Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-12 / nr. 7197

»BĂNĂȚEANĂI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7197 - joi, 12 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Grevă generală în sănătate? Angajații din sănătate se opun cu vehemență proiectului-pilot de schimbare a statutului spitalelor și doresc să se adopte o nouă lege a salarizării. Nemulțumirea este generalizată, iar județul Timiș nu face excepție. "Apariția SRL-urilor, a SA-urilor și a ONG-urilor va distruge tot ce înseamnă sistemul spitalicesc din România", a declarat prim-vicepreședintele Federației Sanitar, Marius Sepi, care a subliniat că o asemenea transformare a statutului unităților sanitare cu paturi va da dreptul managerilor să facă presiuni asupra salariaților pentru ca aceștia să devină PFA. Liderul sindical a mai menționat că, dacă revendicările comune ale Coaliției profesioniștilor din sistemul de sănătate nu vor fi soluționate, în luna noiembrie "se va intra în grevă generală". Până atunci însă, conform lui Marius Sepi, în toate județele vor fi depuse la prefecturi memorii pe această temă, pentru a fi înaintate mai departe guvernului. Continuare în pagina 2 ! www renasterea jo | Județul Timiș nu a câștigat, încă, bătălia cu poluarea Aproape o cincime din suprafața județului Timiș, care integrează cea mai mare parte a Câmpiei de Vest, este constituită din terenuri neagricole, iar mai puțin de 13 procente este ocupată de păduri, în 32 de comune, ponderea acestora fiind mai mică de un procent. Acestea sunt doar două dintre punctele slabe ale patrimoniului de mediu din județul Timiș, pe care le-au identificat autorii studiilor de profil efectuate pentru elaborarea planului de amenajare a teritoriului județean. Studiile respective mai relevă faptul că aproape jumătate din unitățile administrativ-teritoriale sunt expuse unui risc moderat de inundații, 13 localități se află sub amenințarea constantă a alunecărilor de teren (risc moderat înregistrându-se în alte aproape 60 de așezări), iar zestrea acvatică a județului este plină de paradoxuri, deși este străbătut de râuri importante și are suprafețe întinse ocupate de mlaștini și câmpii umede (pânzele freatice fiind situate foarte aproape de suprafață). Timișul este unul dintre cele zece județe ale țării cu deficit de resurse naturale de apă. Continuare în pagina 10 Se dă startul reamenajării malurilor canalului Bega De la intrare și până la ieșirea din Timișoara, mai exact de la Uzina de Apă până la Podul Modoș,malurile Begăi vor căpăta o nouă față după o investiție al cărei start se dă, în mod oficial, chiar astăzi, prin predarea amplasamentului firmei executante a lucrărilor. Este vorba de amenajarea de alei pietonale, gradene, spații de joacă, scări, scene pentru diverse evenimente, locuri pentru plajă, nouă stații pentru închiriat biciclete și tot atâtea stații pentru transport în comun pe Bega, cu ambarcațiuni de tip vaporetto. Continuare în pagina 2 Camera Agricolă Timiș pornește la drum fără nici o "lețcaie" Camera Agricolă Timiș are, în fine, după niște alegeri în care mai puțin de o cincime din fermierii cu drept de vot au aplicat ștampilele, colegiu de conducere, cei 25 de membri urmând să fie validați. Numai că greul de-abia acum începe pentru organizație, care are nevoie de un aparat executiv și nu dispune de nici o lețcaie în cont. "Cei care sunt aleși sunt specialiști, în general oameni tineri și care au activități în managementul agriculturii. Sunt și oameni mai experimentați, care pot să-i ajute. Va trebui depusă muncă, chiar voluntară, pentru finalizarea înscrierii camerei și modificări la statut. După părerea mea, până să ne apucăm să alegem conducerea executivă, este nevoie de minim trei oameni - un economist, un inginer și un jurist - pentru a pune la punct treaba administrativă", opinează Nicolae Oprea, ales în colegiul de conducere pe lista Asociației Producătorilor de Cereale și Plante Tehnice Timiș. Continuare în pagina 3