Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-26 / nr. 7006

8 Renașterea bănățeană "Leii" au pierdut la Cluj-Napoca "U"-Mobitelco BC Timișoara 95-84 BC Timișoara a ratat șansa de a se desprinde la două victorii de "U"-Mobitelco Cluj-Napoca. "Leii" din Banat au pierdut, scor 84-95 (23- 16, 18-27, 16-18, 22-18, 5-16), meciul disputat aseară în sala "Horia Demian", deși au avut victoria în "mână" la ultima fază din timpul regulamentar de joc, când sârbosermanul Robert Lazovici nu a reușit-- o să pună mingea în coș. Așa cum era de așteptat, partida a fost echilibrată pe aproape toată durata sa, diferența făcându-se în repriza de prelungiri, împinși de la spate de un public extraordinar, baschetbaliștii ardeleni au rupt ritmul în overtime, ultimă perioadă a jocului pe care au câștigato cu 16-5. Cel mai bun marcator de la BCT a fost, din nou, Zlatko Jovanovici, autor a 20 de puncte. Bogdan Popescu a încheiat partida cu "U" în double-double (12 puncte și 10 recuperări), ceilalți realizatori ai formației bănățene fiind Garry Gallimore (16), Dominique Archie (11), Daniel Tudosă (8), Robert Larovici (7), Delvon Johnson (6) și Mujo Tuijkovici (4). Antrenorul Srdjan Jovanovici a început meciul în formula: Jovanovici, Archie, Tuljkovici, Larovici, Popescu. "Diferența s-a făcut în prelungiri. Dacă Larovici nu rata la ultima fază din timpul regulamentar, am fi câștigat. Acesta este sportul, din păcate la ultima fază am avut ghinion. A fost un meci deschis oricărui rezultat. Am făcut și greșeli, într-un meci nu toate lucrurile ies perfect. Una peste alta, ne-am apărat bine, agresiv, iar băieții trebuie felicitați, pentru că au jucat bine. Ne-am fi dorit să câștigăm, dar nu facem o tragedie din acest eșec. Am jucat bine și vor veni și victoriile. Vom vedea la finalul sezonului cât va conta această înfrângere", a spus la final managerul Leontin Demaio. DARIUS PETRU Poli, încă patru teste în Antalya Staff-ul tehnic al echipei ACS Poli Timișoara a perfectat încă patru meciuri de verificare în cantonamentul din Antalya. Astăzi, formația pregătită de Valentin Velcea va întâlni vicecampioana din Azerbaidjan, Khazar Lankaran. Miercuri este programat duelul cu campioana țării amintite, Neftci Baku, ultimele două teste ale bănățenilor în Turcia fiind cele cu FC Magdeburg (Germania) și Tobol (Kazahstan), la date ce vor fi stabilite ulterior. în primul amical din Antalya, ACS Poli a învins cu scorul de 1-0 echipa turcă Eyipspor. DARIUS PETRU Murray - Djokovici, finala de la Melbourne Tenismanul britanic Andy Murray, cap de serie numărul trei, l-a învins pe elvețianul Roger Federer, al doilea favorit, și s-a calificat,ieri, în finală la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Andy Murray l-a învins pe Federer, scor 6-4, 6-7 (5/7), 6- 3, 6-7 (2/7), 6-2, și va juca pentru a șasea oară într-o finală de Grand Slam. Adversarul lui Murray din finală va fi sârbul Novak Djokovici, cap de serie numărul unu și deținătorul trofeului. De asemenea, perechea italiană Sara Errani/ Roberta Vinci, cap de serie numărul unu, a câștigat, tot ieri, proba de dublu feminin din cadrul turneului de la Melbourne. Errani și Vinci au învins în finală, cu scorul de 6-2, 3-6, 6-2, cuplul australian Casey Dellacqua/Ashleigh Bally. La proba de dublu feminin a participat și perechea formată din româncele Irina-Camelia Begu și Monica Niculescu, cap de serie numărul 13, eliminată în optimi. De asemenea, cuplurile Simona Halep/Arantxa Rus (România/Olanda) și Sorana Cârstea/Tamira Paszek (România/Austria) au fost eliminate în primul tur. Juventus a fost amendată . Gruparea Juventus Torino a fost amendată cu 20.000 de euro din cauza scandărilor "discriminatorii" ale suporterilor din timpul meciului cu Lazio Roma, scor 1- 1, disputat marți, în prima manșă a semifinalelor Cupei Italiei. De asemenea, jucătorii echipei Internazionale Milano, Freddy Guarin și Alvaro Pereira, au fost suspendați un joc după cea de-a doua semifinală a Cupei Italiei, de miercuri, scor 2-1 pentru gruparea milaneză în fața formației AS Roma. Un joc a fost suspendat și Nicolas Burdisso, de la AS Roma. Partidele din manșa secundă a semifinalelor Cupei Italiei sunt programate la 29 ianuarie (Lazio Juventus) și 17 aprilie (Inter - AS Roma). sâmbătă, 26 ianuarie 2013 Debut cu victorie la turneul "Banatul" Politehnica Timișoara - Pandurii Târgu Jiu 33-23 (15-10) Prima zi a turneului de handbal masculin "Banatul" a programat o singură partidă. CSU Politehnica Timișoara, gazda competiției amicale de la sala "Constantin Jude", s-a impus fără nici un fel de emoție, cu scorul de 33-23 (15-10), în fața grupării Energia Lignitul Pandurii Târgu Jiu. Alb-violeții au dominat la toate capitolele, luând o opțiune serioasă la câștigarea întrecerii ce are ca scop efectuarea ultimelor retururi înaintea începerii returului Ligii Naționale. Principalul marcator din tabăra bănățeană a fost Grasu, cu zece goluri, urmat de Fenici (5), Halcă (5), S. Ignate Torbica (2),Cristescu (2), Arseni (2), Szentpeteri (1),Lela (1),Cotinghiu (1) și Mrakici (1). De la olteni s-a evidențiat Mledelciu,cu șase reușite. Cele două echipe se vor întâlni în campionat pe 23 februarie, într-o partidă contând pentru runda cu numărul 15. Turneul "Banatul" continuă astăzi cu meciurile Pandurii Târgu Jiu - Partizan Belgrad (ora 10:30) și CSU Politehnica Timișoara - Partizan Belgrad (ora 17). Joi, la Sânnicolau Mare, handbaliștii alb-violeți au trecut de sârbii de la Steaua Roșie Mokrin cu 38-27 (2013). Principalii marcatori au fost Halcă (9), Grasu (7), Spahici (4) și M. Ignat (4), DARIUS PETRU Euro 2020, în 13 orașe din Europa Comitetul Executiv al UEFA a confirmat, în ședința de ieri de la Nyon, că ediția din 2020 a Campionatului European se va desfășura în 13 orașe din Europa, iar acesta se va disputa sub titulatura de "EURO pentru Europa". Președintele UEFA, Michel Platini, a aprobat principiile sub care se va desfășura "EURO pentru Europa". Astfel, meciurile vor fi împărțite în 13 pachete diferite, cu 12 pachete normale incluzând cele trei meciuri din faza grupelor și unul din fazele eliminatorii (optimi sau sferturi de finală) și un pachet ce include semifinalele și finala. O țară va primi un singur stadion, câte unul pentru cele 13 pachete. Atât semifinalele, cât și finala, se vor disputa pe un singur stadion. Fiecare țară va putea prezenta două stadioane, unul pentru pachetul, normal și unul pentru semifinale și finală. O țară poate decide să prezinte același oraș pentru cele două pachete sau poate desemna două orașe diferite. Pc echipele naționale vor participa la faza calificărilor, astfel încât cele 13 țări desemnate să găzduiască meciuri nu vor fi calificate automat. La 7 noiembrie, președintele FRF, Mircea Sandu, a declarat că a trimis o scrisoare de intenție la UEFA pentru ca Bucureștiul să găzduiască, alături de alte 12 orașe din Europa, meciuri de la Campionatul European din 2020, an în care se vor împlini 60 de ani de la înființarea competiției. Ripensia continuă pregătirile După eșecul de miercuri cu Millenium Giarmata, scor 0-1, pentru divizionara a șasea Ripensia Timișoara urmează alte două meciuri de verificare. Primul este cel de astăzi cu juniorii mari de la ACS Poli, confruntare ce se va desfășura, cu începere de la ora 10, tot pe terenul sintetic din cadrul complexului "Dan Păltinișanu". Marți,elevii lui Ovidiu Olariu vor da piept cu CS Giroc, formație ce țintește promovarea în Liga a IV-a Timiș. In probe se află mai mulți jucători, dar staff-ul tehnic preferă să continue tot cu cei care au evoluat în turul de campionat. "începem să lucrăm, mai avem două meciuri amicale și abia apoi vom începe programul propriuzis de pregătire precompetițională. Deocamdată, suntem în faza de reacomodare la efort și de relaționare în joc. Avem o listă cu jucători care vor să vină la noi, mulți sunt juniori. Rămâne de văzut ce vom face, întrucât lotul este deja destul de mare pentru acest nivel. Nu avem nici o plecare. Jucătorii cu care am început merită măcar să terminăm un sezon cu ei", a explicat tehnicianul Ovidiu Olariu. DARIUS PETRU