Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-11 / nr. 7196

2 Renașterea bănățeană Actualitate începerea școlii îi prinde pe edilii timișoreni cu temele neterminate Urmare din pagina 1 La Liceul "Nikolaus Lenau", constructorul care a contractat lucrările de reabilitare a rămas corigent ca să ne exprimăm în termeni didactici astfel încât nici măcar lucrările la interior nu au fost încheiate și nu au fost încă montate toate geamurile. Executivul primăriei și-a luat gândul că întreaga lucrare va fi încheiată în acest an, când doar incinta are șanse de a fi finalizată, urmând ca la fațadă să se lucreze și în 2014. Clase într-o fostă stație ITP pentru elevii de la "Lenau" Liceul de limbă germană va porni în noul an școlar și cu altă problemă spinoasă rămasă în coadă de pește, cea a programului de dimineață, în care nu pot intra toate clasele. O mare parte dintre elevi - probleme sunt în special la clasele a șasea și a șaptea - vor fi nevoiți să meargă la cursuri după-amiaza. Primarul Nicolae Robu promite, însă, că în cursul anului școlar se vor amenaja spațiile necesare pentru ca toți elevii unității de învățământ să fie scutiți de obositorul program de după-amiază. Soluția ar fi amenajarea de clase într-un spațiu care aparține Regiei Autonome de Transport Timișoara. Este vorba despre locația de pe Intrarea Doinei, unde a funcționat centrul de gratuități al regiei. Acolo există o clădire în stare foarte bună, dar nu aceasta este cea în care vor învăța elevii, ea urmând să fie folosită doar de către profesori, pentru că dimensiunea încăperilor nu e potrivită pentru a putea găzdui clasele. Ele vor fi amenajate într-o hală care la ora actuală are zidăria într-o stare proastă, dar în schimb dispune de o structură de rezistență solidă. Este vorba, practic, despre imobilul în care a funcționat o stație ITP (pentru inspecția tehnică periodică a mașinilor), pe vremea când locația aparținea asociației Automobil Clubul Român. Acolo vor fi amenajate 12 săli de clasă, pe două niveluri (parter plus etaj), după cum promite edilul-șef. Pe lângă spațiul suficient de generos, clădirea prezintă și avantajul apropierii de sediul principal al Liceului "Nikoalus Lenau". Numai că și această soluție va fi una provizorie, până când primăria va reuși să amenajeze un campus pe strada Oituz, care va fi folosit de liceul timișorean, iar RATT își va putea lua din nou spațiul în primire, destinația finală a acestuia urmând să fie, cel mai probabil, cea de clădire de birouri. Viceprimarul Dan Diaconu face precizarea că nu va fi o problemă demolarea pereților despărțitori care vor delimita, în prima fază, clasele școlare, pentru ca spațiul să fie configurat conform destinației sale finale. Condiții proaste într-o serie de unități . Vrând-nevrând, într-o serie de unități școlare, elevii și dascălii trebuie să se mulțumească, cel puțin pentru prima parte a anului școlar, cu condiții precare. Primarul Nicolae Robu accentuează că în acest an bugetul alocat lucrărilor de întreținere și reparații la unitățile școlare a fost mai consistent ca niciodată, fiind vorba de șapte milioane de lei, cărora li se adaugă 1,821 milioane de lei pentru dezvoltare. "Nu putem rezolva dintr-o dată tot ceea ce nu s-a făcut timp de zeci de ani la unitățile de învățământ. Chiar dacă am fi fost în situația fericită de a avea toți banii necesari, tot n-am fi avut timpul fizic necesar pentru a aduce toate unitățile la un standard modern", susține primarul. Robu nu se arată deloc mulțumit nici de aspectul unor clădiri ultracentrale în care funcționează unități de învățământ, iar la acest capitol amintește în primul rând colegiile tehnice "Emanuil Ungureanu" și MIU. "Știu că nu sunt condiții cum ar trebui să fie pentru elevi și profesori, iar aspectul exterior al clădirilor, altfel foarte frumoase, lasă de dorit. Dar nu avem acum fondurile necesare reabilitării acestor clădiri", afirmă Nicolae Robu. TUDOR MIHAI LENGHER în această hală vor fi amenajate 12 săli de clasă, pentru elevii unor clase gimnaziale de la Liceul "Nikolaus Lenau" Clădirea Colegiului Tehnic "Emanuil Ungureanu" ar trebui reabilitată, dar nu sunt bani Viceprimarul Dan Diaconu spune că reconfigurarea spațiului RATT nu va fi o problemă "Nu putem rezolva dintr-o dată tot ceea ce nu s-a făcut timp de zeci de ani la unitățile de învățământ", explică primarul Nicolae Robu miercuri 11 septembrie 2013 "Te abonezi și câștigi!" Săptămâna și televizorul A doua extragere din luna septembrie 2013, pentru concursul "Săptămâna și televizorul", a avut loc ieri, la sediul redacției, și a desemnato câștigătoare a campaniei promoționale "Te abonezi și câștigi" pe abonata Elisabeta Groza, cu domiciliul în municipiul Timișoara, Calea Martirilor nr. 31, sc. D, ap. 6, județul Timiș. Pentru a intra în posesia televizorului, câștigătoarea este invitată să se prezinte la redacție vineri sau luni, la ora 10. Ridicarea premiului se face personal, pe baza cărții de identitate. Atenție: premiul este valabil 30 de zile de la data apariției acestui anunț! Rugăm participanții la concurs să-și scrie complet și citeț numele și adresa și să menționeze în exteriorul plicului lunile pentru care a fost făcut abonamentul. Următoarea extragere va avea loc în 17 septembrie, la ora 13. (L.N.) Țara Almăjului se pregătește de sărbătoare Cea de-a 18-a ediție a Festivazovici și "Nergana" din Șopotu Noulului Văii Almăjului se va desfăianfara din Lăpușnicu Mare, forșura în zilele de 21 și 22 septem- mariile de dansuri din Prigor și Borbice, în comuna Prigor din Caraș- Severin, au anunțat reprezentanții societății culturale "Țara Almăjului" din Timișoara, principalul organizator al evenimentului. La această ediție își vor aduce concursul ansamblurile "Almăjana" din Bolovenii Vechi, taraful școlar din comuna Eftimie Murgu, precum și ansamblul "Cununița" și fanfara din Bănia. Manifestarea va include, de asemenea, simpozionul "Despre almăjeni și faptele lor" și tradiționala paradă a portului popular. (L.N.) Concert extraordinar Filarmonica "Banatul" din Timișoara va susține vineri, de la ora 19, la sediul propriu de la Sala Capitol, un concert extraordinar inclus în programul oficial al Festivalului Internațional "George Enescu". Programul propus de maestrul Gheorghe Costin, dirijorul concertului, include "Suita a II-a pentru orchestră op. 20" de George Enescu, "Concertul pentru două piane și orchestră, în re minor" de Francis Jean Marcel Poulenc și "Suita simfonică - Mandarinul miraculos, op 19" de Béla Bartók, își vor mai da concursul pianiștii Manuela Iana Mihăilescu și Dragoș Mihăilescu. (L.N.)