Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-21 / nr. 7001

8 Renașterea bănățeană Sport Două calde sub panou Timișorenii au avut parte, sâmbătă seară, de un interesant cuplaj baschetbalistic. "Leii" de la BC Timișoara și "panterele" de la BCM Danzio au evoluat, în această ordine, împotriva unor echipe din Oltenia, ambele reprezentante ale orașului de pe Bega reușind să se impună în fața propriilor suporteri. Elevii lui Srdjan Jovanovici și-au refăcut moralul după două înfrângeri consecutive în campionat, trecând nu fără emoții de Energia Rovinari, scor 94- 87. Fundașul bosniac Zlatko Jovanovici a fost din nou cel mai bun jucător de pe teren, cu,24 de puncte, urmat de conaționalul său Mujo Tuljkovici, cu 17 puncte. Acesta din urmă a debutat sâmbătă la noua sa echipă, fiind acontat cu doar câteva zile înaintea confruntării cu Energia, în locul lui Marko Derasimovici. Cel mai bun marcator din campionatul Bosniei și-a făcut datoria la primul meci pentru BCT, deși nu a avut timpul necesar pentru a învăța pe de rost toate schemele de joc ale "leilor". Dar unde există calitate procesul de adaptare este mult mai ușor, iar Tuljkovici a arătat atât că știe să puncteze din spatele semicercului de 6,75 metri, cât și să marcheze ori să obțină faulturi sub panou. La succesul de sâmbătă au mai contribuit cu puncte următorii jucători: Johnson (14), Gallimore (12), Popescu (11), Archie (8), Căpușan (4), Tudosă (2), Jelenici (2). Căpușan s-a accidentat în prima repriză și a părăsit terenul. Popescu a fost sancționat cu greșeală tehnică în ultimele secunde ale celui de-al doilea sfert, pentru că a șutat mingea cu piciorul. In urma acelui gest, oltenii au marcat cinci puncte (două "libere" și o triă) și s-au apropiat la doar două lungimi la pauza mare, începută cu o întârziere de jumătate de oră, cauzată de meciul anterior al "leilor", partida dintre BCM Danzio și SCM Craiova a fost una în care ambele formații au țintit victoria. Aflate în luptă directă pentru un loc în play-off-ul Ligii Naționale de baschet feminin, jucătoarele celor două echipe știau cât de important este un succes în confruntarea directă. Câștig de cauză au avut "panterele" lui Dan Ionescu, care s-au impus cu scorul de 71-62 și au făcut un pas important spre locurile 1-8. Cele două puncte acordate câștigătoarei au venit și de această dată pe mâna jucătoarelor Tiffany Brown și Biljana Pejovici. Americanca a înscris 27 de puncte, în timp ce sârboaica a contribuit cu 24 de puncte, la care a adăugat opt recuperări și cinci pase decisive. Celelalte marcatoare de la RCM Danzio Timișoara au fost următoarele: Stoiedin (8), Măriei (7), Fodor (3), Kilia (2). De la formația craioveană s-au evidențiat Mitov (15),Nina (12) și Toma (9). Larisa Toma a leșinat la finalul întâlnirii, fiindu-i acordate îngrijiri medicale. Astăzi, în centrul atenției se vor afla "urșii" de la BC Timba, care primesc, de la ora 18,15, vizita celor de la Farul Constanța. Partida se va disputa la sala "Constantin Jude" și va fi transmisă în direct de postul DigiSport 2. DARIUS PETRU Stop la fileu .Tenismenul român Horia Tecău și americanca Bethanie Mattek- Sands, deținătorii titlului, au fost eliminați, ieri, în primul tur al probei de dublu mixt din cadrul Australian Open, primul Grand Slam al anului. Horia și Bethanie au fost întrecuți în runda inaugurală de cuplul ceh Lucie Hradecka/Frantisek Cermak, scor 4-6,7-5 (7-5), 10-8. Cele două cupluri s-au întâlnit și anul trecut în prima rundă de la Australian Open, în meciul din 2012 impunându-se perechea româno-americană, cu scorul de 4-6, 6-3, 10-6. Tecău și Mattek Sands au câștigat în 2012 proba de dublu mixt a primului Grand Slam al anului. Și perechile Horia Tecău/Max Mimâi (România/Belarus) și Victor Hănescu/ Martin Klizan (România/Slovacia) au părăsit turneul australian, fiind eliminate eliminate, sâmbătă, în turul doi al probei de dublu. Horia Tecău și Max Mimai, perechea cap de serie numărul 4, au fost învinși de cuplul Marcos Baghdatis/Grigor Dimitrov (Cipru/Bulgaria), scor 6-3, 3-6, 2- 6. Hănescu și Elizan au fost învinși în turul doi, cu scorul de 6-1,7-6 (10/8), de perechea indiano-canadiană Mahesh Bhupathi/Daniel Nestor, cap de serie numărul 5. ■ Perechea Irina-Camelia Begu/Monica Niculescu, cap de serie numărul 13, a fost eliminată, ieri,în optimile probei de dublu feminin de la Australian Open. Begu și Niculescu au fost învinse de favoritele numărul 4, rusoaicele Ekaterina Makarova și Elena Vesnina, scor 4-6,6-1,6-2. ■ Sportiva română Ilka Cioregi a fost eliminată, ieri, în primul tur al probei de simplu junioare, iar perechea Nicoleta Dascălu/Georgiana Rührig (România/Australia) a fost învinsă în runda 1 de dublu junioare din cadrul turneului Australian Open. Csoregi a pierdut meciul cu sportiva rusă Elizaveta Kulicikova, scor 4-6, 3- 6. La dublu, Dascălu și Rührig au fost eliminate de cuplul australian Naiktha Bains/Danielle Wagland, scor 7-5, 6-3. Lucian Băroiu, noul președinte al Federației Române de Karate Lucian Băroiu a fost ales, ieri, în funcția de președinte al Federației Române de Karate, el succedându- i astfel lui Adrian Popescu-Săcele, care a condus forul de specialitatea în ultimii 16 ani. Adunarea Generală de alegeri trebuia să aibă loc, sâmbătă, la Izvorani, însă aceasta a avut loc a doua zi. Fostul președinte a cerut la începutul adunării constituirea unei alte federații de karate, care să funcționeze în paralel cu cea deja existentă, însă noul for să poată trimite sportivii la Campionatele Mondiale. Juristul federației l-a anunțat pe Popescu-Săcele că acțiunea este nelegală, iar în acel moment președintele și cluburile care îl susțineau au părăsit sala. Conform statutului, o altă AG trebuia convocată în termen de maximum 15 zile, aceasta având loc, ieri, la Izvorani. La ședință au participat 53 de cluburi, dintre care 52 l-au ales pe Băroiu, iar un vot a fost anulat. "Urmează o perioadă cu foarte multă muncă, urmează unitate și fiecare va trebui să contribuie cu eforturi mai mari sau mai mici pentru ca federația să fie recunoscută mult mai bine la nivel internațional", a spus noul președinte al FR Karate, Lucian Băroiu. luni, 21 ianuarie 2013 Eșec onorabil Pick Szeged - Poli Timișoara 26-22 (13-12) Handbaliștii de la CSU Politehnica au încheiat cantonamentul din Ungaria cu un meci în compania vicecampioanei din țara vecină. Pick Szeged a câștigat partida contra formației alb-violete, disputată sâmbătă în propria sală, cu scorul de 26-22 (13-12). La timișoreni s-a simțit oboseala acumulată după zece zile de pregătire fizică și două meciuri disputate înaintea meciului cu Pick. Cel mai prolific jucător al grupării de pe Bega a fost, din nou, Andrei Grasu (12 goluri), urmat la mare distanță de Dragan Mrakici și Marius Ignat (câte două reușite), în ultimul amical din Ungaria au fost menajați, din motive medicale, Sabin Ignat (acuză probleme la coloana vertebrală), Iulian Halcă, Roland Czah (ambii cu tendinite din cauza efortului depus), Gabriel Cotinghiu și Mihai Timofte (mici probleme după accidentările avute la finalul turului), în celelalte două teste disputate de bănățeni în Ungaria s-au înregistrat următoarele rezultate: Poli - Debrecen 30-20 (15-12), Poli - Extrem Baia Mare 29- 19 (14-11). Ieri, elevii lui Grigore Czari au avut liber, urmând să se întorarcă astăzi la antrenamente. Vineri și sâmbătă, la sala "Constantin Jude", va avea loc o nouă ediție a turneului "Banatul". Programul meciurilor este următorul: vineri - Politehnica Timișoara - Pandurii Târgu Jiu (ora 17), sâmbătă - Pandurii Târgu Jiu - Partizan Belgrad (ora 10,30), Politehnica Timișoara - Partizan Belgrad (ora 17). Vor participa doar trei echipe întrucât Vardar Skopje a refuzat să facă deplasarea în orașul de pe Bega. D. PETRU Au bătut juniorii -Jucătorii de la ACS Poli au încheiat săptămâna cu un test împotriva unei echipe de juniori din cadrul clubului timișorean, aflată sub comanda tehnicianului Cristian Contescu. A fost 2-0 pentru elevii lui Valentin Velcea, golurile întâlnirii fiind marcate de fundașul central Alin Șeroni și atacantul Szabolcs Szekely. Partida ce s-a disputat sâmbătă, pe terenul sintetic din cadrul complexului "Dan Păltinișanu", a avut două reprize de câte 30 de minute. Formula de start a fost următoarea: Coca - Nohai, Petrovici, Șeroni, Marovici, Goge, Poparadu, Trandu, Nanu, Boldea, Dina. în cea de-a doua parte au evoluat: Kirev - Redjepi, Todorov, Miculescu, Kuburovici, Enciu, Artean, Dobricean, Bălace, Boștină, Szekely. Echipa juniorilor a fost următoarea: Gârlea - Moja, Știrbu, Miheț, Mureșan, Cosovanu, Duțu, Balaure, Pleșcan, Radosav, Opriș. în repriză secundă au jucat: Rusu - Lidoni, Popa, Iasi, Gligorovici, Stoichescu, Scheau, Dalea, Balaure, Ardelean, Ciobanu..Kuburovici este un jucător sârb aflat începând de sâmbătă în probe la ACS Poli. "Ni s-a propus cineva, are 20 de ani, măsoară 1,87m și evoluează ca al doilea vârf", a explicat teammanagerul Călin Rosenblum. (D.P.) Cernat a marcat în Turcia Fotbalistul român al echipei Çaykur Rizespor, Florin Cernat, a înscris un gol în meciul câștigat, ieri, în deplasare, cu scorul de 4-1, în fața formației Gaziantep Büyükșehir Belediyespor, în etapa a 18-a a ligii secunde din Turcia. Cernat a deschis scorul în minutul 3. Celelalte goluri ale învingătorilor au fost marcate de Cenk Ahmet '52, Șahinali Terzi '62 și Hossam Hassan '90. Pentru gazde a înscris Omer Yakin, în minutul 28. Florin Cernat a fost titular la Rizespor, el evoluând până în minutul 77. Çaykur Rizespor ocupă locul patru în clasamentul ligii secunde din Turcia, cu 30 de puncte.