Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-29 / nr. 7008

8 Renașterea bănățeană 1 Negocieri cu Bilașco Oficialii grupării ACS Poli Timișoara se află în discuții cu atacantul Marius Bilașco (31 de ani), rămas liber de contract după despărțirea de Rapid București. Fostul internațional a mai evoluat pe Bega în urmă cu 12 ani, celelalte repere ale carierei sale fiind FC Argeș, FC Onești, FC Baia Mare, Unirea Urziceni, Steaua București, Tianjin Teda și Energy Cottbus. Bilașco este văzut ca o soluție pentru atacul formației bănățene, întărit recent prin aducerea olteanului Mihai Dina. El este evaluat la 400.000 de euro de site-ul transfermarkt.de. în vizorul lui ACS Poli se află și fundașul Emil Ducu Ninu, care este la rândul său liber de contract. DARIUS PETRU Obiectiv schimbat Timișeanul Ciprian Bălănescu și-a schimbat obiectivul pentru 2013. Cel mai bun triatlonist al țării se află acum sub stricta supraveghere a unor antrenori cu experiență, Cristian Negrea (cadru universitar la Facultatea de Educație Fizică și Sport din cadrul Universității de Vest Timișoara) și Matei Giurcăneanu (vicepreședinte al Federației Române de Natație și Pentatlon Modern), și își propune să-și corecteze tehnica de înot, pentru a nu mai avea o probă deficitară. "Cristian Negrea îmi monitorizează cele trei probe atât din punct de vedere al volumului și intensității, cât și în ceea ce privește periodizarea antrenamentului sportiv. Dacă anul trecut spuneam că vreau să intru în Top 10 sportivi olimpici din județul Timiș și să câștig orice cursă la care particip, între timp principalul meu obiectiv a devenit corectarea tehnicii de la natație, care este proba mea deficitară. Așadar, acum pun accent pe natație, antrenându-mă în București cu Matei Giurcăneanu, însă nu neglijez nici celelalte probe. Mă antrenez câte șase-șapte ore pe zi; în 2013 vreau să câștig titlurile naționale la triatlon și diatlon. Pe termen lung, vizez obținerea unor clasări cât mai bune la cupele mondiale și europene de triatlon. Dar, repet, important este să-mi corectez tehnica la natație", ne-a spus Ciprian Bălănescu. Duminică, el a câștigat Crosul Gerar, cursă desfășurată în Capitală pe distanța de 3,6 kilometri, care pentru sportivul timișean reprezintă doar un antrenament cu public, obiectivele sale fiind mult mai îndrăznețe. "îi mulțumesc foarte mult primarului din Orțișoara, Aleodor Sobolu, pentru sprijinul acordat anul trecut, aș vrea să mă susțină în continuare. Le mulțumesc și lui Francois, Olga, Florin și Sergiu", a adăugat Bălănescu, care grație sprijinului financiar al sponsorilor săi și-a propus să bifeze șapte competiții externe în acest an. " DARIUS PETRU Ciprian Balanescu la sala de forța, alaturi de antrenorul Cristian Negrea Dorinei i-a luat în Rusia pe Oprița și Perendija Gruparea rusă Mordovia Saransk a anunțat, ieri, pe site-ul oficial, transferul jucătorilor Daniel Oprița, de la Petrolul Ploiești, și Milan Perendija, de la Oțelul Galați, ambii fotbaliști semnând contracte pe o perioadă de șase luni, în ceea ce îl privește pe atacantul român, în vară, în expirarea acordului, gruparea rusă are drept de preempțiune pentru un contract pe o perioadă mai lungă. Fundașul sârb Milan Perendija, care a ajuns deja în cantonamentul echipei Mordovia Sarank din Cipru, a lucrat cu antrenorul român al formației mse, Dorinel Munteanu, în perioada în care acesta activa la Oțelul Galați. Stop la fileu . Jucătoarea de tenis Monica Niculescu, locul 58 WTA și cap de serie numărul doi în calificări, s-a calificat, ieri, pe tabloul principal al turneului de la Paris, dotat cu premii în valoare totală de 690.000 de dolari. Niculescu a învins-o, în ultimul tur al calificărilor, cu scorul de 6-3, 6-4, după o oră și 38 de minute, pe Vesna Dolonc (Serbia), poziția 89 în ierarhia mondială. Pentru calificarea pe tabloul principal, Monica Niculescu va primi 21 de puncte WTA și un cec în valoare de 4.911 euro. ■ Perechea Sorana Cârstea/Daniela Hantuchova (România/Slovacia) a ratat, ieri, calificarea în sferturile de finală ale probei de dublu din cadrul turneului de la Pattaya (Thailanda), dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Cârstea și Hantuchova a fost învinse, în runda inaugurală, cu scorul de 4-6,6-2,12- 10, după o oră și 21 de minute, de cuplul Kimiko Date- Krimm/Casey Dellacqua (Japonia/Australia). ■ Jucătoarea de tenis Irina-Camelia Begu, locul 46 WTA, a ratat, ieri, calificarea în turul doi al turneului de la Pattaya. Begu a abandonat partida din runda inaugurală cu msoaica Alexandra Panova, poziția 103 în ierarhia mondială, la scorul de 6-7 (6/8), 2-3. Pentru participarea la turneul de la Pattaya, Irina-Camelia Begu va primi un punct WTA și un cec în valoare de 2.075 de dolari. marți, 29 ianuarie 2013 Primele meciuri în Cupa României Asociația Județeană de Fotbal Timiș a dat publicității, ieri, programul meciurilor ce vor avea loc în cadrul fazei a patra a Cupei României. Cele șase întâlniri sunt următoarele: Ripensia Timișoara - Auto Timișoara, Unirea Sânnicolau Mare - Spartak Gotlob, FC Jebel - Avântul Bobda, ACS Remetea Ianova 2000 - CS Ghiroda, AS Murani - FC Chișoda, AS Boldur - AC Belinț. Partidele se vor disputa în data de 24 februarie, cu începere de la ora 14. Câștigătoarea ultimei ediții a Cupei României - faza județeană Timiș este divizionara a patra Unirea Sânnicolau Mare, după 2-1 pe teren propriu cu CSM Lugoj. In 2011, trofeul a revenit formației Juventus Pischia. D. PETRU Din nou la înălțime Adelina Pastor și Sorin Vătămanu au câștigat probele de 400 de metri din cadrul celei de-a doua etape a Campionatului Național de Atletism, competiție ce s-a desfășurat în sala de sport a complexului "Lia Manoliu" din Capitală. Cei doi elevi ai profesorului Ioan Damaschin confirmă, așadar, rezultatele excelente obținute la primele întruniri atletice din 2013 . Pastor s-a impus cu timpul de 54 de secunde și 34 de sutimi,în timp ce Vătămanu a încheiat cursa cu 48:99. Cosmin Dumitrache nu a reușit să prindă podiumul la 60 de metri garduri, sosind abia al patrulea. Și Ioana Gheorghe a ratat la "mustață" o clasare între primii trei, terminând finala probei de 200 de metri tot pe poziția a patra. D. PETRU Balotelli, la AC Milan? Presa engleză a scris că atacantul echipei Manchester City, Mario Balotelli, va fi transferat la formația AC Milan, informează cotidianul Corriere dello Sport. Conform sursei citate, AC Milan va plăti 20 de milioane de euro pentru internaționalul italian și îl va ceda la Manchester City pe mijlocașul ghanez Kevin Prince Boateng. Presa britanică a mai scris că Balotelli a organizat, duminică seară, o petrecere la casa sa din Manchester pentru a-și anunța prietenii că va juca la AC Milan. Mario Balotelli, în vârstă de 22 de ani, a fost achiziționat de Manchester City în vara anului 2010 de la Internazionale Milano, contra sumei de 28 de milioane de euro. Fratele lui Mario, condamnare cu suspendare Fratele fotbalistului Mario Balotelli, Enoch Barwac, a fost condamnat, ieri, de Tribunalul din Brescia la patru luni de închisoare cu suspendare, după ce s-a bătut la intrarea într-o discotecă și s-a opus polițiștilor în momentul în care aceștia l-au reținut. Enoch Barwah, în vârstă de 19 ani, a fost implicat în acest incident în noaptea de 22 spre 23 decembrie. El a fost acuzat de violență și rezistență la arestare și a primit mai multe amenzi în valoare de 2.850 de euro. Fratele lui Balotelli, component al unei echipe din a patra ligă italiană, Bogliasco, era descălțat și pe jumătate dezbrăcat în timpul scandalului ce a avut loc la intrarea într-o discotecă din Bagnolo Mella. La sosirea polițiștilor, fratele atacantului de la Manchester City a fost violent în continuare și a lovit doi dintre ei.