Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-29 / nr. 7134

I sâmbătă, 29 iunie 2013 "E imposibil să câștigi Turul Franței fără să te dopezi!” Lance Armstrong șochează din nou. Americanul a declarat, într-un interviu acordat publicației Le Monde, că este imposibil să câștigi Turul Franței fără să te dopezi. "Este imposibil să câștigi Turul Franței fără dopaj, deoarece este o probă de anduranță, unde oxigenul este determinant", a declarat Armstrong, care a explicat: "Ca să ofer un exemplu, EPO nu va ajuta un sprinter să câștige proba de 100 de metri, dar va fi hotărâtoare pentru un alergător de 10.000 metri. Este evident". Armstrong reamintește în acest interviu că nu el a inventat dopajul, care "există de mult timp și va exista mereu". "Cultura dopajului nu va dispărea niciodată. Eu pur și simplu am participat la acest sistem. Sunt doar un om". Lance Armstrong, care continuă să se "antreneze", spune că va încerca să urmărească la televizor Turul Franței. Uniunea Ciclistă Internațională i-a retras lui Lance Armstrong cele șapte titluri din Turul Franței, după un raport al Agenției Antidoping Americane (USADA) în care rutierul texan era acuzat de dopaj sistematic. Armstrong a recunoscut că a luat produse dopante în timpul carierei sale cicliste, după mai mult de zece ani în care a negat acest lucru. "Nu voi reuși niciodată să repar tot, dar îmi voi petrece întreaga viață încercând", a subliniat Lance Armstrong. Ediția cu numărul 100 a Turului Franței începe, astăzi, în Corsica. Lorenzo, operat cu succes Spaniolul Jorge Lorenzo, care a suferit o fractură de claviculă în urma unei căzături în a doua sesiune de încercări libere la MotoGP, la Grand Prix-ul Olandei de la Assen, a fost supus unei intervenții chirurgicale în Spania. Pilotul Yamaha a fost operat la Barcelona, intervenția durând două ore. "A fost o operație dificilă, dar care a avut succes. I- am introdus o plăcuță de titan și opt șuruburi care să-i prindă fragmentele din claviculă. Urmează să stabilim cât timp va dura reabilitarea", se arată într-un comunicat al Yamaha. Managerul echipei, Wilco Zeesenberg, a anunțat că Lorenzo a dorit să fie operat cât mai repede, astfel că a zburat de la Assen la Barcelona, intervenția chirurgicală începând la două noaptea. Spaniolul, care a pierdut controlul motocicletei la 200 de kilometri la oră din cauza pistei ude, se află la șapte puncte de liderul clasamentului mondial, Dani Pedrosa (Spania, Honda). Lorenzo, care a dominat clar prima sesiune de încercări libere la MotoGP, la Grand Prix-ul Olandei, joi dimineață, la Assen, a căzut în timpul celei de-a doua sesiuni și a suferit o fractură la clavicula stângă. Jorge Lorenzo a pierdut controlul motocicletei sale Yamaha la ieșirea dintr-un viraj rapid, în sectorul Hoge Heide. Lorenzo a căzut, el ridicându-se apoi cu dificultate, vizibil șocat și ținându-se de brațul stâng. El a fost dus cu ambulanța la clinica mobilă aflată la marginea circuitului, unde i s-a făcut o radiografie și s-a constatat că a suferit o fractură. Campion mondial en titre, Lorenzo ar putea fi indisponibil mai multe săptămâni, ceea ce i-ar complica lupta pentru apărarea titlului. Pistorius și-a reluat antrenamentele Campionul paralimpic sud-african Oscar Pistorius, acuzat de uciderea iubitei sale, va reveni la antrenamente, dar nu intenționează să se pregătească pentru competiție, a anunțat familia sportivului. "Oscar a decis să revină la un antrenament de rutină. Antrenamentul nu are ca scop revenirea în competiție. Familia și apropiații l-au sfătuit să petreacă mai multe ore pe săptămână pe pistă deoarece acest lucru l-ar ajuta să-și găsească echilibrul mental și emoțional pentru a trece peste traumă și a se pregăti de proces", a anunțat familia sportivului într-un comunicat. Campionul paralimpic Oscar Pistorius a fost arestat, fiind acuzat că și-a împușcat mortal prietena, fotomodelul Reeva Steenkamp, la 14 februarie. Sportivul s-a apărat spunând că a confundat-o cu un hoț. Pus în libertate în schimbul unei cauțiuni, el are dreptul de participa la competiții în străinătate. Procesul va începe la 19 august. Contract reziliat Atacantul francez Djibril Cisse și-a reziliat de comun acord contractul cu Queens Park Rangers, a anunțat, ieri, clubul englez, în vârstă de 31 de ani. "Djib" a fost împrumutat în ultimele șase luni la clubul Al-Gharafa din Qatar. El a venit la QPR în ianuarie 2012, jucând 29 de meciuri pentru echipa engleză și marcând zece goluri. Fostul jucător al echipelor Auxerre și Marseille spera să revină în Franța, la Montpellier, însă, joi seară, a scris pe Twitter: "Ce păcat că nu se va realiza transferul la Montpellier, un club frumos, un oraș frumos, dar cu un președinte idiot. Nu cred că este ușor să ai un astfel de președinte". Intr-un interviu acordat cotidianului Midi Libre, Louis Nicollin, președinte la Montpellier, declarase: "Cissé ? Nici vorbă, nu vreau un tip care face pe DJ-ul". Cisse a fost DJ în mai multe localuri din Montpellier, cu ocazia sărbătorii muzicii, de vinerea trecută, potrivit Micii Libre. t Renașterea bănățeană . Spania - Brazilia, în finala Cupei Confederațiilor Reprezentativa Spaniei s-a calificat în finala Cupei Confederațiilor, în urma victoriei în fața selecționatei Italiei, cu scorul de 7-6, după executarea loviturilor de departajare, într-un meci disputat, joi seară, la Fortaleza. La finalul celor 90 de minute de joc și a prelungirilor, scorul a fost egal, 0-0. La loviturile de departajare pentru Spania au înscris Xavi, Iniesta, Piqué, Ramos, Mata, Busquets și Navas. Pentru Italia au marcat Candreva, Aquilani, De Rossi, Giovinco, Pirlo și Montolivo, în timp ce Bonucci a ratat: în finală, Spania va întâlni Brazilia, mâine, pe "Maracana". FC Vaslui o bună de plată Comisia de Recurs a Ligii Profesioniste de Fotbal a decis obligarea grupării FC Vaslui la plata sumei de 38.000 de euro reprezentând restanțe salariale către portarul Dănuț Coman, informează site-ul oficial al LPF. "Comisia admite recursul. Modifică în parte Hotărârea CSS. Obligă SC Vaslui la plata către jucător a sumei de 38.111 euro, reprezentând drepturi financiare restante", se menționează pe site-ul citat. De asemenea, în litigiul FC Vaslui - Adrian Sălăgeanu, Comisia de Recurs a ratificat hotărârea Consiliului de Administrație al clubului în sensul sancționării fotbalistului cu 15 la sută din drepturile salariale aferente anului competițional 2012-2013. Fotbal flash ■ Clubul Oțelul Galați a anunțat, pe siteul oficial, că noul tehnician al echipei este Ionuț Badea. "Badea, fost jucător «oțelar» în deceniul trecut, va semna pe doi ani de zile cu gruparea noastră. El vine la FC Oțelul alături de propriul staff tehnic", se arată pe site-ul grupării Oțelul. Oțelul Galați a mulțumit, printr-un comunicat postat pe site-ul oficial, fostului tehnician al echipei, Petre Grigoraș, și staff-ului acestuia. ■ Formația Petrolul Ploiești a remizat, joi seară, scor 1-1, cu echipa NK Maribor, în al treilea meci din cadrul stagiului de pregătire din Slovenia. NK Maribor a deschis scorul, în minutul 35, printr-un penalty transformat de Merga. Petrolul a egalat în minutul 61, prin Bokila, tot din penalty. ■ Mijlocașul elvețian Gelson Fernandes, în vârstă de 26 de ani, a semnat cu SC Freiburg, a anunțat clubul german, fără a face alte precizări. "Gelson este un jucător inteligent și care va fi extrem de util echipei", a declarat Klemens Hartenbach, directorul sportiv al clubului german. Fernandes a fost împrumutat o jumătate de sezon la FC Sion de către Sporting Lisabona. El a mai jucat în Premier League (Manchester City), în Ligue 1 (Saint-Étienne) și în Serie A (Chievo Verone, Udinese). ■ Mijlocașul Apostol Muzac și atacantul Viorel Dinu, care au evoluat în sezonul trecut pentru Universitatea Cluj-Napoca, vor face deplasarea împreună cu lotul echipei Săgeata Năvodari în stagiul de pregătire din Austria, o decizie în ceea ce privește transferul lor urmând să se ia în perioada următoare. De asemenea, la antrenamentele echipei din Năvodari a revenit atacantul Sorin Chițu, autor a 13 goluri în campionatul trecut pentru Farul Constanța, care a mai evoluat în sezoanele precedente pentru Săgeata. în cele două săptămâni ale stagiului din Austria, care va începe luni, formația condusă de Tibor Selymes va susține cinci partide de verificare. ■ Directorul sportiv al echipei FC Botoșani, Anton Heleșteanu, a declarat ieri că portarul Dorian Perianu a semnat un contract cu gruparea botoșăneană pentru o perioadă de doi ani. Perianu are 31 de ani, evoluează pe postul de portar, și a jucat de-a lungul carierei la Dinamo București, Inter Gaz București, Industria Sârmei Câmpia Turzii,CSM Râmnicu Vâlcea și Chindia Târgoviște.