotul american Chief Kickingstalionsims nu și-a revenit complet după entorsa suferită săptămâna trecută la un antrenament, Daniel Pătru este răcit și va fi lăsat acasă, sârbul Zoran Milovici nu se mai află în pregătiri cu "urșii", urmând să semneze cu o formație din Muntenegru, în timp ce Denham Brown și-ar putea amân debutul în echipamentul galben-negru din cauza nerezolvării în timpul a formalităților legate de contractul său. "Nu suntem încă la capacitat maximă, întrucât jucătorii noi au nevoie de ceva timp pentru a ajunge forma pe care o așteptăm toți de la ei. Din păcate, am avut parte și accidentări. Sper ca la ora jocului să putem conta și pe Chief, el a suferi o entorsă săptămâna trecută la un antrenament. Daniel Pătru este răcit , nu va face deplasarea. Sper să rezolvăm în timp util și cartea verde a lu Denham Brown și să fim în efectiv complet. Cu Zoran nu am mai vorbi de două-trei zile. Eu mi-l doresc, nu am renunțat la el. Am înțeles că a reușit să-și găsească un contract în Muntenegru... Nu știu încă exact care este situația lui", a explicat Bogdan Murărescu. Tehnicianul timișorean se gândește totuși la victorie: "Vrem să câștigăm la Craiova, sper să reușim să facem un joc bun. Mă gândesc la victorie în fiecare meci, în urma transferurilor pe care le-am perfectat, așteptările sunt mult mai mari, dar fiecare jucător are nevoie de timp. Chiar dacă au experiență mare, cei doi (Denham Brown și Jermont Horton - n.r.) au nevoie de ceva timp pentru a se integra sută la sută în jocul echipei. Nu am văzut Crai în formula actuală, dar nici ei nu ne-au văzut pe noi. Va fi un meci interesant. Sper să facem față din punct de vedere fizic". Pentru retur, obiectivul este obținerea a șapte-opt victorii: "îmi doresc să avem un retur mult mai bun decât turul. E clar că avem o echipă mai bună ca în prima parte a campionatului. Sper să obținem mai multe succese, sunt convins că vom avea un joc mult mai bun. Sper la un număr mult mai mare de victorii, în tur am pierdut câteva meciuri la diferențe foarte mici, dar cred că la experiența pe care o avem acum nu se va mai întâmpla acest lucru. Returul va fi mult mai greu. Jucăm acasă cu echipe care își doresc să intre în play-off. Obiectivul nostru nu s-a schimbat, ne dorim o clasare mai bună decât locul 13. Jucătorii noi au venit cu ambiții foarte mari. Dacă ei vor evolua la nivelul pe care-l dorim, s-ar putea să facem o surpriză frumoasă, îmi doresc măcar șapte-opt victorii. Știu că este foarte greu, pentru că jucăm acasă cu echipe foarte bune: Cluj, Pitești, Sibiu, Mediaș... Nu vom mai întâlni pe teren propriu echipe mai accesibile cum sunt Giurgiu și Craiova. Eu zic că echipa este mult mai puternică decât în tur și cred că acasă putem să învingem pe oricine, dacă vom reuși să ajungem la nivelul pe care mi-l doresc". Pivotul Alexandru Mihuți speră ca Timba să dea lovitura la Craiova, într-o sală în care multe echipe puternice au fost învinse de gazda SCM. "Au trecut sărbătorile, suntem pregătiți pentru retur, care sper să fie mult mai bun decât turul. La fiecare antrenor mi se pare că suntem mai puternici și mai buni, îmi doresc să reușim un joc bun, pentru că întâlnim o echipă a Craiovei care face cel mai bun sezon din istorie. Mergem acolo să producem o surpriză, este clar că nu vom preda armele. Duelul cu Drăgușin va fi foarte greu, bănuiesc că vom reuși să-l oprim. Mă voi bucura să-mi revăd foștii colegi, sunt mulți la Craiova cu care încă vorbesc", a spus Mihuți. DARIUS PETRU Nouă timișoreni la selecționata "lupilor" Selecționata prim-divizionară sa reunit duminică pentru a pregăti ultimele două meciuri din faza grupelor AMLM Challenge Cup. Stafful tehnic a convocat 29 de jucători pentru confruntările cu Calvisano (sâmbătă) și Bath (19 ianuarie), printre aceștia aflându-se și nouă rugbiști legitimați la campioana RCM MVT Universitatea de Vest Timișoara. Este vorba despre Cătălin Fercu, Mădălin Lemnaru, Otar Turașvili, Eugen Căpățână, Horațiu Pungea, Marian Drenceanu, Dorin Lazăr, Vasile Rus și Daniel Carpa. Ceilalți jucători chemați pentru la selecționata prim-divizionară sunt următorii: Florin Vlaicu,Ionuț Niacșu, Marian Apostol, Ionuț Botezatu, Csaba Gal, Robert Dascălu, Florin Ioniță, Cristian Diniș, Andrei Filip, Michael Wiringi, Grigoraș Diaconescu, Florin Surugiu, Vlad Bădălicescu, Flavius Dobre, Andrei Rădoi, Alexandru Vâlcu, Cristian Munteanu, Adrian Ion, Alexandru Mitu si Daniel Ianus. DARIUS PETRU *► « V . ZIB .. A.. Mădălin Lemnaru