Renaşterea Bănăţeană, iulie 2013 (Anul 25, nr. 7135-7160)

2013-07-01 / nr. 7135

10 Renașterea bănățeană Rossi s-a impus la Assen Italianul Valentino Rossi (Yamaha) a câștigat Marele Premiu al Olandei la MotoGP, devansându- i pe spaniolul Marc Marquez (Honda) și pe britanicul Cal Crutchlow (Yamaha), sâmbătă, pe circuitul TT de la Assen. Rossi s-a impus la Assen pentru a șasea oară în carieră, la MotoGP (după 2002, 2004,2005,2007 și 2009). Aceasta este a doua clasare pe podium a italianului în 2013, după poziția secundă ocupată în prima etapă, în Qatar. Campionul mondial en-titre Jorge Lorenzo (Yamaha), care a concurat deși a fost operat la claviculă în noaptea de joi spre vineri, s-a clasat în Olanda pe locul al cincilea; clasamentul general, lider este spaniolul Dani Pedrosa, al patrulea la Assen. Pedrosa are 136 de puncte. Pe poziția a doua se află Jorge Lorenzo, cu 127 de puncte, iar pe locul al treilea este Marc Marquez, cu 113 puncte. La Moto2 s-a impus spaniolul Pol Espargaro (Kalex), care a reușit să îl depășească pe britanicul Scott Redding (Kalex) în ultimul tur. Pe poziția a treia s-a clasat elvețianul Dominique Regerter (Suter). Acesta este al treilea succes al sezonului pentru Espargaro, după victoriile din Qatar și Catalunia. Scott Redding este lider în clasamentul mondial, cu 134 de puncte, urmat de Pol Espargaro (104 puncte). în fine, cursa de la clasa Moto3 a fost câștigată de spaniolul Luis Salem (KTM), care i-a devansat pe compatrioții săi Maverick Vinales și Alex Rins, ambii tot pe KTM. Salem, care a câștigat și precedentele două etape (Italia și Catalunia), precum și prima cursă a sezonului, în Qatar, este lider în clasamentul general, cu 152 de puncte. Poziția a doua în ierarhia mondială este ocupată de Maverick Vinales, cu 142 de puncte. Record negativ egalat la Wimbledon Ediția din acest an a turneului de la Wimbledon a înregistrat egalarea unui record negativ, doar zece jucători și jucătoare dintre primii capi de serie calificându-se în turul trei, ceea ce s-a mai întâmplat doar de două ori la o competiție de Grand Slam. Doar șase jucători și patru jucătoare dintre primii zece capi de serie de pe tabloul masculin și primele zece sportive de pe tabloul feminin au reușit să acceadă în turul trei la Wimbledon. O astfel de situație s-a mai înregistrat în 1996, tot la Wimbledon (patru jucători și șase jucătoare), și în 1998, la Roland Garros (doi jucători și opt jucătoare). Capii de serie cei mai importanți care au fost eliminați în primele tururi, la ediția 2013 a turneului de la Wimbledon, sunt Roger Federer, Rafael Nadal, Maria Șarapova și Victoria Azarenka. Caleidoscop ■ Tehnicianul echipei de hochei pe gheață Pittsburgh Penguins, Dan Bulsma, va fi antrenorul Statelor Unite ale Americii la Jocurile Olimpice de la Soci din 2014, a anunțat, sâmbătă, Federația Americană. "Este o mare onoare săți reprezinți țara la Jocurile Olimpice. Voi face totul pentru ca echipa noastră să câștige medalia de aur", a declarat Bylsma. Dan Bylsma a câștigat Cupa Stanley în 2009, la câteva luni de la sosirea sa la Pittsburgh Penguins, și a fost desemnat cel mai bun antrenor din NHL în sezonul 2010-2011. Pittsburgh a terminat actualul sezon cu cel mai bun bilanț în Conferința de Est, dar a fost eliminată de Boston Bruins în finala Conferinței. La Jocurile Olimpice din 2010 de la Vancouver, SUA a cucerit medalia de argint, fiind învinsă în finală de reprezentativa Canadei. ■ Perechea Raluca Olaru/Olga Savciuk (România/Ucraina) a ratat, sâmbătă, calificarea în turul trei al probei de dublu feminin din cadrul turneului de la Wimbledon, al treilea Grand Slam al anului. Olaru și Savciuk au fost învinse în turul doi, cu scorul de 5-7,6-3,6-2, de cuplul Shuko Aoyama/Chanelle Scheepers (Japonia/Africa de Sud). România nu mai are nici o reprezentantă pe tabloul de dublu feminin de la Wimbledon, celelalte jucătoare române fiind eliminate încă din primul tur. ■ Jucătoarea Ioana Loredana Roșca s-a calificat, sâmbătă, în turul doi al probei de junioare din cadrul turneului de la Wimbledon, învingând-o în prima rundă, cu scorul de 6-7 (3), 6-2, 6-1, pe sportiva britanică Isabelle Wallace. in faza următoare, troșca o va întâlni pe jucătoarea ucraineană Andelina Kalinina, cap de serie numărul 12. Tot sâmbătă, Ioana Ducu s-a calificat în turul doi la junioare după ce a trecut în prima rundă, cu scorul de 6-2,6-2, de a șaptea favorită, Katy Dunne (Marea Britanie). lunii 1 iulie 2013 Emoții risipite România va fi reprezentată în sezonul 2013-2014 de trei echipe în grupele Ligii Campionilor la volei, Tomis Constanța (masculin), respectiv, Dinamo București și Știința Bacău (feminin), acestea aflându-și adversarele la tragerea la sorți de la Viena. La masculin, campioana Tomis Constanța va evolua în grupa F, cu Jastrzebski Wegiel (Polonia), Huldank Ankara (Turcia) și Hypo Tirol Innsbruck (Austria). Prima clasată din fiecare din cele șapte grupe, plus încă cinci echipe cu cea mai bună linie de clasament vor obține calificarea în play-off 12. Competiția feminină va avea la start și două echipe românești. Astfel, vicecampioana Dinamo București a fost repartizată în grupa C, cu Vakifbank Istanbul (Turcia), Atom Trefl Sopot (Polonia) și Gent Dames (Belgia). Campioana Știința Bacău va evolua în grupa F, cu Dinamo Kazan (Rusia), Tauran Gornicza (Polonia) și Volevo Zurich (Elveția). Primele două clasate din fiecare din cele șase grupe se vor califica în play-off-ul 12. Meciurile vor începe în luna octombrie. Președintele campioanei României la volei masculin, CVM Tomis Constanța, Sorin Strutinsky, s-a declarat mulțumit de tragerea la sorți a grupelor Ligii Campionilor din sezonul 2013/2014. "La prima vedere este o tragere la sorți mai bună decât cea de anul trecut, dar care poate fi înșelătoare. Se știe că Halkbank a adus sau este pe cale să aducă niște jucători foarte buni, printre cei mai buni din Europa, și un antrenor de clasă, toți de la Trentino. Wegiel este reprezentanta voleiului polonez, un campionat cu echipe foarte bune. Tirol este ca și noi: are un an foarte bun, urmat de un an mediu. Vom vedea ce va fi. Orice este posibil. Ce vă pot spune sigur este că antrenorul Martin Stoer rămâne la echipă, iar de acum înainte începem transferurile", a declarat Sorin Strutinsky, prezent la tragerea la sorți de la Viena. Pe trei la "Cupa Dunării" Echipa națională de polo a României a încheiat, ieri, participarea la "Cupa Dunării", cu un bilanț de două victorii și două înfrângeri, pe locul al treilea al competiției de la Bratislava. Echipa României a fost învinsă, ieri, de Germania, cu scorul de 12-8 (3-2, 5- 2, 1-2, 3-2). Vineri, în prima zi a turneului de la Bratislava, poloiștii români au învins Olanda, cu 10-7, și Slovacia, cu 15-8, iar sâmbătă au cedat în fața Australiei, scor 8-9. Rezultatele complete ale "Cupei Dunării" sunt următoarele: Slovacia - Australia 5-10, România - Olanda 10-7, Germania - Australia 7-9, Slovacia - România 8- 15, Olanda - Germania 10-12, Australia - România 9- 8, Slovacia - Germania 9-11, Australia - Olanda 10- 1, Slovacia - Olanda 9-6 și Germania-România 12-8. Australia a cucerit "Cupa Dunării", urmată în clasament de Germania, România, Slovacia și Olanda. Un alt turneu de pregătire pentru România este programat la Oradea, în perioada 5-7 iulie, înaintea participării la Campionatul Mondial de la Barcelona, care va avea loc în perioada 19 iulie - 4 august. Tricolorii fac parte din grupa D, în care se vor confrunta cu Italia, Germania și Kazahstan. Irimescu va juca la HC Odorhei Echipa de handbal masculin HC Odorhei a anunțat transferul pivotului Gheorghe Irimescu, care a evoluat sezonul trecut la CS Caraș Severin. Gheorghe Irimescu (33 de ani) a acumulat peste 50 de selecții în echipa națională, iar la nivel de club este triplu câștigător al Challenge Cup, cu UCM Reșița, în carieră a mai trecut pe la Minaur Baia Mare, Politehnica Timișoara, HCM Constanța, cu care a câștigat două titluri de campion și Cupa României, dar și CS Caraș Severin, fosta UCM. Gheorghe Irimescu a semnat un contract valabil pe un sezon cu HC Odorhei, formația antrenată de Vlad Caba. în sezonul 2013-2014, medaliata cu bronz a Ligii Naționale, HC Odorhei, va juca și în Challenge Cup. Ultima cursă... Un pilot italian a murit, ieri, în cursa GT Lamborghini Blancpain Super Trofeo de pe circuitul Paul Ricard din Castellet (Franța), după ce a fost implicat într-un accident cu cinci mașini, au anunțat organizatorii competiției. Andrea Marie, în vârstă de 41 de ani, a fost grav rănit în accident și a decedat în ciuda ajutorului de urgență primit la centrul medical al circuitului. Un alt pilot implicat în accident a fost internat într-un spital din Toulon. Poliția a dechis o anchetă pentru a stabili cauzele accidentului.