Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-16 / nr. 6997

8\ Renașterea bănățeană Sport Ovidiu Petre nu va juca la ACS Poli în retur! Deși, la reunire, teammanagerul Călin Rosenblum a lăsat să se înțeleagă că acontarea fostului internațional este doar o problemă de timp, lucrurile n-au stat deloc așa. "Sârmă" a refuzat oferta oficialilor timișoreni și nu s-a prezentat ieri la antrenamente. Nici Filip Petkovski nu va semna cu secund-divizionara de pe Bega, atacantul macedonean analizând alte oferte. Astfel, nici una dintre noutățile prezente la prima ședință de pregătire din 2013 nu va evolua sub comanda tehnicianului Valentin Velcea, în pregătiri cu formația bănățeană se află, începând de ieri, tânărul portar Eduard Pap (18 ani), un produs al Școlii de Fotbal "Marcel Băban" Jimbolia, echipă ce evoluează în Liga a IV-a Timiș. "Vrem să aducem la clubul nostru toți tinerii talentați din zonă. Politica ACS Poli este aceea de a urmări și promova în rândul echipei mari toți fotbaliștii cu potențial din județul Timiș și Banat", a explicat Velcea. Pap s-a aflat în vizorul unor formații din Serie A, fiind chemat să susțină probe de joc în Italia. El a fost dorit și de Borussia Dortmund și Steaua București. Iovan va fi împrumutat Tot ieri, fundașul dreapta Razván Iovan a expus motivul despărțirii de ACS Poli, precizând totodată că nu va fi cedat cu titlu definitiv: "A fost ultimul antrenament cu Poli. Astăzi am fost anunțat să nu mai vin și să merg unde mă aflu în discuții cu alte echipe. Am vorbit cu domnul antrenor de la început, iam spus că îmi doresc să plec pentru că nu am jucat și a zis că e ok, dar că vrea să păstrăm legătura, adică să mă dea împrumut. E prima oară când schimb echipa. Sunt la Poli din 1999, aș vrea să văd și eu cum este să joci la altă echipă. Dacă aici nu se poate, trebuie să se poată în altă parte. Nu am nimic de pierdut, pentru că nici aici nu am jucat. Sper să joc acolo unde mă duc. Sunt în discuții cu mai multe echipe din liga a doua și chiar cu o echipă din Republica Moldova. Aș prefera să merg în străinătate, e mai interesant acolo. Dacă nu se poate, e bine și în liga a doua la noi, în vară am fost bucuros că am rămas, pentru că au fost o sută de jucători la un moment dat. Pe parcurs mi-am dat seama că ar fi fost mai bine să plec în altă parte. A fost totuși o experiență frumoasă, m-au ajutat și colegii, una peste alta a fost bine. Cu siguranță aș fi rămas dacă aș fi jucat, pentru că sunt la facultate aici. Meciurile sunt foarte importante. Cu cât joci mai mult, cu atât câștigi mai multă experiență". Iovan mai are trei ani și jumătate de contract cu societatea lui Marian Iancu. Nanu: "Un retur dificil" Mijlocașul stânga Florin Nanu crede că partea a doua a campionatului va fi una mai dificilă. "Returul va fi mult mai greu, echipele se vor motiva mai mult împotriva noastră. Sperăm însă să trecem cu bine și să ne îndeplinim obiectivul. N-aș vrea să mă gândesc la contracandidate la promovare, pentru că îmi doresc să fim singuri acolo sus, dar probabil Corona și Damila se vor afla și ele în față", a spus, ieri, Florin Nanu. El a făcut și o scurtă analiză a evoluției sale din tur: "Am fost accidentat înainte să înceapă turul. Mi-am revenit mai greu și a fost dificil să mă integrez. A fost vorba și de ambiție, pentru că oricine își dorește să joace la Poli. Mă bucur că am reușit să evoluez în tur, domnul Velcea mi-a acordat această șansă". Primele antrenamente ale anului sunt dificile pentru timișoreni, chiar dacă nu sunt probleme cu kilogramele în plus. "Este greu, mai ales că venim după o perioadă de vacanță. Ne acomodăm treptat, avem două antrenamente pe zi. Suntem jucători profesioniști, trebuie să avem grijă la alimentație și la program, pentru că altfel tot nouă ne va fi greu. Dacă venim cu kilograme în plus ne este greu să scoatem timpi buni la alergări. Ne pregătim bine, avem toate condițiile și putem da piept cu oricine în meciurile de pregătire", a adăugat Nanu. DARIUS PETRU Negocieri eșuate cu Ovidiu Petre și Filip Petkovski Șapte nume La reunirea pentru noul sezon competițional a campioanei RCM MVT Universitatea de Vest Timișoara au fost prezenți șapte jucători noi, printre care și rugbiști din Noua Zeelandă, Namibia, Georgia și Africa de Sud. Lista acestora este: Stephen Shannon (Noua Zeelandă), Marian Gordoaia (CSU Arad), Valentin Popârlan (CSM București), Bidzina Samkaradze (Georgia - Farul Constanța), Giorgi Kositașvili (Georgia - ex-Farul Constanța), Van Wyk McGrath (Namibia - Farul Constanța) și Randall Morisson (Africa de Sud - Farul Constanța). Pe lângă numele cunoscute deja, a apărut și cel al neo-zeelandezului Stephen Shannon. "Are un CV care îl recomandă, l-am urmărit și pe înregistrările video. Cu singuranță o să îl cunoaștem mai bine în momentul noi la RCM în care vom începe și antrenamentele. Poate juca mijlocaș la deschidere, dar și aripă. E o soluție bună pentru înlocuirea lui Ben Tuiatua", a declarat tehnicianul sud-african Chester Williams. D. PETRU Gordon Strachan, noul selecționer al Scoției Tehnicianul Gordon Strachan a fost numit, ieri, în funcția de selecționer al naționalei Scoției, înlocuindu-l pe Craig Leven, demis în noiembrie 2012, a anunțat Federația Scoțiană de Fotbal. Strachan, în vârstă de 55 de ani, a jucat în cariera sa la echipele FC Aberdeen, Manchester United și Leeds United și a pregătit formația Celtic Glasgow în perioada 2005- 2009.Strachan, de 50 de ori internațional scoțian, nu a mai pregătit nicio echipă după ce a plecat de la Middlesbrough în octombrie 2010. Gordon Strachan va debuta pe banca tehnică a Scoției la meciul amical cu Estonia, care va avea loc la 6 februarie, la Putodine. Primele meciuri pentru Strachan în preliminariile Cupei Mondiale din 2014 vor avea loc la 22 martie cu țara Galilor și la 26 martie cu Serbia. Scoția se află pe ultimul loc în grupa A a preliminariilor CM 2014, înregistrând două înfrângeri și două remize în primele patru meciuri. miercuri 16 ianuarie 2013 Primele teste Handbaliștii Politehnicii Timișoara au intrat în cea de-a doua săptămână de cantonament la Debrecen, de-acum fiind programate mai multe ședințe de pregătire cu mingea. S- au alăturat lotului și jucătorii veniți de la lotul național de seniori, Cristian Fenici și Andrei Grasu, în ultimele trei zile ale stagiului centralizat din Ungaria sunt prevăzute trei meciuri amicale, în care vor fi verificați toți jucătorii pe care-i au la dispoziție antrenorii Grigore Czahi și Dan Dumitru. Mâine, alb-violeții îi vor întâlni pe localnicii de la Debrecen (liga a doua maghiară), vineri, pe cei de la Extrem Baia Mare (liga a doua din România), iar sâmbătă, la întoarcerea din cantonament, jucătorii timișoreni se vor opri la Szeged pentru un amical cu Pick. (D.P.) pe semicerc Grigoraș a plecat de la Pandurii Tehnicianul Petre Grigoraș și-a reziliat, ieri, pe cale amiabilă contractul cu clubul Pandurii Târgu Jiu, a declarat președintele executiv al grupării gorjene, Eugen Pârvulescu. "Am decis să reziliem pe cale amiabilă contractul. Sincer, credeam că Petre Grigoraș va continua la Pandurii Târgu Jiu, să ducem la capăt un proiect pe care l-am început. Nu ne-am gândit la numele viitorului antrenor. Cu siguranță în cursul zilei de astăzi vom lua o hotărâre și o să vedem cine va fi antrenorul echipei cel puțin pentru returul acestei ediții de campionat", a spus Pârvulescu, la GSP TV. Oficialul a precizat că înlocuitorul lui Grigoraș va fi tot un tehnician român, posibil Ioan Andone, care va avea drept obiectiv clasarea pe locurile 2-4 în Liga I: "Timpul e foarte scurt și durează până se adaptează un antrenor străin. Obiectivul este clasarea pe locurile doi-patru și cel mai indicat ar fi un antrenor român și el va fi viitorul tehnician al echipei noastre. E posibil să fie și Ioan Andone, pentru că el pe unde a fost a avut rezultate, dar la momentul actual nu s-a pronunțat nici un nume". Grigoraș preluase conducerea tehnică a Pandurilor în 4 octombrie 2010. în acest sezon, după 19 etape, echipa gorjeană ocupă locul patru în Liga I, cu 35 de puncte, la egalitate cu formația FC Vaslui, situată pe locul al treilea.