Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-18 / nr. 6999

J 8] Renașterea bănățeană Mihai Dina, la un pas de Poli Mihai Dina ar putea fi primul transfer al iernii la ACS Poli Timișoara. Atacantul oltean este liber de contract după despărțirea de liderul campionatului Ungariei, Győr ETO, și pare tentat să semneze cu formația pregătită de Valentin Velcea. Dina (27 de ani) are o bogată experiență pe prima scenă a fotbalului românesc, evoluând șase sezoane la Universitatea Craiova și unul la CS Mioveni și Petrolul Ploiești. El este evaluat la 175.000 de euro de site-ul transfermarkt.de. Opt prezențe în prima ligă maghiară a bifat Cina în toamnă, marcând un gol. Pe de altă parte, ACS Poli l-a pierdut pe tânărul portar Eduard Pap, care după câteva antrenamente sub comanda lui Valentin Velcea a fost direcționat spre FC Vaslui. Boiț a fost "uns" vicepreședinte Viorel Boiț este noul vicepreședinte al secund-divizionarei de pe Bega, acesta preluând atribuțiile de la Sorin Grindeanu, care a renunțat la funcție în urma alegerii sale în parlament. "Omul cu palmaresul", cum a fost numit Boiț pe perioada războiului juridic purtat de Marian Iancu pentru recuperarea istoriei și culorilor Politehnicii Timișoara, a fost în ultimii ani observator federal și cadru didactic la UPT. în anii '90, el a fost președintele grupării albviolete, o perioadă de care suporterii bănățeni își amintesc cu drag. (D.P.) Tuljkovici, în locul lui Derasimovici Baschetbalistul Mujo Tuljkovici este noul transfer al vicecampioanei BC Timișoara, el semnând un contrac valabil până la finalul sezonului, conform agenției de impresariat care îl reprezintă pe jucător. Mujo Tuljkovici îl va înlocui în echipa pregătită de Srdjan Jovanovici pe sârbul Marko Derasimovici, la serviciile căruia clubul a decis să renunțe. Component al naționalei Bosniei în 2002, 2005-2006 și 2011, baschetbalistul în vârstă de 34 de ani, care măsoară 2.03 metri și evoluează pe postul de extremă, sosește la Timișoara din postura de coșgeter al campionatului țării natale, în sezonul trecut a început la Szolnoki (Ungaria), după care a trecut la formația bosniacă KK Spars Sarajevo. DARIUS PETRU Stop la fileu l Perechea Horia Tecău/Bethanie Mattek-Sands (România/SUA) va întâlni cuplul ceh Lucie Hradecka/ Frantisek Dermak în primul tur al probei de dublu mixt din cadrul turneului Australian Open. Cele două cupluri s-au întâlnit și anul trecut în prima rundă de la Australian Open, în meciul din 2012 impunându-se perechea româno-americană,cu scorul de 4-6,6-3,10-6. Tecău și Mattek Sands au câștigat în 2012 proba de dublu mixt a primului Grand Slam al anului. ■ Perechile Horia Tecău/Max Mimai (României/ Belarus) și Victor Hănescu/Martin Klizan (România/ Slovacia) s-au calificat, ieri, în turul doi al probei de dublu de la Australian Open. Horia Tecău și Max Mimai, perechea cap de serie numărul 4, s-a impus în primul tur în fața cuplului Trean Conrad Huey /Dominic Inglot (Filipine/Marea Britanie), scor 6-7 (4/7), 7-6 (10-8), 6-3, după un meci ce a durat două ore și zece minute. Tecău și Mihai vor juca în turul doi împotriva învingătorilor din meciul Marcos Baghdatis/Grigor Dimitrov (Cipru/Bulgaria) - Matthew Ebden/Ryan Harrison (Australia/SUA). Hănescu și Elizan au învins în primul tur, cu scorul de 6-3,6-4, într-o oră și zece minute, cuplul german Andre Begemann/Martin Emmrich, și vor întâlni în runda următoare perechea indiano-canadiană Mahesh Bhupathi/Daniel Nestor, cap de serie numărul 5. ■ Perechea Irina-Camelia Begu/Monica Niculescu, cap de serie numărul 13, s-a calificat, ieri, în turul doi al probei de dublu feminin de la Australian Open, iar cuplul Sorana Cîrstea/Tamira Paszek (România/Austria) a fost eliminat în prima rundă a competiției. Begu și Niculescu au trecut în primul tur, cu scorul de 6-2,6- 4, după o oră și 34 de minute, de perechea Eva Bimerova/ Romina Oprandi, și vor întâlni în următoarea rundă perechea Alexandra Panova/Galina Voskoboeva (Rusia/ Kazahstan). Cuplul Sorana Cîrstea/Tamira Paszek (România/Austria) a fost învins în primul tur, cu scorul de 4-6,7-6 (7/5), 6-3, de perechea Varvara Lepșenko/ Saisai Zheng (SUA/China), după un meci care a durat două ore și un minut. ■ Șase capi de serie, patru de pe tabloul feminin și doi de pe cel masculin, au fost eliminați, ieri, în cea de-a patra zi de la Australian Open. Cehovica Petra Kvitova, a opta favorită a competiției, a fost învinsă, în turul doi, cu scorul de 2-6,6-3,11 -9, de Laura Robson (Marea Britanie), iar Lucie Safarova (Cehia), favorită 17, a fost întrecută, cu scorul de 7-5, 7-5, de Bojana Jovanovski (Serbia). Jucătoarea americană Varvara Lepșenko, cap de serie numărul 21, a fost învinsă, cu scorul de 6-4,6-2, de Elena Vesnina (Rusia), în timp ce Su-Wei Hsieh (Taiwan), a 26-a favorită a competiției, a fost întrecută, cu scorul de 6-2, 6-1, de Svetlana Kuznețova (Rusia). Pe tabloul masculin, germanul Florian Mayer, favorit 25, a fost învins, în turul doi, cu scorul de 6-2, 6-3, 6-1, de lituanianul Ricardas Berankis, în timp ce spaniolul Marcel Granollers, cap de serie numărul 30, a fost întrecut, cu scorul de 6-3, 3-6, 6-1,6-2, de francezul Jeremy Chardy. i vineri 18 ianuarie 2013 Duelul nou-promovatelor BC Timba Timișoara joacă luni primul meci pe teren propriu în 2013. "Urșii" primesc atunci vizita celeilalte nou-promovate în elită, Farul Constanța, echipă care se află în acest moment pe penultima poziție a clasamentului. Duelul va avea loc în sala "Constantin Jude", cu începere de la ora 18,15. "BC Timba pornește cu energie proaspătă și va lupta pentru a face o figură frumoasă în returul campionatului", îi asigură pe suporteri oficialii grupării de pe Bega. Aceștia își pun speranțe în noile achiziții, canadianul Denham Brown și americanul Jermont Horton, în confruntarea din tur, programată în runda cu numărul trei a Ligii Naționale de baschet masculin, elevii lui Bogdan Murărescu s-au impus la malul mării cu scorul de 83-56, reușind singurul succes extern al acelei etape. _______________________________________________D. PETRU Tricolorii bat pasul pe loc Echipa națională a României se menține pe locul 33, cu 700 de puncte, în clasamentul FIFA-Coca Cola pe luna decembrie, dat publicității, ieri, pe site-ul oficial al forului fotbalistic mondial. Adversarele României în grupa D a preliminariilor Cupei Mondiale din 2014 ocupă următoarele poziții: Olanda - menținere pe locul 8 (1.124 de puncte), Ungaria - menținere pe locul 32 (750 de puncte), Turcia - menținere pe locul 40 (627 de puncte), Estonia - locul 83 (433 de puncte),în urcare trei poziții, Andorra- locul 203 (11 puncte), în urcare o poziție. Pe primul loc se menține campioana mondială și europeană Spania, cu 1.606 puncte, urmată de Germania (1.437 de ore) și de Argentina (1.290 de puncte). Primele zece locuri în clasamentul FIFA sunt ocupate de următoarele reprezentative: 1. Spania 1.606 puncte, 2. Germania 1.437,3. Argentina 1.290,4. Italia 1.165,5. Columbia 1.164,6. Anglia 1.151,7. Portugalia 1.144, 8. Olanda 1.124, 9. Rusia 1.070, 10. Croația 1.064. Guardiola învață limba germană la New York Tehnicianul Pep Guardiola rămâne deocamdată la New York pentru a-și îmbunătăți cunoștințele de limbă germană și nu vrea să se amestece în activitatea lui Jupp Heynckes, căruia îi va succede la finalul sezonului , a declarat Karl Heinz Rummenigge, președintele CA al Bayern München. "Pot să fac o dezmințire în ceea ce privește zvonurile legate de venirea lui Pep Guardiola, vineri, la München. El va rămâne deocamdată la New York și va învăța intensiv limba germană, în nici un caz nu vrea să se amestece în activitatea lui Jupp Heynckes în acest sezon", a declarat Rummenigge într-o conferință de presă. Oficialul clubului din Bundesliga a precizat că a avut, miercuri, o conversație lungă cu Guardiola, care a început discuția întrebându-l în germană: "Wie geht's Jupp ?" (Cum este Jupp?). Fără să dea detalii, Rummenigge a precizat că Heynckes l-a anunțat înainte de Crăciun că nu vrea să mai rămână la Bayern după finalul sezonului, iar atunci oficialii germani au intensificat contactele cu Guardiola, însă Rummenigge a subliniat că Bayern nu ar fi avut nici o șansă să îl atragă pe Pep Guardiola la München dacă tehnicianul catalan în vârstă de 42 de ani ar fi fost tensat doar de bani. Karl Heinz Rummenigge este convins că Guardiola va ajunge să stăpânească limba germană până la prezentarea oficială la Bayern, care va avea loc probabil la 1 iulie. "Cred că atunci când va veni nu va avea probleme", a spus Rummenigge.