Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-16 / nr. 7200

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7200 - luni, 16 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Sună clopoțelul, cade tencuiala? Peste 80.000 de copii din județul Timiș vor începe astăzi un nou an școlar. Pentru cei mai mici, care vor trece pentru prima dată pragul unităților de învățământ, ziua de azi va fi una încărcată de emoții. Bucuria va fi împărtășită și de elevii mai mari, care se vor reîntâlni cu dascălii și colegii. Dincolo de încărcătura momentului, în Timiș încă mai sunt zeci de școli fără autorizații sanitare de funcționare, iar elevii vor fi nevoiți să învețe în condiții improprii. Numai în Timișoara sunt câteva licee renumite unde începerea noului an școlar se va face în mijlocul șantierelor. La Liceul Teoretic "Nikolaus Lenau", intrat într-un program de reabilitare, lucrările nu au fost finalizate. Sunt săli fără geamuri, schele, praf... Nici Colegiul Național "C.D. Loga" nu are autorizație sanitară de funcționare. Aici acoperișul stă să cadă, iar tencuiala se desprinde de pe pereți, amenințând siguranța liceenilor. Cât despre reabilitarea clădirii, primăria promite că lucrările vor demara cât mai curând. Continuare în pagina 3 www renasterea.ro Sute de bănățeni au petrecut pe cinste la Ruga Timișoarei Sute de oameni au trăit, în zilele de weekend, bucuria de a participa la o nouă ediție a Rugii Timișoarei. Pentru cei credincioși, a contat însemnătatea religioasă a sărbătorii, respectiv cel de-al doilea hram al Catedralei Mitropolitane, în vreme ce altora le-a fost drag să petreacă, în Parcul Rozelor, două seri cu folclor bănățean pe alese. în ciuda vremii friguroase și a ploii mărunte, cea mai mare biserică ortodoxă din oraș a fost luată cu asalt de enoriași încă de sâmbătă, la orele vecerniei, când mulțimea s-a adunat pentru îndătinata procesiune cu moaștele Sfântului Iosif cel Nou de la Partoș, eveniment care a prefațat, de praznicul înălțării Sfintei Cruci, ziua propriu-zisă a hramului, dedicată ierarhului făcător de minuni, ocrotitorul Banatului. Cu o oră înaintea slujbei de seară, credincioși de toate vârstele, cu buchețele de busuioc în mâini, au stat răbdători la cozi să se închine la relicvele sfinte, dar și la crucea împodobită cu flori din mijlocul bisericii. PS Paisie Lugojeanul, episcop vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, a oficiat, împreună cu câteva zeci de preoți, vecernia cu litie la încheierea căreia racla cu moaștele Sfântului Iosif cel Nou a fost coborâtă de pe locul ei obișnuit și purtată pe umeri în fruntea unui alai impresionant, alcătuit din clerici, monahi și mireni cu lumânări aprinse în mâini, iar catedrala a rămas deschisă pe toată durata nopții, pentru aceia care au ales să vegheze și să se roage la vreme de mare sărbătoare. Continuare în pagina 7 Multe premii cu "Renașterea bănățeană" Cotidianul "Renașterea bănățeană" oferă câștiguri atractive abonaților din luna octombrie. Cei care se abonează la ziar pot câștiga unul dintre cele 23 de premii puse la bătaie de cel mai citit cotidian din județul Timiș. Astfel, abonații din luna octombrie au șansa de a câștiga sejururi la Buziaș, unde pot îmbina relaxarea cu tratamentul. Rămân valabile și celelalte premii tradiționale ale ziarului (patru televizoare, trei aspiratoare, trei telefoane mobile și zece câștiguri a câte o sută de lei). O săptămână de refacere pentru două persoane la Hotel Parc Buziaș (cazare și trei mese/zi, de luni până sâmbătă). Două weekenduri, fiecare pentru două persoane, la Hotel Parc Buziaș (cazare și trei mese/zi) Prețul abonamentului pentru luna octombrie 2013 este de 20 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 20 de lei/lună. Abonamentele pe luna octombrie 2013 se pot face până vineri, 27 septembrie, la oficii și la factorii poștali, și până luni, 30 septembrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați / fac de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 30 de lei (15 numere de ziar)