Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-25 / nr. 7156

8 Renașterea bănățeană "Câinii”, puși cu botul pe labe Penultima repetiție a timișorenilor înaintea play-off-ului a fost o reușită. Campioana a izbutit, ieri, în fieful lui Dinamo, un nou festival de eseuri. Meciul de la București, contând pentru runda cu numărul 13 a SuperLigii, a fost câștigat de RCM MVT Universitatea de Vest de echipa bucureșteană, în minutul 7,în urma unei lovituri de pedeapsă ce a fost executată de Iordan. Bănățenii au recuperat handicapul prin eseul lui Tănase, Conache ratând transformarea. Apoi s-a jucat mai mult în jumătătea dinamovistă, astfel că reușitele lui Tuiatua și o lovitura de pedeapsă a lui Iordan: 17-6 la pauză. în repriza Secundă, timișorenii au crescut ritmul jocului, marcând nu mai puțin de opt eseuri, prin Lemeki, Tuiatua, Morrison, íonovai, Viliami, Shamkharadze, Lola și McGrath, cinci dintre acestea fiind transformate de Conache. Iordan și Petrache au mai pus șase puncte pe tabelă în dreptul lui Dinamo, prea puțin însă pentru un rezultat favorabil împotriva campioanei în exercițiu. Echipa timișoreană a evoluat ieri în următoarea alcătuire: 1. Samuel Maris, 2. Marian Gordoaia, 3. Giorgi Khostiashvili, 4. Dorin Lazăr, 5. Valentin Popârlan (căpitan), 6. Randall Morrison, 7. Laurențiu Tănase, 8. Lemeki Davu, 9. Victor Dumitru, 10. Bidzina Samkharadze, 11. Viliami Moara, 12. Ben Tuiatua, 13. Johnny Sola, 14. McGrath Van Wyk, 15. Gabriel Conache. Au mai intrat: Gigi Militari, Florin Fântânaru, Fonovai Tangimana și Sione Halaku. Sâmbătă, de la ora 10, în ultima rundă a sezonului regulat, timișorenii primesc vizita "studenților" clujeni, într-o partidă ce va fi transmisă de TVR2. DARIUS PETRU cu scorul de 67-12, elevii lui Chester Shamkharadze nu au surprins pe un- Williams culcând de 11 ori balonul meni. Donache și-a trecut și el trei în terenul de țintă advers. Primele puncte în cont. 17-3. între cele două puncte ale partidei au fost înscrise eseuri, gazdele au punctat tot printr- Un grec la BC Timba Andreas Psaropoulos, un baschetbalist grec ce evoluează pe pozițiile 3 și 4, este noua achiziție a prim-divizionarei de baschet masculin Timba Timișoara, informează site-ul eurobasket.com. El are 27 de ani, măsoară 2,05 metri și a mai evoluat de-a lungul carierei doar în țara sa natală, la echipele Peristeri GS, Near East, Periko/Archelaos, Halkida și Kavala. BC Timba i-a mai luat până acum pe americanii David Lawrence și Kevin Bridgewaters și i-a prelungit contractul canadianului Denham Brown. (D.P.) Pantani și Ullrich s-au dopat la Turul Franței din 1998 Italianul Marco Pantani și germanul Jan Ullrich, aflați pe primele două locuri la Turul Franței din 1998, figurează printre rutierii dopați cu EPO în timpul probei, conform informațiilor conținute în raportul comisiei de anchetă a Senatului francez pentru lupta contra dopajului. Americanul Bobby Julich, aflat pe locul al treilea, nu se află între sportivii care au recurs la acest produs dopant, după testele retroactive efectuate din 2004, contrar informațiilor publicate marți de cotidianul francez Le Monde. Unul din eșantioanele americanului prezintă urmă de EPO, conform primei metode de detectare a EPO din 2000, dar nu prezintă criteriile care să-l declare pozitiv, conform criteriilor Agenției Mondiale Antidoping (AMA) atunci în vigoare, contrar eșantioanelor lui Pantani și Ullrich. Marco Pantani, decedat în 2004, a realizat în 1998 dublu Turul Italiei - Turul Franței. El nu a fost niciodată depistat pozitiv, chiar dacă a fost exclus de la Giro 1999 pentru un hematocrit prea ridicat. Ullrich a recunoscut că s-a dopat de-a lungul carierei, dar a vorbit doar de autotransfuzii sangvine, nu și de EPO. Membrii Comisiei de anchetă a Senatului francez în privința dopajului au avut acces la informații privind analizele cicliștilor care au participat la edițiile Turului Franței din 1998 și 1999. joi, 25 iulie 2013 Un nou antrenor la gruparea din Freidorf Marian Călin (36 de ani) este noul antrenor al divizionarei a patra Auto Timișoara. Fost jucător al grupării din Freidorf, acesta a preluat postul de "principal" de la Petra Vlătănescu, care face parte în prezent din colectivul de tehnicieni al centrului juvenil polist. Cel mai probabil, Marian Călin va fi ajutat în viitorul sezon de Marius Oprea, și el un fost component al echipei din "U" Timiș. "Mecanicii" au strâns rândurile în urmă cu zece zile și se antrenează pe terenul din Freidorf. Primii care o vor părăsi pe Auto sunt sudanezii Eddy Amadio și Mohammed Izzeldin, ambii cu destinația India, unde vor fi duși de un impresar sârb. De amintit că Amadio, care are și cetățenie canadiană, a evoluat în primul meci oficial al noii naționale a Sudanului de Sud. El a jucat pe postul de fundaș dreapta în testul cu o selecționată nord-americană și a stat două săptămâni în cantonament cu prima reprezentativă a țării sale. (D.P.) Mîrtea, eliminat în calificări la Kikinda Dragoș Mîrtea a ratat participarea pe tabloul principal al turneului futures de la Kikinda (Serbia). La doi pași de casă, tenismanul timișorean spera să treacă nu i-a dat pace în ultimii ani, nu figurează în acest moment în ierarhia ATP. El trebuia să ajungă până cel puțin până în optimile concursului din țara vecină pentru a reintra în clasamentul jucătorilor profesioniști, unde cea mai bună clasare a sa a fost 847, în urmă cu trei ani. După 6-0,6-0 cu sârbul Branislav Vasiljevici și 6-4, 6-2 cu austriacul Oliver Ceranic (al optulea favorit pe tabloul de 64 de poziții din calificări), Marțea a pierdut duelul cu croatul Matei Sabanov (cap de serie numărul zece în calificări), scor 6-4,6-0, fiind nevoit să se întoarcă acasă. Andrei Apostol este singurul român care a obținut calificarea pe tabloul principal la Kikinda, ceilalți șapte reprezentanți ai țării noastre fiind eliminați. Teodor Crăciun a fost acceptat direct, grație clasării din ierarhia ATP, locul 758 la data înscrierii pentru turneul din Serbia. Mai mult, el este cap de serie numărul șase și a trecut în manșa inaugurală de reprezentantul gazdelor Ivan Milivojevici, scor 6-2,6-2. Dragoș Mîrzea a evoluat la începutul acestei luni la cea de-a doua ediție a BRD Timișoara Challenger, unde a primit o invitație din partea organizatorilor. La simplu a fost învins în primul tur, iar la dublu s-a oprit în sferturile de finală, partenerul său, americanul Wayne Odesnik, alegând să părăsească orașul după eliminarea prematură suferită în proba de simplu. DARIUS PETRU de calificări pentru a putea juca apoi pentru puncte, dar a fost învins în ultimul tur al calificărilor. Marțea, revenit în competiții după o accidentare la spate care ■ Jucătoarea de tenis Monica Niculescu, locul 47 WTA, a fost eliminată în primul tur al turneului de la Stanford (SUA), dotat cu premii în valoare totală de 795.707 dolari. Monica Niculescu a fost învinsă în runda inaugurală de sportiva americană Coco Vandeweghe, venită din calificări, numărul 245 mondial, scor 6-0, 6-3. ■ Cuplul Florin Mergea/Lukas Rosol (România/Cehia) a învins, ieri, cu scorul de 6-2, 6-4, perechea elvețiană Marco Chindinelli/Henri Laaksonen, beneficiară a unui wildcard, în primul tur al turneului de la Gstaad (Elveția), învingătorii vor da piept în sferturile de finală ale competiției cu perechea Johan Brunstrom/Raven Klaasen (Suedia/ Africa de Sud), cap de serie numărul doi. Mergea și Rosel și-au asigurat prin accederea în turul doi un cec în valoare totală de 3.660 de euro și 45 de puncte ATP. ■ Jucătoarea Alexandra Cadanțu, locul 77 WTA și cap de serie numărul patru, s-a calificat, ieri, în sferturile de finală ale turneului de la Baku, cu premii de 235.000 de dolari, după ce a învins-o cu scorul de 5-7,6-1,6-3, într-un meci de două ore, pe Mandy Minella din Luxemburg, locul 100 WTA. Calificarea .Caleidoscop în sferturile de finală este recompensată cu 5.775 de dolari și 70 de puncte WTA. Viitoarea adversară a Alexandrei Cadanțu va fi una dintre sportivele Katerina Kozlova din Ucraina, locul 213 WTA, jucătoare venită din calificări, Polona Hercog din Slovenia, locul 102 WTA, și Galina Voskoboeva din Kazahstan, locul 89 WTA. ■ Gruparea Chelsea Londra l-a achiziționat pe mijlocașul chilian de 18 ani Cristian Cuevas, de la echipa O'Higgins FC. Cristian Cuevas a semnat un contract pe cinci sezoane, valoarea transferului fiind de aproximativ trei milioane de euro. Jucătorul a evoluat în cinci meciuri pentru naționala statului Chile la Campionatul Mondiale under-20 din această vară. ■ Atacantul brazilian Julio Baptista de la Malaga a semnat cu gruparea Cruzeiro, din prima ligă braziliană, după ce a ajuns la un acord cu clubul spaniol pentru rezilierea contractului, a anunțat, ieri, clubul andaluz, într-un comunicat. "Julio Cesar Baptista și Malaga au ajuns la un acord amiabil pentru încheierea contractului jucătorului. Malaga îi dorește mult succes în noua sa aventură la Cruzeiro, în Brazilia", a anunțat clubul spaniol pe site-ul oficial. Format la Sao Paulo, Baptista, 31 de ani, a plecat în 2003 în Europa, unde a evoluat la FC Sevilla, Real Madrid, Arsenal, AS Roma și la Malaga, din ianuarie 2011.