Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-14 / nr. 6995

DRANATEANAI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6995 - luni, 14 ianuarie 2013 - 16 pagini - 2 lei Cârdul de sănătate vine mai târziu Deși a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, cârdul național de sănătate va ajunge la asigurați în prima jumătate a anului. Noul document va conține date de identificare a asiguraților, cu numele și prenumele acestora, codul numeric personal, adresa de domiciliu și date despre istoricul medical al posesorului, informații despre grupa sanguină, Rh, bolile cronice ale pacientului, date de contact ale doctorului de familie. Singurele costuri care vor fi acoperite de asigurați variază între doi și trei euro și se vor impune numai în cazul pierderii cartelelor. Potrivit reprezentanților Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș, județul nostru are nevoie de cel puțin 700.000 de cârduri naționale de sănătate. Acestea vor dovedi starea de asigurat a persoanelor care au împlinit vârsta de 19 ani, iar distribuirea lor va cădea în sarcina medicilor de familie, care sunt nemulțumiți de această decizie și consideră că li se cere să se supună unor corvezi funcționărești. (C.D.T.) Din toamnă, elevii timișoreni vor merge la școală doar dimineața Unul dintre punctele nevralgice ale învățământului timișorean și-ar putea găsi rezolvarea chiar din această toamnă, promit autoritățile locale, învățământul pentru toți elevii are șanse serioase să se desfășoare doar dimineața, așa cum recomandă toți specialiștii în materie și cum ar fi mult mai avantajos pentru copii și pentru familiile lor. La ora actuală, există mai multe școli din Timișoara în care orele au loc în două schimburi. Din păcate, mulți elevi, în special din clasele a șasea și a șaptea, sunt nevoiți să înceapă programul școlar la ora prânzului și să-l termine seara, ceea ce este contrar unui stil de viața normal. Municipalitatea susține că are soluții pentru eliminarea acestei situații, întrucât dispune de spații suficiente. Mai nou, proiectul unui campus școlar modern, care se va afla în zona centrală a orașului, face primii pași spre realizare, urmând să rezolve, în parte, și problema programului de dimineață pentru elevii timișoreni. Continuare în pagina 2 Polemici și termene-limită pe Autostrada Vestului "Minunea șantieristică" a Banatului, așa-numitul lot al tronsonului de autostradă Timișoara - Lugoj, care (într-o țară în care lucrările de infrastructură înregistrează întârzieri cu anii) a fost finalizat cu șase luni înainte de termenul stabilit prin contract, a iscat la începutul acestui an o serie de controverse. Astfel, mai mulți participanți la traficul rutier au acuzat faptul că sensul giratoriu de la confluența cu drumul european E 70 este prea îngust pentru circulația tirurilor, iar solul pe care este construită zona carosabilă nu a fost tasat corespunzător, generând după doar câteva luni de exploatare unele alunecări. Continuare în pagina 5 Locuințe ANL în Calea Lipovei? După ce banii încasați pe Cazarman în anul 2008, circa nouă milioane de euro, s-au pierdut pe undeva prin bugetul Primăriei Timișoara, în loc să fie utilizați, așa cum era vorba, pentru construirea de locuințe sociale, proiectul dedicat acestui scop a rămas în aer timp de mai mulți ani. Noua administrație ar vrea să urnească ridicarea de locuințe sociale, dar și ANL pe terenurile din zona Ion Ionescu de la Brad. Având în vedere numărul foarte mare de cereri de locuințe sociale depuse la Primăria Timișoara (circa 6.000), câteva sute de apartamente ar fi o mană cerească măcar pentru o parte dintre cei care așteaptă de foarte mulți ani să primească o casă de la municipalitate. La recenta întâlnire a conducerii primăriei cu parlamentarii de Timiș a fost abordată și problema primirii unor fonduri pentru construirea acestor locuințe. Este vorba despre mai multe blocuri cu patru până la șase etaje, dintre care două ar reveni persoanelor evacuate, două cazurilor sociale, iar alte două ar fi ANL, pentru tineri. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei De miercuri, verde la impozite Picajul construcțiilor s-a domolit în Timișoara Animalele de companie pot fi periculoase pentru sănătate . Pagina 7 Mese întinse, cîntece și multă veselie la Revelionul sârbesc www renasterea.ro