Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-21 / nr. 7205

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7205 - sâmbătă, 21 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Ministerul promisiunilor Eugen Nicolăescu, ministrul sănătății, s-a întâlnit ieri la Timișoara cu reprezentanți ai personalului sanitar din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara pentru cea de-a șasea și ultima dezbatere regională pe tema proiectelor de reformă în domeniu. Acestea, enumerate de oficialul de la București, vizează echilibrarea sistemului, profesionalizarea managementului în sănătate, mărirea numărului centrelor de rezidențiat și introducerea internatului de doi ani pentru absolvenții de medicină care nu au ajuns la rezidență, eliminarea profesiei de medic din categoria bugetarilor, transformarea spitalelor în organizații non-guvernamentale, regii autonome, societăți comerciale și cu autoritățile județene, municipale, orășenești sau comunale ca asociat sau acționar unic, o nouă lege a malpraxisului. Continuare în pagina 3 I www.renasterea.ro Primarul a fumat pipa păcii cu elevii și dascălii de la Colegiul de Vest în jur de o sută de elevi și profesori de la Colegiul Tehnic de Vest au protestat ieri, în fața Primăriei Timișoara, nemulțumiți de hotărârea de consiliu local care îi obliga să se mute la Școala generală nr.9 situată pe bd. Liviu Rebreanu, ca să le facă loc celor de la Liceul de Arte Plastice. Elevii de la Colegiul Tehnic de Vest au ajuns ieri, la ora 12, în parcarea Primăriei Timișoara, cu pancarte pe care erau inscripționate mai multe lozinci: "Interesul personal scuză mijloacele”, "Jos domnia bunului plac", "Stop discriminării" etc. Protestul dascălilor și al elevilor a fost unul pașnic, aceștia dorind să demonstreze că tinerii care învață la colegiu sunt civilizați. Continuare în pagina 2 Vreme rece în weekend Meteorologii anunță o vreme destul de rece pentru acest weekend. Astăzi, în Banat sunt așteptate temperaturi scăzute, ploi și intensificări de vânt. La Timișoara este preconizată o maximă de 19 grade. Cerul va fi noros pe toată durata zilei, iar șansele de a cădea precipitații sunt ridicate. La Sânnicolau Mare, Jimbolia și Lugoj vor fi 18 grade Celsius, la Caransebeș, 17, iar la Reșița 14, în zonele deluroase și de munte, sunt așteptate averse. Noaptea va aduce valori cuprinse între 6 și 9 grade Celsius. Mâine, norii se vor mai risipi, însă nu sunt excluse, în continuare, ploi în anumite zone din vestul țării. La Timișoara și Sânnicolau Mare, vor fi 19 grade, la Lugoj, Jimbolia și Caransebeș, 18, iar la Reșița, 16, în noaptea de duminică spre luni, temperaturile vor fi mai scăzute decât cele din noaptea trecută, cu valori care se vor situa între 4 și 6 grade Celsius. Săptămâna viitoare, temperaturile vor crește ușor, ajungând, în anumite zone, la 24 de grade, însă pe arii extinse din Banat cerul va fi mai mult noros. (G.l.) UMF "Victor Babeș" din Timișoara și-a deschis porțile Un nou an universitar a început ieri la Universitatea de Medicină și Farmacie "Victor Babeș" din Timișoara. Aula Magna a fost neîncăpătoare pentru studenții, în special cei din anul I, care doreau să participe la ceremonie. Alături de conducerea universității s-au aflat subprefectul județului Timiș, Liliana Oneț, și viceprimarul Timișoarei, Dan Diaconu. Rectorul UMF Timișoara, prof. dr. Marius Raica, lea amintit celor prezenți în sală că universitatea este rodul muncii a numeroase generații de profesori și studenți și că se fac eforturi importante în aceste vremuri confuze atât pentru educație, cât și pentru sănătate. "Sperăm din tot sufletul că interesul dumneavoastră nu se bazează pe dorința de a pleca din țară, ci pe cea de a face ceea ce vă doriți", le-a spus rectorul studenților. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Militanții pentru salvarea mediului de la Roșia Montană demonstrează și mâine Vaccinarea elevilor din Timiș va începe "în curând" Alin Popoviciu îi critică pe sindicaliștii din sănătate