Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2013 (Anul 25, nr. 7061-7086)

2013-04-22 / nr. 7079

□ BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7079 - luni, 22 aprilie 2013 - 16 pagini - 2 lei Timișul, aspirator de bani pentru ferme Numărul timișenilor care au reușit să atragă fonduri nerambursabile pentru modernizarea exploatațiilor agricole, prin măsura 121 a Programului Național pentru Dezvoltare Rurală, îl întrece pe al celor din toate județele învecinate, luate la un loc. Din cele 268 de contracte încheiate în Regiunea Vest, 135 sunt în Timiș, în timp ce Aradul are 78 de exploatații care au încheiate angajamente, prin măsura 121, Caraș- S Severinul 29, iar Hunedoara doar 26. Supremația regională a Timișului, pe această componentă a finanțărilor europene, se regăsește și în valoarea banilor nerambursabili contractați: 55,420 de milioane de euro, adică mai mult de jumătate din suma contractată în Regiunea Vest, aceasta ridicânduse la 107,646 de milioane de euro. Aradul, județul din regiune aflat pe poziția secundă și la valoarea contractelor pentru modernizările de exploatații, nu a atras nici pe jumătate cât Timișul. Continuare în pagina 3 "Mândră țară, tânăr colț de rai" Paradisul visat la marginea Timișoarei s-a transformat într-un coșmar Oamenii care și-au ridicat locuințe în “zona metropolitană" cu care s-au lăudat autoritățile s-au trezit că raiul imobiliar promis este, în realitate, un iad pavat cu necazuri Am prezentat deja în două materiale realitatea de coșmar din dreapta canalului de irigație de la intrarea în Moșnița Nouă dinspre Timișoara. Dacă parcurgem străzile cu nume de capitale europene din partea stângă a aceluiași drum județean care duce în localitatea vecină municipiului întâlnim o realitate identică. Am făcut acest traseu compus din mai multe bucle împreună cu primarul comunei, Ioan Sorincău, în analiza anuală pe care edilul-șef o face despre starea socialeconomică a unității administrativ teritoriale, situația infrastructurii locale este abordată începând din prima pagină. Astfel, în raportul pe 2012, primarul consemna ca un strigăt de ajutor faptul că "principala problemă care stă în fața administrației publice locale este cea legată de dezvoltarea infrastructurii. Situația este îngrijorătoare și privește două aspecte: a) insuficientele resurse ale bugetului local b) neîndeplinirea de către dezvoltatorii imobiliari a obligațiilor pe care și leau asumat prin aprobarea planurilor urbanistice zonale". Totalul existent de străzi asfaltate în cele cinci localități ale comunei este de numai 12,9 kilometri. Localitatea Moșnița Nouă, despre care vorbim, are doar 3,1 kilometri de străzi asfaltate. Continuare în pagina 1 [www .renașterea stor Continuă Cuponiada reducerilor în "Renașterea bănățeană"! Rămân valabile și premiile oferite abonaților ziarului: patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece premii a câte 100 de lei. Reduceri importante DOAR pe baza cupoanelor din interiorul ziarului! Și în luna mai, "Renașterea bănățeană" vă oferă mai multe cupoane de reduceri valabile în diverse unități de larg consum din județul Timiș. Prețuri mai mici la clinici medicale, unități alimentare, locuri de recreere, fast-fooduri etc., valabile doar pe baza cupoanelor din "Renașterea bănățeană".Cupoanele de reduceri, unice pe piață, sunt individualizate pentru fiecare locație. Aceste reduceri nu pot fi obținute din altă parte! Ofertă EXCLUSIV prin "Renașterea bănățeană"! Ia ziarul și taie prețurile! Prețul abonamentului pentru luna mai 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/ lună. Abonamentele pe luna mai 2013 se pot face până vineri, 26 aprile 2013, la oficii și la factorii poștali, și până marți, 30 aprilie 2013, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați: față de vânzarea cu bucata economisiți, lunar, 30 lei (15 numere de ziar) c*or CUPON DE REDUCERE Titlurile zilei Iepurașul a ajuns, deja, la Sânnicolau Mare "Leii", eliminați în primul tur din play-off Mașinile de epocă, mereu tinere și cochete 4,3663 lei 151,6750 lei/gram 3,3353 lei