Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-03 / nr. 6986

8 Renașterea bănățeană Transfer de marcă pentru BC Timba BC Timba pare să fi dat lovitura pe piața transferurilor Nou-promovata de pe Bega a obținut semnătura canadianului Denham Brown, jucător în vârstă de 29 de ani care de-a lungul carierei a făcut parte din lotul unor echipe de top din Europa bifând prezențe, în presezon chiar și pentru o formație din puternicul campionat NBA! Galatasaray Istanbul, Pallacanestro Canto, Asseco Prokom Gdynia și Seattle Supersonics sunt cele mai importante repere ale experimentatului baschetbalist legitimat în această perioadă de transferuri de gruparea timișoreană. Brown s-a evidențiat încă din timpul colegiului, când a câștigat un titlu național în NCAA, având partide în care a înscris și peste 100 de puncte. El se va afla sub comanda antrenorului principal Bogdan Murărescu până la sfârșitul acestui sezon, BC Timba putând, la vară, să-i prelungească înțelegerea. Denham Brown este a doua mutare a iernii perfectată de clubul timișorean. Primul sosit a fost americanul Jermont Horton (28 de ani), jucător care evoluează pe pozițiile 3-2, în schimb, "urșii" s-au despărțit de fundașul Bosko Stojakovici. DARIUS PETRU Vilanova și-a vizitat jucătorii la antrenament Antrenorul FC Barcelona. Tito Vilanova, operat la 20 decembrie, și-a vizitat, ieri, jucătorii care se aflau la antrenament, a anunțat clubul catalan. "Antrenorul Tito Vilanova, care se recuperează după operația din 20 decembrie, a venit la stadion și i-a salutat pe jucătorii care se antrenau", a anunțat FC Barcelona. Clubul a prevăzut două antrenamente, ieri, cu ușile închise, primul cu jucătorii care vor evolua pentru selecționata catalană în meci amical cu Nigeria, iar al doilea cu ceilalți jucători. Tito Vilanova, în vârstă de 44 de ani, a fost operat, la 20 decembrie, la spitalul Vall d'Hebron din Barcelona, după ce i-a fost detectat un ganglion la doi centimetri de locul în care ia fost extirpată o tumoare, în 2011. Vilanova a suferit în noiembrie 2011 o operație în cadrul căreia i-a fost îndepărtată o tumoră de la glanda parotidă. Tito Vilanova a semnat în luna aprilie un contract pe doi ani cu FC Barcelona, după ce Josep Guardiola s-a retras de la conducerea tehnică. Sub conducerea lui Vilanova, FC Barcelona a reușit cel mai bun start din istoria Primera Division, înregistrând 15 victorii și un egal în cele 16 etape disputate. De asemenea, gruparea catalană este calificată în optimile Ligii Campionilor. Schimbare de antrenor Portughezul Domingos Paciencia a fost numit în funcția de antrenor al echipei Deportivo La Coruna, ocupanta ultimului loc din campionatul Spaniei. "Este o mândrie să antrenez această echipă, îmi doresc foarte mult să reușim să ne menținem în prima ligă", declarat Paciencia, a care a împlinit, ieri, a 44 de ani. Paciencia mai antrenat echipele Uniao Leiria, Academica Coimbra, Sporting Braga și Sporting Lisabona. El îl înlocuiește pe tehnicianul Jose Luis Oltra, demis de președintele Augusto Cesar Sendoiro. "Considerăm că este perioada ideală pentru o astfel de schimbare", a motivat Lendoiro demiterea lui Oltra. joi, 3 ianuarie 2013 Cristina Foișor, cel mai bun șahist român Topul de final de an întocmit de Federația Română de Șah are pe primele patru poziții sportivi de la CS AEM Luxten Timișoara! Consiliul Director al forului amintit a stabilit, la propunerea Colegiului Central de Antrenori, clasamentul celor mai buni șahiști români în 2012. Ierarhia începe cu Cristina Adela Foișor, care este urmată, în ordine, de colegii săi Mircea Emilian Pârligras, Vladislav Nerednicii și Constantin Lupulescu. Ceilalți sportivi prezenți în topul pe 2012 sunt următorii: locul 5 - Irina Bulmaga (CS Politehnica Iași), locul 6 - Alina L'Ami (CS Politehnica Iași), locul 7 - Daria Ioana Vișănescu (Clubul de Șah Deva), locul 8 - Elena Luminița Cosma (ACS Apa Nova București), locul 9 - Levente Vaida (CS Universitar Ploiești), locul 10 - Florin Șerban (Clubul Municipal de Șah Alba Iulia), locul 11 - Robert Paul Năstase (Clubul Central de Șah București). DARIUS PETRU Juventus îl vrea pe Llorente Caleidoscop . Internaționalul francez Franck Ribery (Bayern München) a fost desemnat cel mai bun jucător din campionatul Germaniei, faza tur, de către ceilalți fotbaliști, conform publicației Kicker. Mijlocașul echipei Bayern München i-a devansat pe jucătorii formației Borussia Dortmund, Marco Reus și Mario Götze, conform acestui clasament la care au participat 224 de fotbaliști. Ribery a primit 35,3 la sută din voturi, Reus 13,4 la sută, iar Götze 11,2 la sută. ■ Rezultate înregistrate în etapa a 21-a a campionatului Angliei: West Ham - Norwich City 2- 1 (M. Noble '3-penalty, J. OBrien '26 / Martin ’90), Wigan - Manchester United 0-4 (Chicharito '35, '63, Van Persie '43, '88), Swansea City - Aston Villa 2-2 (Routledge '9, Graham '90 / Weimann '44, Benteke '84-penalty), Tottenham - Reading 3-1 (Dawson TO, Adebayor '51, Dempsey '79 / Pogrebnyak '4), Manchester City - Stoke City 3-0 (Zabaleta '43, Dzeko '56, Agiiero '74-penalty), Southampton - Arsenal 1-1 (Ramirez '35 / Do Prado '41-autogol). ■ Atacantul argentinian al formației Manchester City, Sergio Aguero, s-a accidentat la Ischio gambieri, la meciul cu Stoke, scor 3-0. "Este greu să evaluăm cât va fi indisponibil. Sunt diverse grade la această Grupare. Juventus Torino vrea să-l achiziționeze pe atacantul echipei Athletic Bilbao, Fernando Lorente, încă din perioada de mercato din iarnă, anunță publicu^"» Tuttosport. Potrivit sursei citate, Juventus oferă în trei și patru milioane de euro pentru Llorente. Deși Llorente a anunțat deja că va pleca, oficialii de la Athletic au refuzat mai multe oferte, apreciind că suma oferită este prea mică și astfel jucătorul ar putea rămâne la echipa bască până la finalul contractului, adică în iunie. Tuttosport scrie că în cazul în care transferul nu se va realiza, Juventus i-ar putea achiziționa pe Didier Drogba sau Marco Borriello, accidentare și avem nevoie de 48 de ore pentru a ști mai multe", a declarat secundul David Platt. Argentinianul a marcat din penalty al treilea gol al meciului. ■ Real Madrid a anunțat, ieri, că fundașul portugez Pepe a fost supus unei intervenții chirurgicale la glezna dreaptă. Fotbalistul a fost operat, ieri dimineață, la clinica Espregueira Mendes din Porto, de profesorul Van Dijk. Potrivit cotidianului AS, deși Real Madrid nu a anunțat perioada de indisponibilitate, pentru astfel de operații absența este estimată la trei-patru săptămâni. ■ Atacantul echipei Bayern München M Mandzukhci a fost desemnat cel mai bun fotbalist al Croației de un juriu format din foști internaționali și antrenori croați. Mandzukici, în vârstă de 26 de ani, a marcat nouă goluri pentru Bayern München în prima parte a acestui sezon. El a marcat trei goluri la Euro 2012 pentru Croația. ■ Numărul unu mondial în tenis, sârbul Novak Djokovici, a fost învins în primul meci al anului 2013, în două seturi, scor 6-4, 6-4, de australianul Bernard Tomici (numărul 52), în faza grupelor la Hopman Cupiers, la Perth (Australia). Luni, Djokovici l-a învins pe italianul Andreas Seppi (6-3, 6-4) la acest turneu disputat de echipe naționale mixte. ■ Jucătoarea de tenis Monica Niculescu s-a calificat în sferturi la Shenzhen (China), turneu dotat cu premii în valoare totală de 500.000 de dolari. Niculescu a trecut în turul doi de britanica Laura Robson, favorita numărul 7, scor 6-2,6-3, în sferturi, Niculescu va evolua în compania învingătoarei din meciul dintre Kai-Chen Chang (Taiwan) și Yuniao Zhou (China), în schimb, la turneul de la Auckland, Sorana Cârstea a abandonat în meciul cu britanica Heather Watson, care s-a impus în primul set, scor 6-3. Și Victor Hănescu a fost eliminat în primul tur la Doha, de rusul Nikolai Davidenko, scor 6-2, 6-3. ■ Jucătoarea de tenis Simona Halep a fost eliminată, ieri, în turul doi al turneului de la Auckland, dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Halep a fost învinsă în turul doi de poloneza Agnieska Radwanska, principala favorită, scor 6-3,6-1. Pentru prezența în turul doi, Halep va primi un cec în valoare totală de 3.100 dolari și 30 de puncte WTA. La dublu în schimb, Halep și olandeza Arantxa Rus au fost eliminate în primul tur de cuplul Liga Dekmeijere / Megan Moulton-Levy (Letonia/SUA), scor 6-4, 7-5.