Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-17 / nr. 6998

joi, 17 ianuarie 2013 Lance Armstrong, ironizat într-un film de animație Un grup media taiwanez a produs un film de animație care îl ironizează pe fostul ciclist Lance Armstrong, deposedat de cele șapte titluri cucerite în Turul Franței pentru dopaj. Filmul realizat de Next Media, postat și pe Youtube, îl înfățișează pe Armstrong costumat în vampir și purtând o cască de ciclist pe cap. El o primește la reședința sa pe realizatoarea TV Oprah Winfrey și îi prezintă acesteia locuința, un adevărat laborator în care se fac cercetări pentru substanțe dopante și teste pe cobai; în cursă, roțile bicicletelor lui Armstrong și ale coechipierilor săi devin incandescente și astfel aceștia îi depășesc cu ușurință pe ceilalți concurenți. Urme de culoare albă având forma unor tricouri sugerează că Armstrong și-a dat jos de pe pereți tricourile galbene de câștigător al Turului Franței. "A încercat vreodată cineva să vadă lucrurile din punctul de vedere al unor sportivi căzuți în dizgrație, ca Armstrong? Există probabil scuze plauzibile care să explice recurgerea la steroizi și produse dopante: obținerea de bani pentru a-i salva pe copii, de exemplu", se arată în comentariul filmului, cu referire la fundația pentru lupta împotriva cancerului, înființată de fostul rutier. Robert Pattinson s-a despărțit din nou de Kristen Stewart Actorul britanic Robert Pattinson s-a despărțit pentru a doua oară de iubita lui atât din franciza "Twilight" , cât și din viața reală, Kristen Stewart, după aventura pe care aceasta a avut-o în vara anului trecut cu un regizor de la Hollywood. Starul britanic în vârstă de 26 de ani acis să o ierte pe Kristen Stewart și să se împace cu ea, după ce actrița în vârstă de 22 de ani a avut, în vara anului trecut, o aventură cu Rupert Sanders, regizorul peliculei "Albă ca Zăpada și Războinicul Vânător/ Snow White and the Huntsman",în care aceasta a jucat rolul principal. Se pare însă că Pattinson a decis să pună capăt, la sfârșitul săptămânii trecute, relației sale de patru ani cu Stewart, după câteva săptămâni dificile petrecute împreună, informează contactmusic.com. O sursă a declarat pentru tabloidul The Sun: "Ea a luat avionul spre Los Angeles și se presupunea că va fi partenera lui Robert la Globurile de Aur 2013 (13 ianuarie, n.r.), însă el i-a spus că vrea să meargă singur. O iubește, dar ar prefera să revină la acele timpuri când erau doar buni prieteni, pentru a putea să aibă din nou încredere în ea și să se concentreze asupra carierei sale de după încheierea francizei «Twilight»". "Kristene supărată, dar a înțeles situația. Ea nu ar fi trebuit să îl preseze și să îl convingă că trebuie să se împace, după infidelitatea pe care a comis-o. Speră că el se va întoarce la ea și că timpul va vindeca toate rănile. A fost supus unei mari presiuni din partea prietenilor care îi cereau să o părăsească. Prietenii lui i-au spus că trebuie să se concentreze asupra carierei și că ea îi spulbera șansele pe care le avea", a adăugat aceeași sursă. Iranul pregătește un film ca reacție la "Argo" Iranul va subvenționa un film despre criza ostaticilor americani din 1979, ca reacție la "viziunea deformată" prezentată în "Argo", lungmetrajul regizat de Ben Affleck, ce a fost recompensat duminică seară la Los Angeles cu două Globuri de Aur, a anunțat, marți, presa iraniană. "Scenariul filmului «Setad moshtarak» ("Șefi de stat major", în farsi) a fost aprobat de autorități și așteptăm stabilizarea bugetului pentru a începe filmările", a declarat regizorul Ataollah Soleimanian. Filmul va prezenta "eliberarea a 20 de ostatici americani de către revoluționarii iranieni , la începutul revoluției islamice din 1979, a adăugat Ataollah Soleimanian, care este și actor. Acest lungmetraj "poate fi un răspuns potrivit față de viziunea deformată promovată de anumite filme precum «Argo» referitoare la evenimentele ce au avut loc în timpul acțiunii de ocupare a ambasadei americane de la Teheran, pe 4 noiembrie 1979, și a operațiunii de capturare a unor diplomați americani", a explicat el. Criza ostaticilor, care a durat 444 de zile, a provocat ruperea relațiilor diplomatice dintre Statele Unite și Iran. Regizat de Ben Affleck, filmul "Argo" prezintă rocambolesca dar veridica poveste a misiunii de salvare a diplomaților americani, care au reușit să fugă din ambasada americană și să se refugieze în ambasada canadiană din Teheran. Acest film a fost recompensat, duminică seară, cu Globul de Aur pentru cel mai bun film dramatic și pentru cel mai bun regizor. Magazin Renașterea bănățeană 15 Cimpanzeii posedă, ca și oamenii, simțul echității Cimpanzeii posedă simțul echității, o trăsătură despre care oamenii de știință credeau că aparține doar oamenilor, potrivit unui studiu realizat de savanții americani, publicat luni în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS). Pentru a realiza acest studiu, savanții americani au supus șase cimpanzei adulți unui test conceput sub forma unui joc; în paralel, același test a fost dat de 20 de copii ale căror vârste erau cuprinse în intervalul 2-7 ani. Repartizați în perechi, unul dintre jucători trebuia să aleagă între două jetoane de culori diferite: în colaborare cu partenerul său, acel jeton putea fi schimbat apoi cu alimente, în cazul cimpanzeilor, și cu abțibilduri, în cazul copiilor. Unul dintre jetoane permitea o împărțire egală a recompensei între cei doi parteneri, în timp ce celălalt îl favoriza pe jucătorul care alegea jetonul, în detrimentul partenerului său de joc. Odată ales jetonul, acela care îl ținea în mână trebuia să îl dea partenerului său, care, la rândul său, îl înmâna cercetătorului care supraveghea testul, pentru a obține hrană sau abțibilduri; în fiecare pereche, cei doi jucători trebuiau să se pună de acord în ceea ce privește alegerea jetonului. Ca și copiii, cimpanzeii au reacționat la acest test așa cum o fac oamenii adulți. Atunci când era nevoie de cooperarea celuilalt, pentru a preda jetonul cercetătorului-supraveghetor, primatele, ca și copiii, alegeau jetonul care le permitea să împartă recompensa; în schimb, într-o versiune modificată a jocului, în care acordul celui de-al doilea partener nu era necesar pentru a obține recompensa, cimpanzeii, ca și copiii, alegeau opțiunea care îi avantaja. Regizorul serei ”Die Hard”, trimis în detenție Regizorul John McTiernan, autorul seriei "Die Hard", a pierdut apelul prin care solicita justiției americane să îi anuleze pedeapsa de un an de închisoare, la care fusese condamnat pentru că i-a mințit pe agenții de la FBI într-o anchetă despre un celebru detectiv privat de la Hollywood. Potrivit BBC, cineastul în vârstă de 62 de ani a fost condamnat la un an de închisoare în 2010, după ce a pledat vinovat într-un proces în care era acuzat că a mințit atunci când a negat că a angajat un detectiv privat de la Hollywood cu misiunea de a înregistra conversația acestuia cu un producător de film. John McTiernan a fost eliberat pe cauțiune și a făcut apel la acea condamnare, însă Curtea Supremă din Statele Unite a refuzat să anuleze pedeapsa inițială. Potrivit legislației americane, un judecător urmează să dispună în zilele următoare trimiterea la închisoare a cineastului. Dita von Teese a debutat în muzică Modelul și dansatoarea Dita von Teese, considerată regina stilului burlesc și cunoscută atât pentru senzualitatea pe care o afișează prin stilul vestimentar, cât și pentru mariajul de un an cu Marilyn Manson, și-a făcut debutul în muzică prin performanța alături de trupa britanică Monarchy în noul lor videoclip. "Disintegration", cel mai recent videoclip al britanicilor din trupa Monarchy, începe cu o mare de femei dezbrăcate întinse pe jos, continuarea clipului arătând ceea ce se petrece în mintea senzualei dansatoare Dita von Teese, în timp ce cântă pe fundalul unor acorduri electronice, von Teese dansează alături de doi bărbați mascați, devenind evident că femeia casnică din anii '50, interpretată de modelul de 41 de ani, se află în căutarea unei vieți sexuale mai palpitante. Scenele cu eroina în ipostaze domestice alături de un soț și de familie sunt amestecate cu momente din dormitor.