Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-18 / nr. 7202

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7202 - miercuri, 18 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Agentul termic intră în probe în vederea pregătirii sezonului de încălzire 2013-2014, societatea timișoreană de termoficare Colterm anunță că,începând de mâine, se vor efectua, etapizat, probele la rece; în funcție de temperaturile exterioare, încălzirea va putea fi furnizată din data de 1 octombrie. Conform normelor în vigoare, furnizarea agentului termic va începe după ce trei zile consecutiv se vor înregistra temperaturi sub 10 grade Celsius. Pentru aceasta, va fi luată în calcul o medie a temperaturilor maxime (consemnate ziua) și minime (din timpul nopții). Asociațiile de proprietari și ceilalți utilizatori sunt rugați să deschidă vanele de branșament, iar locatarii care lucrează la instalațiile interioare și au golit apa din instalații să-și finalizeze lucrările și să permită încărcarea acestora în condiții de siguranță atât pentru ei, cât și pentru vecini și să nu mai efectueze lucrări care să necesite descărcarea lor. Pentru a nu se produce inundații în imobile, Coltermu nu va deschide vanele de branșament decât la solicitarea asociației și în prezența reprezentantului legal al acesteia. (D.D.) www -renasterea.ro Străinii ar putea deveni stăpâni pe jumătate din suprafața agricolă a județului Timiș • Prețurile mici ale terenurilor agricole îi atrag ca un magnet pe cetățenii străini, care cumpără tot mai mult • Suprafața agricolă deținută de aceștia crește anual cu zece la sută Din 1 ianuarie 2014, potrivit tratatului de aderare la Uniunea Europeană, piața terenurilor agricole va fi liberalizată, iar cetățenii străini vor putea cumpăra pământ în România și în calitate de persoane fizice. Până acum, era permisă doar achiziționarea de terenuri prin firme înregistrate la noi în țară. Chiar și în aceste condiții, suprafața agricolă deținută de cetățenii străini a crescut anual cu aproximativ zece la sută. Oficialii din agricultură, sunt îngrijorați de ultimele statistici, studiile arătând că în zece ani toată suprafața agricolă ar putea fi controlată de cetățenii străini, situație care poate deveni periculoasă la nivel național. Continuare în pagina 3 Multe premii cu "Renașterea bănățeană" Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna octombrie. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 23 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna octombrie au șansa de a câștiga sejururi la Buziaș, unde pot îmbina relaxarea cu tratamentul. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). O șaptămensă6 refacere pentru doua persoane is Hotel Parc Buzias (cazare și tr& mese/zt, de sunt pens samoataj. Două sfOG Kenem, fiecare pentru doua persoane, le Hotel Perc Buzies i cazare si Steirmese/zt). Prețul abonamentului pentru luna octombrie 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna octombrie 2013 se pot face până vineri, 27 septembrie, la oficii și la factorii poștali, și până luni, 30 septembrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 30 de lei (15 numere de ziar) Titlurile zilei Polul cultural Timișoara- Arad prinde contur Profesorii de la Colegiul Tehnic de Vest, în pericol să rămână fără salarii Strada Musicescu va fi gata la vară Criză de perspicacitate la Poliția Locală Timișoara