Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-17 / nr. 7201

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7201 - marți, 17 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei Cod galben de ploi în vestul țării Administrația Națională de Meteorologie a emis cod galben de ploi pentru regiunea de vest a țării. Potrivit prognozei, începând de astăzi și până mâine, instabilitatea atmosferică se va accentua în Banat, Crișana, Maramureș și Transilvania. Se vor semnala averse de ploaie, ce vor avea caracter torențial, descărcări electrice și, pe alocuri, grindină. Cele mai afectate zone din Banat vor fi cele de la deal și munte. Cantitățile de apă vor depăși pe arii extinse 20 - 25 de litri pe metru pătrat și izolat 50, iar vântul va avea intensificări temporare, în județele Timiș și Arad, cantitățile de apă se vor situa sub 15 litri pe metru pătrat, în decursul zilelor de azi și mâine, atât temperaturile diurne, cât și cele din timpul nopții vor fi ceva mai scăzute. La Timișoara se vor înregistra în jur de 20 de grade ziua și 6 noaptea. Administrația Națională de Meteorologie a anunțat, de asemenea, că este posibil ca în prognoza transmisă să survină modificări, acestea urmând a fi anunțate atunci când este cazul. (G.l.) Zâmbete și tensiuni la începutul noului an școlar, în Timiș Pentru cei peste 80.000 de școlari și preșcolari din județul Timiș, ziua de ieri a însemnat un nou început. Cei mai mici, elevii de la clasele pregătitoare, au făcut, emoționați, primii pași în școală, iar ceilalți elevi au avut ocazia să se reîntâlnească cu dascălii și colegii, cu aceștia din urmă povestindu-și întâmplările din vacanța mare. Fiecare unitate de învățământ a organizat festivitățile de deschidere a noului an școlar după cum a considerat conducerea unității, dar la nici una dintre școlile din Timiș nu au lipsit careul și discursul directorului. Dincolo de momentul de sărbătoare, multe unități de învățământ au început anul școlar fără să aibă avize sanitare de funcționare sau în mijlocul unor șantiere. Continuare în pagina 2 www .renaștereajo Protestul tinerilor ecologiști se radicalizează Pentru toată lumea este clar că pe proiectul de exploatare minieră de la Roșia Montană se joacă o carte mare, iar faptul cel mai remarcabil este opoziția publică manifestată de populația cu vigoare, în marile orașe ale țării. Ieri a fost a șaisprezecea zi de la ieșirea în stradă a protestatarilor, ieșire declanșată de un proiect de lege întocmit de guvern, care deschidea calea extragerii aurului la Roșia Montană cu ajutorul cianurilor. Avem de-a face cu un fenomen, pentru că, pe lângă numărul mare de cetățeni care au participat la mitinguri, mulți tineri și-au permanentizat prezența în piețele orașelor, unii dintre ei instalându-și corturi în care înnoptează. La început, ei au condamnat doar inițiativa companiei Roșia Montană Gold Corporation și bunăvoința guvernanților vizavi de proiectul minier, dar protestul s-a extins mai apoi asupra folosirii cianurilor în orice altă exploatare minieră din România, precum și împotriva oricărei alte tehnologii care ar aduce prejudicii grave mediului . Continuare în pagina 5 Camera Agricolă Timiș poate avea un cuvânt greu de spus la nivel național Cei 25 de membri ai colegiului de conducere al Camerei Agricole Timiș, rezultați în urma votului exprimat de fermieri și de proprietarii de păduri în 8 septembrie, au fost validați oficial ieri. 16 poziții vor fi ocupate de fermieri care au candidat fie independent, fie pe listele asociațiilor profesionale, fiind vorba despre următoarele persoane: Adrian Martiniuc, Radu Florin Popoiu, Darius Paul Sima, Laura Corpoș, Vasile Lera, Marius Cristian Brindușescu,Cornel Suciu, Vasile Drehuța, Viorel Matei, Nicolae Oprea, loan Turc, Paul Stelică Mălăeșteanu, Petrică Dorin Balint, Dumitru Roșea, loan Bratu și Gheorghe Mihăescu. Ca reprezentanți ai cooperativelor care au întrunit suficiente sufragii pentru a-și adjudeca cele două locuri rezervate acestor organizații în colegiul de conducere al structurii camerale județene, au fost validați Tiberiu Lelescu și Viorel Hapenciuc. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Transport gratuit în municipiul Timișoara? Reabilitarea malurilor Begăi va începe în zece zile Sindicaliștii timișeni de la Sanitas vor picheta Ministerul Sănătății Lume în plus pentru bugetul comunei Găvojdia Ripensia - "U" Cluj și FC Bihor - ACS Poli, în Cupa României la fotbal CURSUL VALUI AR 3,3367 lei 4,4551 lei l41,0620 lei/gram