Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-03 / nr. 7112

luni, 3 iunie 2013 Petrolul a cucerit Cupa României Formația Petrolul Ploiești, antrenată de Cosmin Contra, a câștigat Cupa României Timișoreana pentru a treia oară în istorie, după ce a învins, sâmbătă, pe Arena Națională, cu scorul de 1 -0 (1 -0), pe CFR Cluj, în finala competiției. Acesta este primul trofeu al echipei de fotbal Petrolul în ultimii 18 ani. Unicul gol al finalei a fost marcat de Bokila, în minutul 8, când a profitat de o greșeală impardonabilă a lui Cadu și a înscris cu un șut sec la colțul lung. Iată formațiile care au evoluat în partida de sâmbătă: Petrolul Ploiești: Hamutovski - Alcenat, Hoban, Yamissi, Guilherme - Mustivar, Mojica (Romaria ’83) - Boudjemaa (Achim ’90+2), Hamza, Grozav (Morar 72) - Bokila. Antrenor: Cosmin Contra. CFR Cluj: Felgueiras - Ivo Pinto, Cadu, Piccolo, Camora - Mureșan, Sare - Rui Pedro, Diogo Valente (Kapetanos '61), Deac (Weldon ’81) - Maah. Antrenor: Eugen Trică. Cartonașe galbene: Alienat '20, Mojica '43, Bokila '45+2, Hamza '90+4 , Mureșan '45+1, Rui Pedro '59, Cadu '80. Meciul a fost arbitrat de Cristian Balaj, ajutat la cele două linii de Aurel Oniță și Valentin Avram. Rezervă a fost George Rădulescu. Asistenți suplimentari au fost Alexandru Tudor și István Kovács, iar Sebastian Gheorghe a fost rezervă. Delegat de joc a fost Daniel Prodan, iar observator de arbitri, Alexandru Deaconu. Fotbalistul echipei Petrolul Ploiești, Jeremy Bokila, a fost desemnat jucătorul finalei. Antrenorul echipei Petrolul, timișoreanul Cosmin Contra, suspendat după incidentele de la meciul cu Gaz Metan Mediaș, a urmărit partida din tribună. La meci au fost prezenți și componenții echipei naționale a României în frunte cu selecționerul Victor Pițurcă, dar și jucătorii reprezentativei de tineret. La finală au asistat 29.343 de spectatori, în majoritate ploieșteni. După ce a fost înlocuit cu Morar, prahoveanul Gheorghe Grozav s-a dus în tribune alături de fanii ploieșteni. Jucătorii echipei Petrolul Ploiești au fost premiați de Anghel Iordănescu și au primit trofeul de la Mircea Dridea. La finalul meciului, jucătorii ploieșteni s-au îmbrăcat în tricouri albastre pe care era imprimată Cupa României. După ce au primit medaliile și s-au urcat pe podiumul de premiere, jucătorii s-au strâns în jurul trofeului, până când acesta a fost ridicat de căpitanul Sony Mustivar, după ce i-a fost înmânat de legendarul jucător petrolist Mircea Dridea. Fotbaliștii echipei CFR Cluj, finalista de sâmbătă, au fost primii premiați de către Anghel Iordănescu, ei fiind aplaudați de adversarii lor de la Petrolul, care au format un culoar și i-au aplaudat atunci când aceștia au venit să-și ridice medaliile. Antrenorul celor de la CFR Cluj, Eugen Trică, a intrat în vestiarul Petrolului pentru a-i felicita pe jucătorii lui Cosmin Contra. Tehnicianul fostei campioanei nu crede că eșecul din Cupă este o dramă. "îmi felicit băieții. Astăzi cred că au făcut un meci foarte bun. Nu este o dramă. Mergem mai departe. Înfrîngerea de azi ne face mai puternici. Ne doream foarte mult trofeul, asta a fost să fie, într-o finală o echipă cîștigă, asta pierde, astăzi noi am fost cei care am pierdut", a spus Eugen Trică. Evantai de trofee europene ■ Bayern München a câștigat Cupa Germaniei, învingând în finala disputată sâmbătă cu scorul de 3- 2 pe VfB Stuttgart. Bavarezii realizează astfel o triplă istorică: trofeul Ligii Campionilor, campionatul și Cupa Germaniei. Alexandru Maxim, cu o prezență de 63 de minute pe teren, a ratat primul său trofeu la Stuttgart, după înfrângerea din finala Cupei Germaniei. Acesta a fost ultimul meci al lui Juup Heynckes pe banca bavarezilor. Tehnicianul va fi înlocuit în această vară cu Pep Guardiola. ■ Formația Girondins Bordeaux a câștigat pentru a patra oară Cupa Franței, învingând în finala disputată pe Stade de France echipa Evian-Thonon, scor 3-2 (1-0). Golurile învingătorilor au fost marcate de Cheick Diabaté '39, '89 și Henri Saivet '53. Pentru Evian au înscris Yannick Lagbo '51 și Brice Dja Djedjé 70. Cele două echipe s-au întâlnit și în ultima etapă a campionatului Franței, meci în care s-a impus tot Bordeaux, cu scorul de 2-1. Câștigătoarea Cupei Franței va juca în grupele Ligii Europa. Girondins Bordeaux a mai câștigat Cupa Franței în 1941, 1986 și 1987. ■ Echipa ȚSKA Moscova a câștigat Cupa Rusiei, după ce a învins în finala competiției, la Groznâi, scor 5-4 în urma loviturilor de departajare, pe Anji Mahacikala. La finalul prelungirilor, scorul era egal, 1-1, golurile fiind marcate de Musak pentru ȚSKA și Diarra 74 pentru Anji. ȚSKA Moscova a reușit eventul, deoarece în acest sezon a câștigat și campionatul Rusiei. Bradley Wiggins "ocolește" Turul Franței Rutierul britanic Bradley Wiggins, câștigător al Turului Franței în 2012, nu va participa la ediția din acest an a competiției franceze, a anunțat echipa Sky. "Brad nu va fi refăcut la timp pentru Turul Franței", a declarat managerul general al echipei, Dave Braisford, precizând că sportivul a avut mai întâi o infecție pulmonară, iar apoi dureri puternice la un genunchi. Ciclistul londonez în vârstă de 33 de ani nu va participa așadar nici la Criterium du Dauphiné și nici la Turul Elveției (8-16 iunie), ultimele două curse din calendarul mondial, înaintea Turului Franței. "Este o pierdere mare, dar ținând cont de circumstanțe, nu îl putem folosi", a spus Braisford. Bradley Wiggins s-a retras din Turul Italiei la 17 mai, din cauza unei infecții pulmonare, și de atunci nu a mai concurat. Turul Franței 2013 va avea loc în perioada 29 iunie - 21 iulie. Renașterea bănățeană . Tricolorele au făcut un pas mare spre Mondialul din Serbia Naționala de handbal feminin a României a învins, în deplasare, reprezentativa similară a Slovaciei, scor 23-21 (12-11), în manșa tur din play-off-ul Campionatului Mondial din 2013. Marcatoarele echipei antrenate de Gheorghe Tadici au fost: țăcălie 7 goluri, Brădeanu 4, Curea 4, Pintea 3, Dincă 2, Nechita 1, Buceschi 1, Marin 1, în timp ce pentru Slovacia au punctat Tolhova 9 goluri, Jakubisova 3, Michnova 3, Dubajova 2, Szoblosiova 2, Rajohova 1, Homakova 1. Cea mai bună jucătoare din tabăra tricoloră a fost portarul Paula Ungureanu, cu 18 intervenții reușite. Meciul retur este programat în data de 8 iunie (sâmbătă), la Oradea. Câștigătoarea din dubla manșă se va califica la turneul final al Campionatului Mondial din acest an, găzduit de Serbia, în intervalul 7-22 decembrie. La turneul final sunt calificate deja Serbia (gazdă), Norvegia (campioană mondială en-titre), Muntenegru și Ungaria (semifinaliste CE din 2012), plus Algeria, Angola, Congo, Tunisia, Coreea de Sud, China, Japonia și Australia (clasări pe locurile 1-3 în campionatele continentale). Opt locuri vor mai reveni echipelor europene, care vor câștiga în play-off, iar ultimele patru, echipelor cel mai bine clasate la Campionatul Pan American din această vară. Hănescu, eliminat de la Roland Garros Tenismanul român Victor Hănescu (locul 54 ATP) a fost eliminat în turul trei al turneului de la Roland Garros, al doilea Grand Slam al anului, informează site-ul oficial al competiției. Hănescu a fost învins în turul trei al întrecerilor din capitala Franței de tenismanul german Philipp Kohlschreiber, locul 19 în ierarhia ATP și cap de serie numărul 16, cu scorul de 6-0, 7-6 (7), 6-1. Pentru calificarea în turul trei al turneului de la Paris, Victor Hănescu și-a asigurat un cec în valoare de 60.000 de euro. Mesaj de despărțire Tehnicianul echipei Real Madrid, Jose Mourinho, care a stat sâmbătă pentru ultima dată pe banca formației madrilene, la meciul cu Osasuna, le-a mulțumit suporterilor într-un mesaj postat pe site-ul oficial al grupării, menționând că apreciază susținerea fanilor, dar și că respectă criticile. "Le doresc tuturor madrilenilor multă fericire în viitor. Apreciez susținerea multor fani și respect criticile altora. Repet, vă doresc multă fericire tuturor și mai ales multă sănătate. Hai, Real Madrid!", este mesajul lui Jose Mourinho. După trei sezoane petrecute pe banca tehnică a lui Real Madrid, Jose Mourinho se desparte astfel de clubul spaniol și urmează să preia din nou frâiele grupării londoneze Chelsea.