Renaşterea Bănăţeană, iunie 2013 (Anul 25, nr. 7111-7134)

2013-06-25 / nr. 7130

8 Renașterea bănățeană încă patru jucători în probe Oficialii grupării ACS Poli Timișoara nu au luat încă o hotărâre în privința jucătorilor aflați în probe. Ultimii sosiți la baza "Dan Păltinișanu" sunt atacantul Cosmin Vancea (28 de ani,ex-FCM Târgu Mureș, CS Turnu Severin și Oțelul Galați), mijlocașul ofensiv Răzvan Moldovan (20 de ani, fost la Academia "Gheorghe Hagi" și la Universitatea Cluj-Napoca), mijlocașul central Alessandro Venezia (23 de ani, fost component al echipelor de tineret ale lui Napoli și Palermo) și senegalezul de 21 de ani Mediopediaye, Ion Dragu, Caius Lungu și Jorge Ruiz, aflați în teste de săptămâna trecută, continuă să se pregătească sub comanda staff-ului tehnic polist. Mâine va avea loc un joc-test în care vor evolua și jucătorii care speră să prindă un contract la Timișoara. DARIUS PETRU Pivot muntenegrean la RCT BC Timișoara a rezolvat și problema pivotului titular pentru sezonul viitor. Oficialii grupării de pe Bega l-au convins pe muntenegreanul Aleksandar Radulovici (2,07 metri, 104 kilograme) să semneze pe un an, el fiind al patrulea jucător străin transferat la recomandarea tehnicianului Tudor Costescu. Radulovici vine de la Teodo Tivai, semifinalistă a primei ligi din Muntenegru, și poate evolua și pe poziția 4. El a fost coșgheterul campionatului muntenegrean în sezonul 2009/2010, iar în ediția trecută a avut următoarele linii de statistică: campionatul Muntenegrului - 26 meciuri / 29,7 minute, 13,8 puncte, 8,6 recuperări, 1,3 pase decisive, record de puncte marcate: 26, într-un meci cu Lovcen; Liga Balcanică - 13 meciuri / 31,4 minute, 15,2 puncte, 7,3 recuperări, 1,2 pase decisive, record de puncte marcate, 23, într-un meci cu Kavala. De-a lungul carierei, Aleksandar Radulovici a mai jucat la Danilovgrad, KK Ulcinj (ambele din Muntenegru) și HKK Zrinjski (Bosnia). El este al doilea muntenegrean transferat de BC Timișoara, după Ivan Jelenici, care s-a și despărțit de alb-violeți. Pentru completarea lotului, clubul bănățean își îndreaptă acum atenția asupra aducerii unor baschetbaliști români. DARIUS PETRU Echipele românești și-au aflat adversarele din cupele europene Echipa Steaua București va întâlni formația FK Vardar Skopje, campioana Macedoniei, în turul doi preliminar al Ligii Campionilor, sa stabilit, ieri, în urma tragerii la sorți care a avut loc la Nyon. Partidele din turul doi preliminar al Ligii Campionilor se vor disputa în două manșe, la 16-17 iulie, respectiv, 23- 24 iulie. Steaua joacă primul meci pe teren propriu. Pentru a evolua în Liga Campionilor, Steaua așteaptă decizia Comisiei de Control și Disciplină a UEFA, care a deschis o procedură disciplinară după sentința ÎCCJ în dosarul "Valiza". Campioana României riscă excluderea din competițiile europene ca urmare a cazului de corupție în care finanțatorul FC Steaua, Gigi Becali, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu executare. Comisia de Control și Disciplină a UEFA a analizat, vineri, cazul formației Steaua, decizia urmând să fie anunțată în această săptămână. Tot ieri, la tragerea la sorți de la Nyon, s-a stabilit că echipa Astra Giurgiu va întâlni formația NK Domzale, locul al treilea în ultima ediție a campionatului sloven, în turul întâi preliminar al Ligii Europa. Meciurile vor avea loc în dublă manșă, la 4 iulie, respectiv, 11 iulie. Astra a fost cap de serie și va juca primul meci în deplasare, în cazul în care trece de NK Domzale. Astra va juca în turul doi preliminar împotriva formației cipriote Omonia Nicosia. Formația din Giurgiu a încheiat campionatul Ligii I pe locul al patrulea. Petrolul Ploiești va juca în turul doi preliminar al Ligii Europa cu învingătoarea din întâlnirea Vikingur (Feroe) - Inter Turku (Finlanda), care se va disputa în prima manșă, întâlnirea Vikingur (Feroe) - Inter Turku (Finlanda) din primul tur preliminar al Ligii Europa se va disputa la 4 (turul) și 11 iulie (returul). Meciurile din turul al doilea sunt programate la 18 (turul) și 25 iulie (returul). Formația din Ploiești joacă primul meci pe teren propriu. Petrolul este deținătoarea Cupei României și a terminat pe locul al treilea în Liga I. Pandurii Târgu Jiu va juca în turul doi preliminar al Ligii Europa cu învingătoarea din dubla manșă dintre Bala Town (Țara Galilor) - FC Levadia Tallin (Estonia), s-a stabilit tot în urma tragerii la sorți care a avut loc, ieri, la Nyon, întâlnirea Bala Town (Țara Galilor) - FC Levadia Tallin (Estonia) din primul tur preliminar al Ligii Europa se va disputa la 4 (turul) și 11 iulie (returul). Meciurile din turul doi sunt programate la 18 (turul) și 25 iulie (returul). Formația din Târgu Jiu va juca primul meci pe teren propriu. Echipa Pandurii Târgu Jiu este vicecampioana României. Caleidoscop ■ Tenismanul Victor Hănescu, locul 48 ATP, a fost învins, ieri, cu scorul de 6-3,6-2,6-0, de elvețianul Roger Federer, locul trei ATP și cap de serie numărul trei, în primul tur al turneului de la Wimbledon, al treilea Grand Slam al sezonului, după un meci care a durat o oră și nouă de minute. România a rămas fără jucători pe tabloul principal de simplu, după ce și Adrian Ungur, locul 94 ATP, a fost eliminat, tot ieri, cu scorul de 4-6,6-4,3-6, 1-6, de francezul Benoit Paire, locul 27 ATP și cap de serie numărul 25, în primul tur al turneului. Jucătorii eliminați în prima manșă primesc un premiu în valoare de 23.500 de lire streline (circa 27.500 de euro). ■ Naționala de volei feminin a României a învins, duminică, la turneul de la Kecskemet, din grupa A a Ligii Europene, reprezentativa Ungariei, scor 3-2. Scorul pe seturi a fost 19-21,21-15, 17-21,21-11 și 15-10, după 92 minute de joc. Vineri, în primul meci din cadrul turneului de la Kecskemet, tricolorele au învins Turcia, cu 3-0, iar sâmbătă au fost învinse de Bulgaria, scor 3-2. La primul turneu din cadrul competiției, de la Bursa, tricolorele au obținut o singură victorie, 3-2 cu Bulgaria, cedând apoi în fața Turciei și a Ungariei, cu adfelași scor, 1-3. Celelalte turnee sunt programate la Craiova (28-30 iunie) și la Varna (Bulgaria, 4-6 iulie). Liga Europeană se desfășoară cu opt echipe, împărțite în două grupe. Din Grupa B fac parte Germania, Serbia, Israel și Belgia. La tureul final al Ligii Europene (11- 12 iulie) este calificată direct Bulgaria, în calitate de națiune organizatoare, ei urmând să i se alăture încă trei echipe cu cea mai bună linie de clasament. Forul european de profil a impus schimbări de regulament în competiție, cea mai importantă fiind faptul că seturile se vor încheia la 21, nu la 25, cu excepția setului cinci, decisiv, care se va juca tot până la 15. marți, 25 iunie 2013 Petricevici va antrena în Georgia Liber de contract după despărțirea de gruparea tunisiană Club Africain, tehnicianul bosniac Dragan Petricevici a ajuns la un acord cu campioana Georgiei, MIA Academy Tbilisi. "Mă simt onorat de oferta celor de la MIA Academy, pe care am și acceptat-o. Merg să activez într-un baschet mai puternic, este un pas înainte în cariera mea. Este o provocare nouă pentru mine, obiectivele echipei vor fi aceleași din sezonul precedent, câștigarea campionatului și a Cupei. Nu mă sperie acest lucru deoarece 90 la sută dintre echipele la care am lucrat au avut obiective asemănătoare. Aș vrea să subliniez faptul că acest angajament reprezintă un lucru pozitiv și pentru baschetul românesc, întrucât, pe lângă baza pe care o am din baschetul ex-iugoslav și rezultatele din Tunisia, majoritatea carierei mele și, implicit, o parte importantă a CV- ului meu se leagă de România. Reunirea echipei va avea loc pe data de 3 august, dar în perioada următoare, împreună cu managerul echipei, domnul Levan Mikaberidze, vom construi echipa cu care vom aborda sezonul următor. Foarte probabil, vom începe sezonul cu trei străini, însă dacă va fi nevoie vor fi aduși mai mulți. în orice caz, Georgia este o țară cu o bază solidă de jucători autohtoni, mulți dintre ei evoluând la nivel de Euroligă sau în trecut chiar și în NBA", a declarat, pentru site-ul totalbaschet.ro, fostul antrenor al "leilor". DARIUS PETRU U Competiția ciclistă "Arsenal Park" și-a desemnat câștigătorii Desfășurată lângă Orăștie, în mini vacanța de Rusalii, prima ediție a competiției sportive "Arsenal Park - Military Bike Race", organizată de asociațiile "Verde pentru Biciclete", "Liman Bike Race și Arsenal Park, a atras majoritatea competitorilor din centrele urbane Timișoara, Lugoj, Orăștie și Sibiu, în condițiile în care participarea a fost cu adevărat națională. Singurul concurs de biciclete din România, derulat pe un traseu de 11 kilometri din jurul complexului turistic gazdă, i-a poziționat pe cicliștii bănățeni pe șapte dintre cele 25 de locuri de pe podiumurile celor patru categorii de concurs. Astfel, Timișoara a ocupat locul I la categoria "veteranifete" (prin Ioana Zamfira) și locul II la" senior-fete" (prin Camelia Teleabă), iar Lugojul și-a adjudecat locul II la "seniori băieți" (prin Tiziano Baila) și locul III la "juniori băieți" (prin Cătălin Suciu). La rândul lor, cicliștii din Tomești au dominat categoria "juniori fete", adjudecându-și locurile I și II, prin surorile Ioana și, respectiv, Ana-Maria Homojdan, iar reprezentantul satului Sintești (Margina) a luat locul II la "juniori băieți". Cele mai multe premii, șase la număr, au fost câștigate însă de cicliștii din orașul Sibiu. (L.N.) Guardiola, prezentat oficial la Bayern Tehnicianul Josep Guardiola sa declarat "pregătit pentru noua provocare" la Bayern München, unde vrea să se adapteze "sută la sută la calitățile jucătorilor", a declarat antrenorul catalan cu ocazia primei sale conferințe de presă la gruparea bavareză. "Sunt pregătit pentru această nouă provocare", a declarat Guardiola, care a vorbit în limba germană, în fața a peste 250 de jurnaliști veniți din toate colțurile lumii. "Perioada mea la Barcelona a fost fabuloasă. Dar aveam nevoie de o nouă provocare. Bayern München mi-a oferit această oportunitate", a adăugat el, mulțumind pentru "acest cadou". în ceea ce privește sistemul de joc, catalanul a spus: "Trebuie să mă adaptez sută la sută la jucători. Trebuie să mă ajustez la calitățile lor. Jucătorii Barcelonei sunt diferiți de cei de la Bayern. Trebuie să mă adaptez. Sistemul contează mai puțin". "Există multă presiune, dar trebuie să o accept", a declarat tehnicianul spaniol, sucesorul lui Jupp Heynckes. Guardiola, în vârstă de 42 de ani, și-a luat un an sabatic după patru sezoane la FC Barcelona, alături de care a câștigat 14 trofee. Venirea lui la Bayern a fost anunțată la 16 ianuarie.