Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-09 / nr. 6991

miercuri, 9 ianuarie 2013 Messi, unic în istoria fotbalului Atacantul argentinian al echipei FC Barcelona, Lionel Messi, a declarat, luni seară, la Zurich, că este uimitor faptul că a primit pentru a patra oară consecutiv Balonul de Aur. "Este uimitor că am primit pentru a patra oară Balonul de Aur. Vreau să împart acest trofeu cu toți coechipierii mei de la Barcelona și în mod particular cu Andres Iniesta care este aici cu mine. Este o onoare pentru mine să mă pot antrena în fiecare zi alături de el. Vreau de asemenea să le mulțumesc coechipierilor mei din naționala Argentinei. Mulțumesc tuturor persoanelor care m-au votat, familiei mele, prietenilor, soției și copilului meu, care este cel mai bun lucru care mi s-a întâmplat vreodată", a spus Messi. Mijlocașul argentinian al echipei FC Barcelona, Lionel Messi, a câștigat, luni seară, pentru a patra oară consecutiv Balonul de Aur, trofeu decernat în cadrul unei gale desfășurate la Zurich, fiind primul fotbalist care reușește această performanță. Messi, câștigător și în 2009,2010 și 2011, l-a învins în lupta pentru trofeul FIFA Balonul de Aur 2011 pe coechipierul său de la FC Barcelona, Andres Iniesta, și pe fotbalistul echipei Real Madrid, Cristiano Ronaldo. Trofeul a fost înmânat de fostul internațional italian Fabio Cannavaro și de președintele FIFA, Joseph Blatter. Argentinianul a devenit primul fotbalist care a câștigat de patru ori Balonul de Aur, depășindu-i pe olandezii Johan Cruyff (1971, 1973, 1974) și Marco van Basten (1988, 1989, 1992) și pe francezul Michel Platini (1983, 1984, 1985). Messi, în vârstă de 25 de ani, a câștigat în 2012 Cupa Spaniei cu FC Barcelona și a ajuns până în semifinalele Ligii Campionilor. El a înscris 91 de goluri în 2012, depășind recordul germanului Gerd Muller (85 de goluri în 1972). Cel mai bun antrenor a fost ales spaniolul Vicente del Bosque, cel care a realizat pentru Spania dubla Cupa Mondială-Campionatul European, ultimul trofeu luându- l chiar în 2012. Slovacul Miroslav Stoch (Fenerbahce) a primit premiul Pușkaș, pentru cel mai frumos gol al anului. El le-a luat fața columbianului Falcao și brazilianului Neymar. Echipa anului 2012 are în componență cinci fotbaliști de la Barcelona, cinci de la Real Madrid și unul de la Atletico Madrid: Casillas - Dani Alves, Piqué, Sergio Ramos, Marcelo - Xabi Alonso, Iniesta, Xavi - Messi, Ronaldo, Falcao. Sporting are un nou antrenor Oficialii clubului portughez Sporting Lisabona au anunțat că au reziliat cotractul tehnicianului belgian Franky Vercauteren și l-au numit în funcția de antrenor principal pe Jesualdo Ferreira (foto). "Din acest moment Franky Vercauteren nu mai este antrenorul echipei Sporting Lisabona, se arată într-un comunicat postat pe siteul oficial al grupării portugheze. I Vercaueteren a fost numit în această funcție la sfârșitul lunii octombrie. Jesualdo Ferreira, în vârstă de 66 de ani, ocupa postul de director sportiv la Sporting Lisabona de la mijlocul lunii decembrie. Ferreira a fost demis, în noiembrie, de conducerea tehnică a formației Panathinaikos Arena. El este al treilea antrenor al echipei Sporting în acest sezon, după Vercauteren și Ricardo Sa Pinto. Ferreira a câștigat trei titluri consecutrive cu FC Porto, între 2007 și 2009, și a mai pregătit și celelalte două mari echipe din Portugalia, Benfica Lisabona și Sporting Braga. Echipa din Lisabona, de 18 ori campioană a Portugaliei, traversează unul dintre cele mai slabe sezoane din istoria sa. După disputarea a 13 etape, Sporting ocupă locul 12 în clasament, cu 12 puncte, unul peste formațiile aflate în zona retrogradării, reușind doar două victorii în actuala ediție de campionat. Sporting a fost eliminată din Liga Europa și din Cupa Portugaliei. Paul Koulibaly va juca la Cupa Africii Fundașul echipei Dinamo București Paul Koulibaly a fost păstrat în lotul Burkinei Faso pentru Cupa Africii pe Națiuni, după ce selecționerul Paul Put a anunțat ultimii patru jucători care au fost scoși din grup pentru această competiție. De asemenea,în lotul pentru turneul final a fost păstrat și fostul mijlocaș dinamovist Djakaridja Kone. Tehnicianul belgian al Burkinei Faso, Paul Put, a renunțat la portarul Abdoul Ouattara (JC Abidjan) și la fundașii Soumaila Belem (Africa Sports), Bakary Soro (Aries-Avignon) și Aboubacar Zerbo (Étoile Filante Ouagadougou). Cei 24 de jucători convocați pentru Cupa Africii pe Națiuni sunt următorii portari: Abdoulaye Soulama (Asante Kotoko), Daouda Diakite (Lierse), Moussa Germain Sanou (AS Saint- Étienne); fundași: Bakary Kone (Olympique Lyon), Paul Keba Koulibaly (Dinamo București), Mady Panandetigukri (Anvers), Mohamed Koffi (Petrojet), Henri Traore (Ashanti Gold); mijlocași: Charles Kabore (Olympique Marseille), Djakaridja Kone (Evian TG), Florent Rouamba (Șerif Tiraspol), Jonathan Pitroipa (Rennes), Abdou Razack Traore (Legia Gdansk), Wilfried Sanou (Kyoto Sanga), Preluce Nacoulina (Gomik Zabrze), An Babo (El Shorta), Alain Traore (FC Lorient), Issouf Ouattara (Cernomoreț Burgas), Salif Dianda (Ternana); atacanți: Moumouni Dagano (Al Siliya), Aristide Bance (FC Augsburg), Wilfried Dah (Al Dhaid Sharjah), Pierre Koulibaly (Al Dhaid Sharjah), Wilfried Balima (Șerif Tiraspol). Cupa Africii pe Națiuni se va disputa în perioada 19 ianuarie - 10 februarie, în Africa de Sud, iar Burkina Faso a fost repartizată în grupa C, alături de reprezentativele Nigeriei, Zambiei (deținătoarea trofeului) și Etiopiei. Renașterea bănățeană 9 Debut cu victorie Perechea Horia Tecău/Max Mimâi (România/Belarus), cap de serie numărul patru, s-a calificat, ieri, în sferturile de finală ale probei de dublu din cadrul turneului de la Sydney (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 436.630 de dolari. Tecău și Mimai au învins, în runda inaugurală, cu scorul de 6-1,6-4, după 57 de minute, cuplul Christopher Kas/Andreas Seppi (Germania/Italia). In sferturile de finală, Horia Tecău și Max Mimai vor întâlni învingătorii partidei dintre perechea Mahesh Bhupathi/Daniel Nestor (India/Canada) și cuplul australian Matthew Ebden/ Marinko Matesevici. Tecău și Mimai se află la primul turneu de când au decis să formeze acest dublu. Două candidaturi validate Federația Română de Tenis a validat candidaturile pentru funcția de președinte, singurele admise fiind cele depuse de Ruxandra Dragomir și George Cosac. Conform procesului verbal întocmit luni, pe adresa FRT au mai sosit alte două propuneri pentru candidaturile lui Mihai Rusu și Ion Șerban, dar acestea au fost respinse ca fiind "nevalabile" deoarece au sosit la 2 și 3 ianuarie 2013, după expirarea termenului limită stabilit pentru 1 ianuarie 2013. De asemenea, au fost validate 17 candidaturi pentru funcția de vicepreședinte al Federației Române de Tenis: George Cosac,Ovidiu Sola,Ciprian Porumb, Sever Dron, Liviu Ursuleanu, Romeo Stoica, Bogdan Gheorghe, Răzvan Itu, Ionuț Moldovan, Adrian Marcu, Ion Țopa, Aurel Chisozan, Radu Badin, Ovidiu Pop, Comnel Enache, George Cerbu și Marius Vecerdea. Propunerile pentru funcția de vicepreședinte care îi vizau pe Ion Șerban, Costel Curcă, Ilie Cojan și Gabriel Săndulescu au fost declarate nevalabile pentru că au sosit după data de 1 ianuarie 2013. Alegerile pentru funcțiile de președinte și vicepreședinte ale Federației Române de Fotbal vor avea loc în cadrul Adunării Generale a FRT, programată în data de 17 ianuarie 2013 (ora 11). Puls la fileu . Jucătoril Marius Copil (foto), locul 161 ATP, va evolua împotriva americanului James Blake, locul 124 ATP, în turul întâi al calificărilor pentru tabloul principal al primului turneu de Grand Slam din 2013, Australian Open. Meciul pe care Copil îl va juca împotriva fostului număr patru mondial va avea loc astăzi. Victor Hănescu, locul 61 ATP, și Adrian Ungur, locul 98 ATP, vor evolua direct pe tabloul principal al competiției. ■ Perechea Victor Hănescu/ Martin Klizan (România/Slovacia) s-a calificat, ieri, în sferturile de finală ale probei de dublu din cadrul turneului de la Auckland (Noua Zeelandă), dotat cu premii în valoare totală de 433.400 de dolari. Hănescu și Klizan au învins, în runda inaugurală, cu scorul de 6-2, 6-2, după 48 de minute, cuplul britanic Jamie Delgado/Ken Skupski. în sferturile de finală, Victor Hănescu și Martin Klizan vor întâlni perechea Julian Knowle/Filip Polasek (Austria/Slovacia), cap de serie numărul 3, care a trecut, cu scorul de 6-3, 6-4, de cuplul Thomaz Bellucci/Carlos Berlocq (Brazilia/ Argentina). ■ Jucătoarea de tenis Sorana Cârstea, locul 27 WTA și cap de serie numărul doi, a ratat, ieri, calificarea în sferturile de finală ale turneului de la Hobart (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Cârstea a fost învinsă, în turul doi, cu scorul de 6-1,6-3, după o oră și 29 de minute, de Lauren Davis (SUA), jucătoare venită din calificări și poziția 91 în ierarhia mondială. Pentru performanța reușită la Hobart, Sorana Cârstea va primi 30 de puncte WTA și un cec în valoare de 3.100 de dolari. ■ Și Simona Halep, locul 45 WTA, a ratat, ieri, calificarea în sferturile de finală ale turneului de la Hobart (Australia). Halep a fost învinsă, în turul doi, cu scorul de 6-4,6-0, după o oră și trei de minute, de Sloane Stephens (SUA),cap de serie numărul opt și poziția 29 în ierarhia mondială.